Hoi allen,
ik heb een database met daarin 3 velden ..
-----
ID Naam en Verwijzing
-----
De verwijzing verwijst naar een ID uit een ander record maar wel dezelfde tabel.
(Ik creëer dus een soortje van mapstructuur)
..
Nu ben ik opzoek naar het juist statement dat vanuit een record (ID, Naam, Verwijzing) ieder verwijzingsrecord toont met vervolgens daar weer het bovenliggende record net zolang totdat de verwijzing leeg is.
Het zal iets zijn met een inner join met daarom heen een if statement en een variabele veldnaam voord select.
Hierna wil ik in ASP de structuur tonen..
----
Ik had al wat maar het werkt dus niet...
SELECT Bestand.Bestand_Naam, Map.Map_Naam, Map_1.Map_Naam
FROM (Bestand INNER JOIN Map ON Bestand.Map_ID = Map.Map_ID) INNER JOIN Map AS Map_1 ON Map.Map_Verwijzing = Map_1.Map_ID;
WERE if Map_1.Map_Verwijzing is NOT NULL;
then INNER JOIN Map AS Map_1 ON Map.Map_Verwijzing = Map_1.Map_ID;
----
HELP ???!!!
ik ben het SQL-draadje kwijt..
Alvast bedankt..
Antjan
ik heb een database met daarin 3 velden ..
-----
ID Naam en Verwijzing
-----
De verwijzing verwijst naar een ID uit een ander record maar wel dezelfde tabel.
(Ik creëer dus een soortje van mapstructuur)
..
Nu ben ik opzoek naar het juist statement dat vanuit een record (ID, Naam, Verwijzing) ieder verwijzingsrecord toont met vervolgens daar weer het bovenliggende record net zolang totdat de verwijzing leeg is.
Het zal iets zijn met een inner join met daarom heen een if statement en een variabele veldnaam voord select.
Hierna wil ik in ASP de structuur tonen..
----
Ik had al wat maar het werkt dus niet...
SELECT Bestand.Bestand_Naam, Map.Map_Naam, Map_1.Map_Naam
FROM (Bestand INNER JOIN Map ON Bestand.Map_ID = Map.Map_ID) INNER JOIN Map AS Map_1 ON Map.Map_Verwijzing = Map_1.Map_ID;
WERE if Map_1.Map_Verwijzing is NOT NULL;
then INNER JOIN Map AS Map_1 ON Map.Map_Verwijzing = Map_1.Map_ID;
----
HELP ???!!!
ik ben het SQL-draadje kwijt..
Alvast bedankt..
Antjan