Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
't gaat om ongeveer 50 meter dus kan wel
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Tot de gemeente langskomt om verwarmingsbuizen of telefoon/visie kabels te vervangen. Dan trekken ze 1 de kabels gewoon kapot en krijg je 2 een hele fikse boete omdat je kabel legt op grond die niet van jou is en dat je het niet doorgegeven hebt. (dat doorgeven is misschien niet verstandig omdat die kabel daar al helemaal niet mag liggen)Op woensdag 29 november 2000 15:45 schreef Williams het volgende:
Ik heb het hier gedaan gewooon de stoep open goeien en wat PVC buizen kopen en goede UTP kabel kopen en klaar is kees.
Ja, en een trage verbinding nog delen met zijn 2e ook.We betalen nu mooi samen Chello.:)
Nothing is a problem once you've debugged the code
Verwijderd
ken paar gasten die hebben eerst van schoorsteen naar schoorsteen (tegenover elkaar) een kabeltje getrokken en daarlangs een UTP, hangt kleine 10meter boven de grond, niemand last van!
Door de grond is wat lastiger, dat gezooi met gemeente die 1x in de zoveel tijd alles open flikkert!
naar buren naast je kan door kruipruimte, maar door de dakgoot kan ook! en dan onder paar dakpannen door! nergens last van en niemand ziet het
gewoon kijken wat het makkelijkste/handigste is!
suc6
Verwijderd
Ik zou dan toch niet gaan computeren als het bliksemt. De kans dat ie inslaat is klein, maar om nu meteen 2 computers door te laten fikken om 45 gulden per maand te besparen.Op woensdag 29 november 2000 17:22 schreef Eddo het volgende:
ken verschillende manieren waarop je dat kan doen:
ken paar gasten die hebben eerst van schoorsteen naar schoorsteen (tegenover elkaar) een kabeltje getrokken en daarlangs een UTP, hangt kleine 10meter boven de grond, niemand last van!
blokje van 12 huizen onderling verbonden met een coax (beter op lange afstand) en die naar een hubje/servertje per huis (jawel een straat vol tweakers daar; iedereen heeft minimaal een hub in de meterkast hangen
Samen gewoon een dubbele ISDN en klaar.... (Casema is nog niet zo snel in Utrecht)
MZL Spyro
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
Tegenwoordig kun je upssen kopen met Plasmafilters.. die filteren de netwerkverbinding.. als de bliksem inslaat laten ze het dus niet door...Op woensdag 29 november 2000 17:30 schreef mozes_kriebels het volgende:
[..]
Ik zou dan toch niet gaan computeren als het bliksemt. De kans dat ie inslaat is klein, maar om nu meteen 2 computers door te laten fikken om 45 gulden per maand te besparen.
Verwijderd
OK, 2 dure UPSsen dus om 45 gulden per maand te besparen aan internet en vervolgens dat internet nog delen ook.Op woensdag 29 november 2000 18:26 schreef voxell het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je upssen kopen met Plasmafilters.. die filteren de netwerkverbinding.. als de bliksem inslaat laten ze het dus niet door...
Byteripper.
Verwijderd
Verwijderd
Is ook erg leuk met oud-en-nieuw
Werkt prima!
Verwijderd
ER ligt al een kabel naar het blok naast ons (mijn ene buurman woont op een hoekhuis). Als het goed is wordt op korte termijn e.e.a. verder aangsloten, waarschijnlijk doen er naast de 2 buren die nu meeoden nog 4 tot 5 huishoudens mee.
We hebben allemaal een 24port patchpaneel in de meterkast hangen (utp kabels lopen door de kruipruimte) en bij mij hangt een 8port autosensing hub in de meterkast. Zo delen we gezamelijk onze MP3 collectie (ong. 20 Gb) en we internetten gezamlijk via een FastADSL aansluiting (per april 2002 word dat een 2Mbit verbinding waarschijnlijk)....
