Ik heb sinds een paar dagen nu surfsneladsl. Nu heb ik in mijn modem/router (SMC 7404WBRA) een status overzicht van mijn adsl verbinding. Hierin staan een aantal meldingen waarvan ik de betekenis niet weet en ook niet kan vinden op internet, vandaar dat ik jullie wil vragen of jullie mij verder kunnen helpen!
Ten eerste staan er eigenschappen mbt Interleaved en Fast verbinding. Ik heb gegoogled en begrepen dat het 2 verschillende 'modussen' van een adsl lijn kunnen zijn, waarbij interleaved bedoelt is om 'noisy' lijnen toch te synchroniseren.
Nu staat deze bij mij dus op interleaved, mijn vraag is: wordt dit door de provider geregeld of hangt dit puur van je lijn af?
Ook zie ik een aantal errors:
Interleaved Path CRC Error 213
Interleaved Path HEC Error 187
heeft iemand een idee wat dit betekent?
ps. Ook heb ik last van 'uitval'; om de zoveel tijd dan loopt de snelheid terug naar 0.0kb/s, misschien heeft dat hiermee enig verband? (niet met een vaste frequentie)
*zou een mod zo vriendelijk willen zijn of in over te veranderen in het topic?
Ten eerste staan er eigenschappen mbt Interleaved en Fast verbinding. Ik heb gegoogled en begrepen dat het 2 verschillende 'modussen' van een adsl lijn kunnen zijn, waarbij interleaved bedoelt is om 'noisy' lijnen toch te synchroniseren.
Nu staat deze bij mij dus op interleaved, mijn vraag is: wordt dit door de provider geregeld of hangt dit puur van je lijn af?
Ook zie ik een aantal errors:
Interleaved Path CRC Error 213
Interleaved Path HEC Error 187
heeft iemand een idee wat dit betekent?
ps. Ook heb ik last van 'uitval'; om de zoveel tijd dan loopt de snelheid terug naar 0.0kb/s, misschien heeft dat hiermee enig verband? (niet met een vaste frequentie)
*zou een mod zo vriendelijk willen zijn of in over te veranderen in het topic?
[ Voor 17% gewijzigd door Siliakus op 01-08-2003 13:30 ]