macprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• scorpes
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik heb 2 problemen die te maken hebben met een mac,
ten eerste:

Ik heb een site gemaakt die gebruik maakt van een popup, op de pc werkt alles perfect maar op de mac krijg ik een witte border aan de rechterkant en aan de onderkant,, precies waar normaal gesproken scrollbars staan,, (die ik heb uitgezet in de popup)

probleem 2: ik heb de site zogemaakt dat als je de site met 800x600 bekijkt, dat die hem dan fullscreen gaat zetten inplaats van een popup,,, dit werkt op de pc perfect maar op de mac werkt het niet....

dus hoe valt dit op te lossen?

dit is de site: www.spanishvilla.nl

Dit is het script en broncode:
(zoals je ziet zijn er 2 functies,,, als je 800x600 schermres hebt dan krijg je fullscreen (Wat niet wil werken op de mac) en zoniet dan krijg je popup (waar je witte randen krijgt op de mac))

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<HTML>
<TITLE>Spanish villa homepage</TITLE>
<HEAD>

<SCRIPT language="JavaScript">

if (screen.width<=800&&screen.height<=600) { 
window.open("intro.html","Robbert","width='+(screen.width - 10)+',height='+(screen.height - 30)+',toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,resizable=0,scrollbars=no,fullscreen=yes,top=0,left=0"); 

} else {

var breedte = screen.availWidth; 
var hoogte = screen.availHeight; 
var x = (breedte - 800) / 2; 
var y = (hoogte - 600) / 2; 
var strOpties = "channelmode=no, directories=no, height=600, width=800, menubar=no, resizeable=yes, scrollbars=yes, status=no, titlebar=no, toolbar=no, top=0, left=0";

var venster = window.open("intro.html", "naamvandepopup", strOpties)

venster.moveTo(x,y);

}

</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY bgcolor="FCFED3">
</BODY>
</HTML>

[ Voor 9% gewijzigd door Pelle op 01-08-2003 10:39 . Reden: code-tags ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ook op 'de mac' heb je het fenomeen 'verschillende browsers'. Welke 'browser' heb je jouw 'site' mee getest?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

2 dingen:

* zet voortaan code-tags om je code heen
* ik HAAT het als mensen fucken met m'n browserscherm afmetingen (en ik ben niet de enige)

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Denk ook dat veel mensen de hele popup niet krijgen, aangezien popups in onload vaak geblockt worden door popupblockers ;)

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 13:10

RVW

In Camino verschijnen er gewoon scrollbalken onder en rechts... In MacIE niet, daar krijg je de witte balken waar jij het over hebt.

Ik weet het niet zeker, maar is dat fullscreen zetten bij een bepaalde resolutie niet een specifieke IE-op-windows functie? (voor zover ik weet kun je IE op de Mac helemaal niet fullscreen zetten)

[ Voor 13% gewijzigd door RVW op 01-08-2003 10:57 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

haal die fullscreen en die channelmode opties eruit, zorg ook dat er geen spaties tussen de verschillende opties staan.

Intentionally left blank

Verwijderd

Maak gewoon de site zoals die is als je gewoon naar http://www.spanishvilla.nl/intro.html browst. Zet op de pagina evt. dat je met F11 in kiosk mode kan (met MSIE>5 op een Windows PC).
Niet alleen werkt die popup/kioskmode waarschijnlijk niet op de Mac, hij zal ook niet werken op tig andere browsers die ik hier heb liggen.

Mocht je toch willen vasthouden aan de popup manier: zet op zijn minst een link op die pagina voor de gevallen dat het niet lekker werkt met JavaScript.

Trek je pagina's eens door een validator (oa bijv. Chami's Html-kit).
- Body tag staat dubbel.
- scroll="no" als Body tag ken ik niet.
- ALIGN="" staat gedefineert maar is leeg voor de Object/Embed zut.
- script type is niet gedefineert - script code is niet tussen comments gezet.
- haal de overbodige harde returns uit het document.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 02:06 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

scroll="no" als Body tag ken ik niet.
Das ee IE-only feature om de scrollbalken uit te zetten. Tegenwoordig kun je beter dan de body 100% hoogte/breedte geven en overflow:hidden doen ofzo.
script code is niet tussen comments gezet.
Das ook fout om dat te doen, dus gelukkig dat ie dat niet gedaan heeft ;)

Verder heb je helemaal gelijk :P

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Fullscreen optie werkt alleen op Internet Explorer op de PC ... alle andere browsers staan dat domweg niet toe :)

IE voor de Mac is overigens los ontwikkeld van IE op de PC, dus vandaar dat die ook iets anders (beter?) werkt/handelt.

En voor het validaten van een pagina kan je ook http://validator.w3.org gebruiken.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb zelf toch altijd een bloedhekel aan web-sites die worden geopend (t??) in fullscreen, dan ben ik altijd mijn taakbalk kwijt :) Ik denk dat er wel meer mensen zijn die dan je web-site linea recta op de zwarte lijst zetten. Overigens zou ik ook een setInterval() gebruiken ipv van de onLoad event voor de popup.

