Toon posts:

[ASP] Database koppeling werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik had dit net in het verkeerde forum gepost, my bad!;)

Ik ben sinds kort mezelf aan het verdiepen in ASP voor mijn werk. Nu moet ik een formulier maken waar men persoonlijke gegevens kan invullen en deze gegevens moeten opgeslagen worden in een database.

Ik heb uit een ASP 3.0 boek de volgende code overgenomen om de connectie met de database te bewerkstelligen, alleen nu krijg ik de melding dat de pagina niet niet gedisplayed kan worden.

<%

Set connectionToDatabase=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connectionToDatabase.ConnectionTimeout=60
connectionToDatabase.Open "DSN=Relatiebeheer"

Set recordSet=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
recordSet.Open " SELECT * FROM Student",connectionToDatabase

Do While Not recordSet.EOF
Response.Write(recordSet("Achternaam"))
Response.Write(<BR>)
recordSet.MoveNext
Loop

connectionToDatabase.Close
Set connectionToDatabase=Nothing

%>

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Heel erg bedankt alvast!!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Hoi.

't Is misschien eens een idee om de P&W quickstart te lezen.

Verder kan je je code misschien eerst eens zelf debuggen en kijken waar het misloopt. P&W is geen helpdesk waar wij jouw code gaan debuggen.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query

'k heb een nieuwe glazen bol... Kan ik hem gelijk uittesten of die goed werkt.. :P

Mocht dat niet de goede zijn, dan durf ik bijna wel zeker te weten dat je het inlinkje naar PW: ASP-FAQ wel kan vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door gorgi_19 op 01-08-2003 13:31 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

[rml]Pelle in "[ ASP] Database koppeling werkt niet"[/rml]

Als W&G geen helpdesk is, dan P&W ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt voor de link iig. Maar ik zou dit niet posten als ik er zelf al niet naar gekeken heb... En ik kan in mijn literatuur er ook niks over terugvinden. Ik vraag dit gewoon zodat iemand misschien een tip heeft en ik heb mijn code er als voorbeeld bijgedaan. Je hoeft het niet te decoden, maar als je me kan adviseren graag.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Advies: koop een boek over debuggen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Volgens mij is whoami een slot vergeten hierop te zetten, die heel correct zou zijn omdat het hier in Programming & Webscripting de bedoeling is dat je a) over zelfgeschreven code discussieert, b) dat je zelf debugged voordat je je probleem neerplempt en c) je uberhaupt weinig intentie toont om zelf je probleem op te lossen. Maja eens kijken of het met gorgi z'n hulp lukt, en of je wellicht wat meer inzet kunt tonen zoals whoami al aangeeft :)

Professionele website nodig?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 01 augustus 2003 @ 13:30:
Ja bedankt voor de link iig. Maar ik zou dit niet posten als ik er zelf al niet naar gekeken heb... En ik kan in mijn literatuur er ook niks over terugvinden. Ik vraag dit gewoon zodat iemand misschien een tip heeft en ik heb mijn code er als voorbeeld bijgedaan. Je hoeft het niet te decoden, maar als je me kan adviseren graag.
Die glazen bol was wel enigszins serieus.....

Als ik jou vraag: "Mijn auto doet het niet, wat is er mis?" Zou jij die vraag ook niet kunnen beantwoorden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Ondertussen kan er wel een slotje op zeker.

Ga na op welke regel je code precies de mist in gaat, ga na wat de fout precies kan zijn, probeer een oplossing te vinden: debuggen heet dat.
Verder kan die link die gorgi_19 je gegeven heeft je misschien wel verder helpen.

succes.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.