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
zolang die staalkabel maar niet geaard is gebeurt er echt niets mee hoor... DUH..Op donderdag 30 november 2000 00:10 schreef mozeskriebels het volgende:
Staalkabel is helemaal leuk met bliksem. Het is zeker ook nog het hoogste punt van je huis??? Op het nok van het dak na dan maar dat geleid geen stroom.
alleen die UTP die aan die kabel hangt is via netwerkkaarten of hubs WEL geaard
daar is btw. onderzoek naar gedaan.. en hij trekt de straal niet uit de wolk ofzo.. maar 'verbuigt' de straal.. dus als ie bijvoorbeeld normaal 25meter verder inslaat, pakt ie nu jou hoger gelegen, beter geaard punt
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Aan bliksem had ik niet gedacht!
Ik wil ook met de buren delen, en een utp-kabel ONDER de dakgoot leggen/hangen.
Wat zijn dan de risico's, en hoe voorkom ik een inslag?
Door helemaal geen kabel te trekkenOp dinsdag 18 september 2001 18:56 schreef maarten- het volgende:
...en hoe voorkom ik een inslag?
Verwijderd
door als er onweer dreigt te komen, met de gehele buurt/wijk/dorp/stad aan straat te gaan staan, en de buien weg te blazenOp dinsdag 18 september 2001 18:56 schreef maarten- het volgende:
Shitt
Aan bliksem had ik niet gedacht!
Ik wil ook met de buren delen, en een utp-kabel ONDER de dakgoot leggen/hangen.
Wat zijn dan de risico's, en hoe voorkom ik een inslag?
lol, gebruik dan gewoon je fannetje's uit je pc, die toch uitstaat omdat het bliksemt. of n fuhn.Op woensdag 19 september 2001 10:32 schreef arjo_kamp het volgende:
[..]
door als er onweer dreigt te komen, met de gehele buurt/wijk/dorp/stad aan straat te gaan staan, en de buien weg te blazen
Momenteel delen we @home , maar ik ben bezig om bij iemand op de UT Twente ok een richtbeam neer te zetten.
hebben we 11mbit tot onze beschikking (maybe minder maar meer dan kabel anyways)
beetje vaag idee
met papier mache kun je alles maken!!
Tippie: goede en vooral leuke MBO stageplaats
My software never has bugs, it just develops random features...
ligt er aan waar je woont.. ik deel chello met mijn buurman, totaal 2pc's 2 laptops en nog steeds retesnel..[b]Op woensdag 29 november 2000 16:53 schreef
Ja, en een trage verbinding nog delen met zijn 2e ook.
(snelste wat ik gezien heb zat tegen de 160kbs)
Je moet gewoon geluk hebben waar je woont..
Hier erg veel geluk met chello...
Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...
\o/
- Kabels lopen via 't dak (bij jouw ondergronds ?)
- STP kabel gebruikt (STP=shielded ipv UTP=UNshielded).
- STP kabel hebben we in PVC buis gestopt..
- PVC Buis weer onder de 'stoeptegels' (looppad op 't dak) gelegd..
Om de lengtes een beetje netjes te overbruggen hebben we 2 van die supergoedkope beverwijk-netwerkswitches aangekoppeld
Wij delen hier ADSL (modempje is getweaked..) eea draait al 10 maanden naar volle tevredenheid
Aangezien wij naast ons gebouw een torentje hebben met supermooie bliksemafleiders (heten ze zo ?) hebben we geen last van storm/onweer/bliksem/ongedierte/etc..etc..
iOS N3rd
De straat opengooien is ook een optie. De kans is zeer klein dat de gemeente precies daar gaat graven.
Deze optie is nog altijd minder risicovol dan de opties die ik gelezen met de kabels door de lucht.
Heb je in ieder geval geen last van bliksems of gillende buurvrouwen met fohns
Verwijderd
Wij hiero hadden een seriële verbinding van 80 meter, opgebouwd uit stukken kabel van zo'n 20 meter. Dat dit uberhaupt nog werkte is mij nu nog een raadsel (het liept op een snelheid van zo'n 33k6).
