Ik heb 2 problemen die te maken hebben met een mac,
ten eerste:
Ik heb een site gemaakt die gebruik maakt van een popup, op de pc werkt alles perfect maar op de mac krijg ik een witte border aan de rechterkant en aan de onderkant,, precies waar normaal gesproken scrollbars staan,, (die ik heb uitgezet in de popup)
probleem 2: ik heb de site zogemaakt dat als je de site met 800x600 bekijkt, dat die hem dan fullscreen gaat zetten inplaats van een popup,,, dit werkt op de pc perfect maar op de mac werkt het niet....
dus hoe valt dit op te lossen?
dit is de site: www.spanishvilla.nl
Dit is het script en broncode:
(zoals je ziet zijn er 2 functies,,, als je 800x600 schermres hebt dan krijg je fullscreen (Wat niet wil werken op de mac) en zoniet dan krijg je popup (waar je witte randen krijgt op de mac))
ten eerste:
Ik heb een site gemaakt die gebruik maakt van een popup, op de pc werkt alles perfect maar op de mac krijg ik een witte border aan de rechterkant en aan de onderkant,, precies waar normaal gesproken scrollbars staan,, (die ik heb uitgezet in de popup)
probleem 2: ik heb de site zogemaakt dat als je de site met 800x600 bekijkt, dat die hem dan fullscreen gaat zetten inplaats van een popup,,, dit werkt op de pc perfect maar op de mac werkt het niet....
dus hoe valt dit op te lossen?
dit is de site: www.spanishvilla.nl
Dit is het script en broncode:
(zoals je ziet zijn er 2 functies,,, als je 800x600 schermres hebt dan krijg je fullscreen (Wat niet wil werken op de mac) en zoniet dan krijg je popup (waar je witte randen krijgt op de mac))
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <HTML>
<TITLE>Spanish villa homepage</TITLE>
<HEAD>
<SCRIPT language="JavaScript">
if (screen.width<=800&&screen.height<=600) {
window.open("intro.html","Robbert","width='+(screen.width - 10)+',height='+(screen.height - 30)+',toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,resizable=0,scrollbars=no,fullscreen=yes,top=0,left=0");
} else {
var breedte = screen.availWidth;
var hoogte = screen.availHeight;
var x = (breedte - 800) / 2;
var y = (hoogte - 600) / 2;
var strOpties = "channelmode=no, directories=no, height=600, width=800, menubar=no, resizeable=yes, scrollbars=yes, status=no, titlebar=no, toolbar=no, top=0, left=0";
var venster = window.open("intro.html", "naamvandepopup", strOpties)
venster.moveTo(x,y);
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY bgcolor="FCFED3">
</BODY>
</HTML> |
[ Voor 9% gewijzigd door Pelle op 01-08-2003 10:39 . Reden: code-tags ]