Toon posts:

[OS10] extensies veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in OS10 de extensie van een bestand veranderen ? niet door te renamen als in windows in ieder geval. Als ik in google search vind ik erg veel topics die net niet dat subject behandelen.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Makkie :)

Je selecteert het bestand in Finder, dan appeltje + i (Get Info) en dan het tabblad Name & Extension. Daar kan je de naam veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik geprobeerd. maar tiep je dan achter de naam gewoon een punt met daarna de extensie ? werkt dat gewoon zo ? Ik heb namelijk een bestand waarvan OS10 zegt dat ie hem niet kent, ik weet dat het een quarkexpress bestand is maar ik kan m met geen mogelijkheid koppelen aan een quarkexpress waarschijnlijk omdat het een OS9 versie is.

Verwijderd

command i -> open with -> choose -> browsen naar Quark express

Verwijderd

Topicstarter
Ah en daar zit t m in, als ik dat dus doe is het quark express icoon gewoon grijs, ik kan en mag hem niet selecteren !

Verwijderd

je kan "all" activeren en dan Quark Express selecteren kijken of ie dan wel werkt

Verwijderd

Je kunt ook met de option-toets ingedrukt het bestand op quark laten vallen, dan slikt quark hem wel.

Ook openen vanuit quark zelf zal wel gaan. Dan kun je um gewoon bewerken en weer opslaan. Klaar.
Pagina: 1