Deze lag ingegraven aan de kant van de straat (daar komt toch niemand om een kabel te leggen), en door de tuinen van de buren (aangelegd terwijl de buren er niet waren
Ik heb chello, en m'n buurman ook, maar kunnen we ook meerdere huizen op die 2 chello lijnen gooien ??
Dat zou leuk zijn als je een keertje in je 1tje zit
Verwijderd
Moet prima kunnen ja! Hoe denk je dat het hele Internet in elkaar zit? Als er ergens een knooppunt overbelast is of uitvalt, neemt ie gewoon een andere (snellere) route. Met 2 routertjes aan je netwerk moet dit kunnen. Ik weet dat je het routeringsschema op kunt zetten om de IP adressen waarnaar je surft te verdelen over 2 routers, maar ik heb geen id hoe je een dubbele route opzet zoals ik hierboven beschrijf. Iemand een idee? Moet je dan gewoon op beide routers 0.0.0.0 instellen in de routeringstabel en dat een IP packet dan zelf de beste verbinding pakt of hoe zou dat werken?Op vrijdag 21 september 2001 13:31 schreef Crazy A het volgende:
Ik weet niet of het kan, maar kan je ook met meerdere buren 2 chello's delen ??
Ik heb chello, en m'n buurman ook, maar kunnen we ook meerdere huizen op die 2 chello lijnen gooien ??
Dat zou leuk zijn als je een keertje in je 1tje zit
De beste verbinding lijkt mij niet echt van toepassing, zit je nog steeds aan de max. van je verbinding namelijk. Waar het hier om gaat is het gebruik van ALLE lijnen tegelijk.Op vrijdag 21 september 2001 16:10 schreef MrKoen het volgende:
[..]
Moet prima kunnen ja! Hoe denk je dat het hele Internet in elkaar zit? Als er ergens een knooppunt overbelast is of uitvalt, neemt ie gewoon een andere (snellere) route. Met 2 routertjes aan je netwerk moet dit kunnen. Ik weet dat je het routeringsschema op kunt zetten om de IP adressen waarnaar je surft te verdelen over 2 routers, maar ik heb geen id hoe je een dubbele route opzet zoals ik hierboven beschrijf. Iemand een idee? Moet je dan gewoon op beide routers 0.0.0.0 instellen in de routeringstabel en dat een IP packet dan zelf de beste verbinding pakt of hoe zou dat werken?
Als je dan uitgaat van Chello (max. +/- 220 kb/s) zou je dus theoretisch 4 x 220 = 880 kb/s kunnen halen
Das nou service
My software never has bugs, it just develops random features...
Verwijderd
yea rightOp woensdag 29 november 2000 18:21 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Mijn neef heeft 't:
blokje van 12 huizen onderling verbonden met een coax (beter op lange afstand) en die naar een hubje/servertje per huis (jawel een straat vol tweakers daar; iedereen heeft minimaal een hub in de meterkast hangen). Die coax loopt trouwens in een PVC buis (met T stukken per huis) door de achtertuin --> eigen grond, dus geen gezeik met de gemeente
Samen gewoon een dubbele ISDN en klaar.... (Casema is nog niet zo snel in Utrecht)
MZL Spyro
dual isdn = 16k/sec max, dus 1.3k/sec per persoon....lekker
en dan nog als 1 persoon de hele lijn dichttrekt als ie een mp3tje download...
Verwijderd
Verwijderd
Mogelijk moet de verbinding dan met coax.
Ik heb nog geen UTP/glasvezel adapters gezien, maar misschien zijn ze er wel.
zelfde probleem wil wel netwerk maar weet niet met wieOp woensdag 26 september 2001 19:21 schreef m-m het volgende:
Ik wil ook wel een straatnetwerk maar ja.... ik zou niet weten met wieMaar om van deze post nog even wat zinnigs te maken: inderdaad uitkijken met bliksem en ambtenaren want beide zijn levensgevaarlijk!
