USB (mobo) Controller ineens kapot?

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Tot gisteren was ik dik tevreden met mijn Cordless optical destop op de USB poort. Maar toen heb ik een uurtje met het nieuwe linux os Movix gespeeld (bootable vanaf cd, dus geen veranderingen aan het systeem). Daarna gereboot en Windows weer gestart.

Maar toen deed mijn keyboard en muis NIKS meer. Ding losgekoppeld. USB opnieuw geinstalleerd (de roothubs verwijderd en opnieuw laten vinden, en gereboot enzovoort), maar nog steeds niks.

Net heb ik een andere USB muis geprobeerd, word ook niet gedetecteerd. Een flatbed scanner doet het ook niet.

Op zich is de cordless desktop prima (getest bij broertje), en hij werkt wel op ps/2. Maar ik wil hem graag op usb hebben. En zowiezo moet ik ook m'n scanner kunnen gebruiken...

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

Giblet

Dingen

Kijk eens in je bios. Ik heb laatst hetzelfde gehad. Bij mij lag dit aan de instelling "USB legacy" of iets dergelijks. Probeer de verschillende mogelijkheden daarvan eens.
(Bij mij werkt het als ie op disabled staat)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Maar er is niets veranderd! Dat is het zotte juist.

Verwijderd

Nee dit probleem heb ik dus ook met mijn MSI KT4 Ultra mainboard.Standaard pakt hij de universele windows usb drivers maar als je een ander OS installeerd zoals linux of iets wat je USB root hub aanspreekt verdwijnt hier dus ook ineens me muis.Die valt dus ook uit.Ik heb dit opgelost door Intel's USB root drivers te installen.Je kan ze vinden hier:

http://downloadfinder.int...eng/USB2.0.exe&ProductID=

Tevens kan je anders ook even kijken of je ROOT hub goed installed is,zo niet adviseer ik je om even je Mobo install disk op te zoeken en te browsen of er USB drivers/Setup op staat

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
euh... ik heb 'n MSI KT4 ULTRA BSR en ik heb dit probleem nog NOOIT gehad...

ff vraagje: heb je SP1 voor XP (of gebruik je een nder windows?) al geïnstalleerd? Dat bevatte alleszins een usb 2.0 update...

Verwijderd

Windows XP Pro SP1 installed :) en toch nog probbies gehad, opgelost door de INTEL drivers te installen

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Tuurlijk heb ik mijn Windows helemaal up to date. Intel Root hub drivers, op een via bord?

Verwijderd

Yup :) Worked fine

• sebastius

sebastius

Topicstarter
En voor mij ook! TNX!!!!
Pagina: 1