Een collega van me heeft een dll gemaakt. In de meeste talen is hij goed aan te roepen (C++ , VB6). Maar als ik hem wil aanroepen in mijn VB.NET applicatie krijg ik een exception en wel:
<DLLNotFoundException: Unable to load DLL >
Ik heb de DLL al op alle mogelijke plaatsten gekopieerd dus het lijkt me sterk dat hij hem niet kan vinden. In VB6 gaat het dus wel goed.
Ook heb ik de DLLImport functie gebruikt en die geeft dezelfde fout.
Ik kan nergens vinden waarom hij hem niet kan laden. Weet iemand toevallig of je nog iets extra's moet doen.
Dit is de aanroep.
Dit is de declaratie zoals in C
Van boolean al byte gemaakt maar dat wil niet helpen. Moet ik misschien nog iets instellen in mijn project ofzo? Of kan .NET niet meer overweg met DLL's van C++ ??
<DLLNotFoundException: Unable to load DLL >
Ik heb de DLL al op alle mogelijke plaatsten gekopieerd dus het lijkt me sterk dat hij hem niet kan vinden. In VB6 gaat het dus wel goed.
Ook heb ik de DLLImport functie gebruikt en die geeft dezelfde fout.
Ik kan nergens vinden waarom hij hem niet kan laden. Weet iemand toevallig of je nog iets extra's moet doen.
Dit is de aanroep.
code:
1
| Declare Auto Function LoginA Lib "GkitLicence.dll" Alias "Login" (ByVal szPath As String, ByVal szRegPath As String, ByVal progId As Integer, ByVal verbose As Boolean) As Boolean |
Dit is de declaratie zoals in C
code:
1
| bool Login(LPCTSTR szPath, LPCTSTR szRegPath, const UINT progId, bool verbose) |
Van boolean al byte gemaakt maar dat wil niet helpen. Moet ik misschien nog iets instellen in mijn project ofzo? Of kan .NET niet meer overweg met DLL's van C++ ??