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Verwijderd
jup.. als je het routeringsschema zo aan weet te passen dat ie langs allemaal kan, Kan ie ze in principe allemaal tegelijk pakken(alle pakketjes kunnen via andere route erheen.) Hoe dit echt werkt weet ik niet. Maar kan je niet beter een zakelijke verbinding vie priority(=zakelijk chello + kabeltelefoon) nemen? Ik weet niet hoe duur het is, maar dan heb je gelijk ook een hoge upstream bandbreedte. dat lijkt me iets makkelijker dan 4 routers neerzetten.Op vrijdag 21 september 2001 17:28 schreef SanderHovestad het volgende:
[..]
De beste verbinding lijkt mij niet echt van toepassing, zit je nog steeds aan de max. van je verbinding namelijk. Waar het hier om gaat is het gebruik van ALLE lijnen tegelijk.
Als je dan uitgaat van Chello (max. +/- 220 kb/s) zou je dus theoretisch 4 x 220 = 880 kb/s kunnen halen
jammer genoeg zal 't bij denken blijven
da's leuk, zit ook in op de UT en ga binnenkort in Enschede wonen lijkt me een goede manier!!!Op woensdag 19 september 2001 12:51 schreef Klubbheads het volgende:
Ik heb een draadloos netwerk met iemand paar honderd meters verderop
Momenteel delen we @home , maar ik ben bezig om bij iemand op de UT Twente ok een richtbeam neer te zetten.
hebben we 11mbit tot onze beschikking (maybe minder maar meer dan kabel anyways)
Cogito Ergo Credo
Yeah...16 k is altijd nog meer als met casema op 6 k. Zat ook ff te kijken, want is alweer een jaartje terug ofzow dat ik dit postte... om je gerust te stellen: inmiddels hebben ze ADSL... en nog steeds gebruiken ze het meer om onderling te sharen... 't zijn niet van die downloaders.....Op zondag 23 september 2001 22:25 schreef Kertje het volgende:
[..]
yea right
dual isdn = 16k/sec max, dus 1.3k/sec per persoon....lekker
en dan nog als 1 persoon de hele lijn dichttrekt als ie een mp3tje download...
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Is welliswaar niet zo snel maar wel handig. Ik ga het ook proberen te gebruiken en zo allemaal computers verbinding met een server.
Maar ik zou ook wel een netwerk willen hebben maar dan hebben we al gauw 100 meter kabel nodig of draadloos maar dat is zo **** duur.
Mijn oom gaat het trouwens nog 'beter' te werk, hij trekt ook meteen de TV, telfoon & isdn zelfde, intercom, utp, kabel door een grote pvc buis! Hij heeft een 2e huis tegenover zich, vandaar
Hebben er nog meer mensen met ervarig met straatnetwerken?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Mmm... good thinking... Dit moet mogelijk zijn...Op vrijdag 21 september 2001 17:28 schreef SanderHovestad het volgende:
[..]
De beste verbinding lijkt mij niet echt van toepassing, zit je nog steeds aan de max. van je verbinding namelijk. Waar het hier om gaat is het gebruik van ALLE lijnen tegelijk.
Als je een dikke buis neemt, kan je genoeg aders (utp kabels) kwijt.
Leg vanaf alle kabelmodems een utp kabel richting je "serverruimte" aan. Bouw daar een pc-tje met 5 netwerkkaarten (4x modem, 1x lan). Dan dmv load balancing t verdelen over alle modems. (Linux/windows, kan beide)
Eventueel kan je zelfs 2 modems over 1 CAT5 kabel krijgen, modems is maar 10Mbit, dus zou moeten werken.. (geen garantie, maar goed) ethernet gebruikt zelf maar 4 aders
En dan vanaf server naar switch, en vanaf daar naar elk huis
Dat zou voor mij handig zijn, heb een aantal vrienden binnen 1Km wonen (één zelfs op 50m), wat heb ik daarvoor nodig, is dat echt zo duur?
Het hoeft van mij echt niet sneller te zijn dan 10Mbps, sneller internet krijg je toch niet met ADSL of kabel.