op zoek naar de originele bios

Pagina: 1
Acties:

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
Hi there....

Ik heb een POV ti4200 128MB Turbo kaart waarmee ik al een tijdje draai. Een tijdje geleden had ik wat snelheid problemen en heb ik via deze forum een nieuwe bios aangeraden gekregen. Deze heb ik geflashed en had sinds die tijd veel meer performance. Maar nu mijn probleem.... :(

Ik heb sind kort een nieuw systeempje :

MSI K7N2
AMD 2800+
GEIL 2x 256MB Golden dragon memory
En natuurlijk mijn vertroouwde pov.

Maar nu komt het als ik met mijn pov 3dmark draai dan klapt hij er constant uit. Ik dacht eerst dat het de mem of mainboard was, maar alles is al vervangen en nog steeds de problemen. Ik heb het idee dat de bios die nu op mijn pov zit niet echt overeen kan komen met het nieuwe bord. Nu ben ik op zoek naar iemand die de oude bios van dit ding nog heeft zodat ik hem terug kan flashen. Of is hier toevallig een site voor???? Guru3d heeft hem niet... :(

Thanx

Greetz Boy_One

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Boy_One schreef op 01 August 2003 @ 12:42:
Maar nu komt het als ik met mijn pov 3dmark draai dan klapt hij er constant uit. Ik dacht eerst dat het de mem of mainboard was, maar alles is al vervangen en nog steeds de problemen. Ik heb het idee dat de bios die nu op mijn pov zit niet echt overeen kan komen met het nieuwe bord.
Om even wat dieper op het probleem in te gaan: het lijkt me sterk dat het aan de BIOS van de PoV ligt. Je hebt zo te horen een flinke upgrade gedaan. Ook heb je je geheugen/moederbord vervangen cq getest. Dan blijft o.a. de voeding over. Wat was jouw oorspronklijke systeemconfig en wat voor een voeding heb je met deze upgrade meegenomen?

Check voor meer info/tips/suggesties ook eens de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen ;)

• Boy_One
Nee mijn voeding is het niet. Deze is namelijk ook vervangen met een 460WATT voeding van enermax. :) Dus het enige wat overblijft is toch mijn videokaart.... :(

Greetz Boy_One

• Boy_One
Please.... Heeft dan niemand de BIOS voor mij zodat ik terug kan....

Help me please..................

Greetz Boy_One

• Boy_One
Ik heb het... Je had gelijk BalusC... Het bleek niet mijn videokaart te zijn, maar ook niet de voeding..... Het bleek dus de timing te zijn van mainboard.... :( Ik dacht dat default wel veilig was maar helaas.... ;)

Toch bedankt voor de hulp.

Greetz Boy_One