Hoe kan ik in OS10 de extensie van een bestand veranderen ? niet door te renamen als in windows in ieder geval. Als ik in google search vind ik erg veel topics die net niet dat subject behandelen.
Makkie 
Je selecteert het bestand in Finder, dan appeltje + i (Get Info) en dan het tabblad Name & Extension. Daar kan je de naam veranderen.
Je selecteert het bestand in Finder, dan appeltje + i (Get Info) en dan het tabblad Name & Extension. Daar kan je de naam veranderen.
Ja dat heb ik geprobeerd. maar tiep je dan achter de naam gewoon een punt met daarna de extensie ? werkt dat gewoon zo ? Ik heb namelijk een bestand waarvan OS10 zegt dat ie hem niet kent, ik weet dat het een quarkexpress bestand is maar ik kan m met geen mogelijkheid koppelen aan een quarkexpress waarschijnlijk omdat het een OS9 versie is.
Ah en daar zit t m in, als ik dat dus doe is het quark express icoon gewoon grijs, ik kan en mag hem niet selecteren !
Verwijderd
Je kunt ook met de option-toets ingedrukt het bestand op quark laten vallen, dan slikt quark hem wel.
Ook openen vanuit quark zelf zal wel gaan. Dan kun je um gewoon bewerken en weer opslaan. Klaar.
Ook openen vanuit quark zelf zal wel gaan. Dan kun je um gewoon bewerken en weer opslaan. Klaar.
Pagina: 1