[MSN Messenger 6] Geen voice conversation

Pagina: 1
Acties:

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Topicstarter
Even de volgende puntjes om af te trappen:

• Dit is geen standaard 'het werkt niet en wat nu' topic :)
• Ik heb dit niet in het grote MSN 6 topic gepost omdat het een redelijk specifiek probleem is.
• Search bood geen oplossing, zo ook niet de support pagina's van Microsoft.

Het probleem: Messenger 6 kan geen voice conversation verbinding tot stand brengen. 'Connecting with..' blijft even staan na een uitnodiging, vervolgens wordt de voice conversation meteen beeindigd.

Feitjes:

• In Messenger 5 werkte voice conversation prima.
• Video connectie werkt wel.
• Messenger 6 geeft geen foutmelding, beeindigt alleen voice conversation.

Config:

• Windows XP Pro
• Windows 2000 firewall/routing
• Xs4all Fast ADSL
• VPN verbinding met netwerk waarover ik voice conversation wil doen. (Werkte met mess. 5 prima en nu nog steeds, heb mess. 5 nl. ook nog draaien naast 6)
• Alle poorten op de VPN verbinding staan open (Dus ook 6901) voor inkomende en uitgaande connecties
• Alle poorten tussen mijn werkstation en het LAN waar de Windows 2000 server in staat, staan open.
• DNS, DHCP allemaal verzorgd via een server die via de VPN te bereiken is, nergens anders problemen mee.
• Firewall software (Kerio) op de Windows 2000 server blokkeert alleen internetverbindingen, maar laat alles dat via de VPN gebeurt (met specifieke ip's) door..

Het lijkt er op dit moment op dat Messenger 6 in plaats van over de VPN verbinding een connectie zoekt, het internet op gaat voor een alternatieve server..

Wie herkent dit probleem en wat is nu het verschil in de werking van mess. 5 en mess. 6?

Overigens:

• 2 Andere stations (Met dezelfde bovenstaande configuratie) in het VPN netwerk kunnen WEL met Messenger 6 voice conversation tot stand brengen.
• Het gaat mij erom een voice conversation tot stand te kunnen brengen met een van de pc's die in de VPN hangt, niet een willekeurige pc die aan internet hangt.

Download my music on SoundCloud

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Schop..

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Het werkte dus wel met MSN messenger 5.0? Heb je in de tussentijd misschien wat veranderd in de instellingen?

Het zou ook kunnen liggen aan de firewall van de andere persoon. Daar ligt het bij mij wel eens aan als ik met iemand wil praten. Dit is overigens niet via een VPN.

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Same here.

Heb het ook al met verschillende contacts geprobeerd, en het werkte nooit. Van mij naar hem/haar of andersom (allebei 6.0.***): het maakte niet uit: werkte nooit, zoals je zegt.

Lijkt me gewoon nog afwezig in versie 6. Daar is het een Beta voor vrees ik.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cavorka schreef op 02 August 2003 @ 12:38:
Same here.

Daar is het een Beta voor vrees ik.
MSN messenger is al een tijdje geen beta meer hoor..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, erg vervelend! En idd, MSN6 is geen beta meer

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Hm... inderdaad, excuses, ik was onwetend.

Maar dan is het helemaal vaag, aangezien er dus helemaal NIEMAND is (in mijn omgeving) waar het heeft gewerkt.

Interessant is het dus om te weten of er dus mensen zijn bij wie het al wel gelukt is! Anyone?

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Verwijderd

Kan ook hier niet een webcam sessie doen met sound :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Ik moet voor voice-conversation altijd mijn firewall uitschakelen anders doet ie het niet. Dus kan het zijn dat je in XP je firewall aan hebt staan? Probeer die eens uit te zetten.

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Ik heb verder niks meer aangepast maar nadat MSN 6 een keertje offline is gegaan 'voor onderhoud' werkt het nu.. Denk dat het bij MS zat..

Verwijderd

dominic schreef op 08 August 2003 @ 09:17:
Ik heb verder niks meer aangepast maar nadat MSN 6 een keertje offline is gegaan 'voor onderhoud' werkt het nu.. Denk dat het bij MS zat..
En wanneer was dat?

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
In de nacht voor mijn laatste post.

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Cavorka schreef op 02 August 2003 @ 12:38:
Lijkt me gewoon nog afwezig in versie 6. Daar is het een Beta voor vrees ik.
Het lukt hier anders wel gewoon altijd, behalve als er een n00b aan de andere kant zit. Ik kan dan niet zien wat hij/zij fout heeft ingesteld.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Barca

In Search Of Sunrise

Bij mij werkt het ook goed. Hmmm... geen idee waarom het bij jullie niet werkt. Hebben jullie een up-to-date (SP1 etc.) Windows XP?

