Toon posts:

Hoe kan er verschil zitten tussen deze reepjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij comtronics.nl een tijdje terug infineon 133mhz gekocht, waarmee ik met memspeed een score heb van 212 sisoft 468/501 op cas2.
Ik heb op de HCC voor 199,- nog een reepje infineon 133mhz gekocht en ook op cas2 laten draaien alleen hier haal ik maar 150 mee met memspeed. Terwijl beide chipjes er precies hetzelfde uitzien, er infineon overal op staat, het beide zeker 133mhz en het in dezelfde computer zit.

Verwijderd

Dan hebben ze niet naast elkaar gelegen in de productie. (en dronken ze ook niet uit het zelfde pak melk :) )
Ik krijg bv. mijn duron 600 niet boven de 750 uit, terwijl er redelijk veel mensen op 850/900 zitten (met dezelfde setup verder)
Hetzelfde geldt voor memory reepjes, denk ik zo. Ze presteren beide wat ze moeten doen, nl. 133 MHz, wat er verder mogelijk is is afhankelijk van wat er tijdens de productie allemaal gebeurd is...

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Op woensdag 29 november 2000 12:43 schreef funksngrooves het volgende:
memspeed
Waar heb jij dat progje vandaan..?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet meer waar ik dat progje vandaan heb. Ik heb het al een paar keer geupt voor de tweakers, dus ik heb nu geen zin om weer een accountje te openen. Als iemand wilt kan ik het wel mailen en dan kan die het uploaden. Het is ongeveer 250k en snel. Dus is heel handig om je geheugen snelheid te controleren na bepaalde bios settings.

Verwijderd

denk dat het nog wel bij fosi te halen is

sisoft sandra

http://kickme.to/FOSI/ :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog over dat verschil. Kijk ik snap best dat er verschil in snelheid zit tussen hardware, maar 150 tegen 212 :? is wel erg veel.
Pagina: 1