[ISDN] Gigaset 3070 en extra isdn adapter

Pagina: 1
Acties:

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 09:33

Kettrick

Rantmeister!

Topicstarter
Ik (of eigenlijklijk mijn moeder) zit met een vreemd probleem,

De internet aansluiting ging voorheen altijd via een M105 draadloos isdn adaptertje, maar omdat de XP drivers erg slecht werken en de USB bus te vol zit heb ik besloten om maar even een kabel te trekken. De kabel is een normale 1 op 1 kabel.

In de PC heb ik een standaard net-card 1 (Eicon Diva ISA) gestopt, daarna heb ik nog een externe dynalink ISDN adapter geprobeerd.

Nu komt de ellende :)

Als ik de kabel in het NT1 kastje prik doet niets het meer, en komt er "storing" in de display van de handsets te staan.

Ik heb al een andere NT1 geprobeerd, dipswitches in NT1 aangepast en terminatie op de dynalink ingesteld maar het helpt allemaal niets.

De leverancier van de centrale kwam met de suggestie om ipv. de 2 uitgangen op de NT1 te gebruiken en losse splitter te gebruiken, ook dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn ?

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
RoeLz schreef op 01 August 2003 @ 10:23:
De internet aansluiting ging voorheen altijd via een M105 draadloos isdn adaptertje, maar omdat de XP drivers erg slecht werken en de USB bus te vol zit heb ik besloten om maar even een kabel te trekken. ?
Wat is er mis met die driver??
Al diverse keren geïnstalleerd (wel op vage manier) maar daarna werkt het als een gek.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Topicstarter
buiter schreef op 01 August 2003 @ 11:23:
[...]

Wat is er mis met die driver??
Al diverse keren geïnstalleerd (wel op vage manier) maar daarna werkt het als een gek.
Sinds er XP op de PC staat heeft de driver problemen met het vinden van de centrale. En dan moet je eerst weer omknoeien met die programma's voor het spul weer werkt.

Hier zou ik zelf wel mee kunnen werken, maar voor moeders vind ik dit te onhandig. het ding moet het gewoon altijd doen :)

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Topicstarter
Subtiel schopje :{

Is er dan niemand die weet hoe je deze 2 aparaten op een NT1 aansluit :?

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-10 22:10
Hoe lang is de kabel? Wat voor kabel heb je gebruikt? Als je een andere ISDN kaart gebruikt gaat het dan ook mis?
Ik denk dat je eerst moet zoeken waar het probleem echt in zit.
- isdn kaart?
- kabel? UTP? lengte?
- termination?
- iets anders?

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Topicstarter
Kabel is 2x 15 meter, verbonden met zo'n wit vierkantje, dit lijkt me geen probleem.
Wat voor kabel heb je gebruikt?
Platte witte 8 aderige ISDN kabel
Als je een andere ISDN kaart gebruikt gaat het dan ook mis?
ik heb 2 verschillende adapters geprobeerd, beide geven hetzelfde resultaat.
Ik denk dat je eerst moet zoeken waar het probleem echt in zit.
- isdn kaart?
- kabel? UTP? lengte?
- termination?
- iets anders?
Ik heb volgens mij alles al geprobeerd wat er te proberen valt, als ik de gigaset loshaal dan kan ik gewoon internetten op de PC, dus dat werkt allemaal.

Het probleem treed pas op als ik beide aparaten op de S bus hang, maar dat moet toch wel kunnen ?
Pagina: 1