Edit: Wat doet de Audio/Video tuning Wizard onder Tools; werkt het daar gewoon?

[ Voor 25% gewijzigd door Barca op 14-08-2003 19:02 ]

Verwijderd

Mij lukt het ook nog steeds niet met 1 persoon; het lukt me al met veel personen, maar niet met iemand met een kobishi router en een ADSL lite (KPN) verbinding met Speedtouch 510. 8)7 8)7
Heeft er iemand nog suggesties? :+

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij mij deed ie het eerst wel.. nu ineens helemaal niet meer..
maar ik nodig diegene dan uit via netmeeting en daar gaat het wel gewoon.. dan maar via dat...

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik kom er gewoon niet achter welke poorten worden gebruikt..ook niet met de search,msn 6 zelf is er helemaal vaag over,ik wil gewoon in de vigor wat poortjes doormappen.
Ga ik in de help kijken,zegt msn ook niets,ze zijn expres erg vaag.
Filetransfer gaat, video gaat ook, in en uit, maar audio niet..nadat ik wat poorten had open gegooid die toevallig voor paltalk gebruikt werden kon de tegenpartij mij opeens wel horen,maar ik nog steeds niet de tegenpartij,maar er was in elk geval een connectie die dus eerst niet lukte.
Het is dus geen bug maar echt een kwestie van een niet doorgemapte poort.
Draitek houdt geen echt log bij dus ik kan ook de poort niet vinden..
Hier kom ik er in elk geval ook niet verder..mensen zeggen hier gewoon botweg, het kan niet.
Maar ik verander een paar poorten en opeens hoort de tegenpartij mij wel..dus het kan wel..alleen..hoe..

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het lukt me hier ook niet, en ik weet niet of dat bij jullie ook zo is, tranfers van bestanden gaat wel, maar traag. Veel haperingen, staatie even stil, en dan gaatie weer een paar seconde full speed upload.

maaruh, nick, welke poorten heb je open gegooid?

wtf.. nu doetie het, met de volgende poorten UDP+TCP:
6891 t/m 6901

ff kijken, of ik wel met iedereen kan praten.. en of ik dus ook kan ontvangen...

[ Voor 36% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-08-2003 14:59 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 25 augustus 2003 @ 14:19:
Het lukt me hier ook niet, en ik weet niet of dat bij jullie ook zo is, tranfers van bestanden gaat wel, maar traag. Veel haperingen, staatie even stil, en dan gaatie weer een paar seconde full speed upload.

maaruh, nick, welke poorten heb je open gegooid?

wtf.. nu doetie het, met de volgende poorten UDP+TCP:
6891 t/m 6901

ff kijken, of ik wel met iedereen kan praten.. en of ik dus ook kan ontvangen...
Open gezet, maar audio werkt nog steeds niet hier!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 23:10:
[...]

Open gezet, maar audio werkt nog steeds niet hier!
bij mij idem... Alles open en dan nog werkt het niet :/

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nou tis gewoon router op roueter ofzow.. tussen de een werkt het wel, andere niet. Ik kan zou met vriend remco wel communiceren, maar met anderen weer niet. Waarschijnlijk zou ik zelfs zonder die poorten met hem kunnen communiceren. Gewoon but met dat msn audio.

4015Wp west (Dordrecht)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

het heeft onder XP te maken met uPNP...
zie hier (onderaan) : http://forums.betarun.net/showthread.php?tid=276
hier staat e.e.a. voor ICS: http://messenger.msn.nl/Help/Issues.aspx#P12H

Bestandsoverdracht en audio- of videogesprekken mislukken, als jij en de persoon met wie je communiceert computers gebruiken met Windows XP ICS NAT. MSN Messenger kan dit type NAT niet detecteren als een Universal Plug-n-Play (UPnP) NAT.
Doe het volgende op de XP ICS-machine die rechtstreeks op internet is aangesloten:

Klik op Start -> Instellingen -> Configuratiescherm.
Dubbelklik op Netwerkverbindingen.
Klik met de rechtermuisknop op de gedeelde netwerkverbinding en selecteer Eigenschappen
Klik op het tabblad Geavanceerd.
Schakel het vakje Andere netwerkgebruikers mogen de gedeelde internetverbinding beheren of uitschakelen in.
Klik op OK om de instellingen op te slaan.

[ Voor 65% gewijzigd door freddifish op 30-08-2003 12:16 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1