Nieuw soort dedicated hosting.. interresant of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 07:41
Hoi

Zou er een markt zijn voor het aanbieden van de volgende dedicated server:

AMD XP2200+
512MB DDR
60GB Western Digital 7200RPM
100Mbit ongeknepen poort

100GB traffic (NL traffic, fysiek staat de server ook in NL!). totaal 2Gbit naar verschillende transit providers
Extra traffic op nacalculatie per GB: €2,-

Dit alles voor €125,- setup, en €125,- maandelijks. Dit kan per maand besteld worden, dus ook elke maand opgezegd worden.

We zitten er over te denken om dit aan te bieden, en mochten we 10 of meer klanten vinden, starten we dit ook daadwerkelijk op.

Graag jullie op/aanmerkingen.

Weppel

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

10 afzonderlijke servers dus?
Tja ik ben er ook mee bezig, alleen heb al een eigen server in elkaar geknutselt die ik laat colocaten...
Mag ik vragen bij welk bedrijf je die servers plaatst? www.dahhosting.nl?

Gregor van Egdom Krekr

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

Dus inclusief 100GB traffic binnen Nederland en 2 GBit traffic buiten Nederland? Vind dat 2 gbit stukje een beetje verwarrend. Mogen mensen nu gewoon 100GB van mijn site downloaden zonder dat het mij extra kost of wat? En die nacalculatie van 2 euro per GB is ook niet naar mijn smaak, alhoewel je daar bij andere (co)locaters ook niet aan ontkomt. En als ik naar de link kijk van de reply hierboven zie ik ongeveer hetzelfde pakket voor 60 euro ?! Jij doet het dan per maand en logisch dat je een veiligheidsmarge rekent, maar het dubbele? Dan ben je alleen interresant voor de korte duur (< 6 maanden).

[ Voor 29% gewijzigd door Eijkb op 01-08-2003 11:07 ]

.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
Ik snap het doel niet van zo'n pakket, wat is er extra aan waardoor het beter is dan een standaard dedication?

|>

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 07:41
Kr3Kr schreef op 01 augustus 2003 @ 10:43:
10 afzonderlijke servers dus?
Tja ik ben er ook mee bezig, alleen heb al een eigen server in elkaar geknutselt die ik laat colocaten...
Mag ik vragen bij welk bedrijf je die servers plaatst? www.dahhosting.nl?
We hosten niet bij DahHosting.
Eijkb schreef op 01 augustus 2003 @ 11:03:
Dus inclusief 100GB traffic binnen Nederland en 2 GBit traffic buiten Nederland? Vind dat 2 gbit stukje een beetje verwarrend. Mogen mensen nu gewoon 100GB van mijn site downloaden zonder dat het mij extra kost of wat? En die nacalculatie van 2 euro per GB is ook niet naar mijn smaak, alhoewel je daar bij andere (co)locaters ook niet aan ontkomt. En als ik naar de link kijk van de reply hierboven zie ik ongeveer hetzelfde pakket voor 60 euro ?! Jij doet het dan per maand en logisch dat je een veiligheidsmarge rekent, maar het dubbele? Dan ben je alleen interresant voor de korte duur (< 6 maanden).
Nee :) 100GB traffic vanaf/naar de server. Maakt niet uit waar dit heen gaat. We hebben totaal 2Gbit aan verschillende internetlijnen liggen, waarvan je onbeperkt (naja, tot die 100GB) gebruik van kunt maken. We routeren op kwaliteit, niet op het goedkoopste.

Verder, voor die 60 euro die je noemt mag je een server daar neerhangen, bij ons zou je er dan al een server compleet bij krijgen (geinstalleerd en wel).

Verder, als je bij DahHosting kijkt, betaal je 160 euro voor 100GB inclusief server, en dan is het nog maar de vraag wat voor server je krijgt. We zijn dus 45 euro goedkoper als DahHosting.
We zijn goedkoper als zo ongeveer elke dedicated (!!) webhoster in NL.

Verder, als je op de site van DahHosting (als we het toch over hem hebben) gaat kijken, dan mag je dataverkeer op nacalculatie kopen voor 3 cent per MB. Dat komt uit op 30 Euro per GB wat je extra verstuurd. Over goedkoop gesproken ;)
Simon schreef op 01 August 2003 @ 11:08:
Ik snap het doel niet van zo'n pakket, wat is er extra aan waardoor het beter is dan een standaard dedication?
De combinatie traffic/prijs. 100Gb traffic voor 125 euro vind je zowat nergens in nederland. Dit in combinatie met een kant-en-klare server (voorgeinstalleerd en wel), is dit erg interresant voor de beginnende webhoster die nog niet het geld heeft om meteen een nieuwe server te kopen.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27
Waarom is dit nieuw? Dedicated servers met wat dataverkeer is nu niet bepaald nieuw :)

Overigens zou het een nette aanbieding zijn, maar je bent niet de enige en ook niet de goedkoopste van Nederland.

Overigens klinkt dit als het Coloheaven, Colinks of We Dare netwerk :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Als je je prijzen vergelijkt met andere providers kun je zelf al bedenken of het interessant is. Als je echt (stukken) goedkoper bent, dan zullen die 10 klanten heus wel lukken, mits je ook service kunt verlenen.

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.