• scorpes
wow bedankt voor alle reply's!
Het is getest op explorer 5.1 op de mac
ik wil me toch aanhouden aan de popup manier, (tja me klant wil het)
zoals je ziet ben ik nog maar een beginner met html en java gebeuren,, dus zou ik iets meer hulp me de code zelf kunnen krijgen, van waar ik alles moet neerzetten (ik weet niet eens wat een code-tag is)

En het fullscreen gebeuren, is alleen voor users die 800x600 gebruiken, dat zijn meestal mensen die net beginnen met de pc (en hun maakt het denk ik niet veel uit) en de meeste users hebben hun resolutie hoger als 800x600,,,
Het schijnt dat je de fullscreen optie op de mac wel kunt faken op een of andere manier,,,ik heb er wel een site voor gevonden maar dat is zo'n enorm script dat mijn kennis nog niet goed genoeg is om die te combineren met mijn code: http://www.actionscripts....ch_full_screen/mac_ie.txt
(zou iemand me ermee kunnen helpen?)

Deze topic staat per ongeluk nog een keer in dit forum, zou een moderater die weg kunnen halen??

• scorpes
Zijn er nog oplossing voor die witte randen?
Afbeeldingslocatie: http://www.vi2.com/getFile/239878.jpg

Verwijderd

door het plaatje in een html file te plaatsen, vervolgens in die specifieke het volgende defineren (of in een extern file natuurlijk)
HTML:
1
2
3
4
5
body {
    margin:0;
    padding:0;
    overflow:hidden;
}

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
Even tussendoor: je hebt een typo in je titelbalk staan: Spanisch

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
misschien kun je het image in een Flashje proppen? en deze 'full screen zetten'?

• scorpes
shadow3333, waar moet ik dit precies neerzetten??
moet het zo??,, dit wil namelijk niet werken....

<HTML>
<TITLE>House Picture 1</TITLE>
<HEAD>
<style>

body {
}

</style>
</HEAD>
<BODY><body topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0">
<A HREF="javascript:window.close();">[img]"huis01groot.jpg"[/img]
</BODY>
</HTML>

drm: bedankt voor de typfout ;)

[ Voor 27% gewijzigd door scorpes op 05-08-2003 15:24 ]

Verwijderd

scorpes schreef op 05 August 2003 @ 15:05:

</HEAD>
<BODY><body topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0">
<A HREF="javascript:window.close();">[img]"huis01groot.jpg"[/img]
</BODY>
</HTML>
omg wat is dit nou weer? Kom op zeg wat is dit voor soort taal, ik dacht dat we met HTML bezig waren ;) Je defineerd 2 body tags!! en het CSS gedeelte wat ik hierboven poste zorgt er al voor dat de margin op 0 wordt gezet, dus dat hoef je niet nog een keer te herhalen in de HTML.

Begin eerst eens met alles in onderkast te doen, dit ziet er niet uit (HTML 3.2).
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Spanish Villa popup</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
body {
}
</style>
</head>

<body>
[img]"blaat.jpg"[/img]
<div align="center"><a href="javascript://" onclick="window.close()">close window</a></div>
</body>
</html>

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 15:32 ]

• scorpes
uhm,, ja ik had body er dubbel instaan,, en voor de rest klopte de code van mij toch?
want ik wil dat als je op het plaatje klikt dat het venster sluit en in jouw code is dat via een knop en de grote van de popup geef ik aan via flash

on (release) {
getURL("javascript:popup2('plaatjes/huisfoto1.html', 'height=400, width=533')");
}

,, maargoed dit terzijde ik blijf nog steeds die witte randen op de mac houden, ook met jouw code.............

[ Voor 22% gewijzigd door scorpes op 05-08-2003 16:04 ]

• scorpes
heeft het niet te maken dat de mac grotere pixels heeft als een pc,, wat ongeveer 20 pixels kan schelen??? ik weet het niet zeker maar ik d8 het ergens gelezen te hebben.

Verwijderd

nee want ik heb even wat gemaakt en bij mij gaat het gewoon goed op de mac:

linkje

dus je doet toch iets fout, doe gewoon net als ik heb gedaan en roep die functie aan vanuit flash.

• scorpes
goed man,, die van jouw werkt,,, ik ga ff jouw code doorgronden ;)

wat betekent dat met dat case 1 en case 2??

[ Voor 27% gewijzigd door scorpes op 05-08-2003 16:46 ]

• scorpes
He,,, bedankt man, nu is het mij ook gelukt!!! dit heeft me ongeveer een week geduurd ;) en ik ben verschillende forums afgegaan en niemand wist het of geen reply's,, totdat ik bij dit forum kwam en jou tegenkwam :D

Verwijderd

maar dit is dan ook een heel 1337 forum ;)

wat betreft die case, daarmee kan je nog veel meer popus aanmaken, dus case 3, 4 enz enz.
Pagina: 1