[XP] Administrator folder erg vol

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:22
Ik heb de search gebruikt, maar kon geen oplossing vinden.
Mijn Administrator folder zit vol...erg vol. Ruim 1,4 Gb zit er in. Maar ik kan niet vinden wat nu deze datagrootte in beslag neemt.
Swap file zit op een andere partitie. System Restore is uit. Verder ben ik op deze pc alleen als Administrator ingelogd.

Ik zou graag die 1,4 Gb kwijt willen raken. Heb op m'n C-schijf nog maar 300 mb over...Iemand een idee?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Probeer eens je Temp Folder.

C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
mmm je was me net voor DJ Adidas

• toastingnow
DJ Adidas schreef op 01 August 2003 @ 09:54:
Probeer eens je Temp Folder.

C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp
Daar staat maar 6 mb in nog. temp-dirs had ik al zoveel mogelijk geleegd.

Verwijderd

Kijk zowieso die heel rootfolder van alle users even na. Ook je tempfiles van MSIE staat daarin. Net als je desktop, dus als je zo'n figuur bent die alles op de desktop plettert zit ie nu behoorlijk vol.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 10:36 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Vink voordat je gaat kijken wel ff aan dat je alle bestanden wil zien (dus ook systeem en verborgen bestanden)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Gebruik je toevallig de cd-brand faciliteit van XP? Dan kan het zijn dat je nog een cd-image ertussen hebt staan... Zoek gewoon een in je Admin folder naar alle bestanden (*.*) groter dan 10000KB, dan zie je vanzelf de uitschieters die dit veroorzaken... Misschien films op je desktop staan bijvoorbeeld?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:06
Er zijn een aantal zaken die snel dat soort folder vol laten lopen.

Temp files (ook al eerder aangegeven), internet cache, quarantine files van een AV pakket, etc.

Tip, installeer eens treesize, kun je precies zien hoeveel ruimte een willekeurige folder in beslag neemt.

• toastingnow
Heb treesize geprobeerd: top!
zag dat er in de mijn muziekfolder ongeveer 1.4 Gb in zat. Gekeken: zaten twee xvid's in. Hoe ze daar kwamen: geen idee. Maar verwijderd en klaar.
Bedankt voor jullie hulp!
Gek eigenlijk dat ik eerst niet die xvid's zag.

[ Voor 13% gewijzigd door toastingnow op 01-08-2003 12:17 ]

• LordAlderaan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11-2021

LordAlderaan

DPC Eclipse

Het controleren van de grote van je temp en je My documents is eigenlijk het eerste wat je zou hadden moeten doen :P. Gewoon mbv Alt+Enter bekijken welke andere folders in Administrator groot waren was dan stap twee geweest en dan gewoon iedere keer een submap verder kijken :)

Blijkbaar zijn er ook handige proggies als treesize :) Kende ik nog niet, versimpelde het bovenstaande wel een stuk.

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Probeer eens Diskstate ... voor mij persoonlijk de absolute topper!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• toastingnow
LordAlderaan schreef op 01 August 2003 @ 19:52:
Het controleren van de grote van je temp en je My documents is eigenlijk het eerste wat je zou hadden moeten doen :P. Gewoon mbv Alt+Enter bekijken welke andere folders in Administrator groot waren was dan stap twee geweest en dan gewoon iedere keer een submap verder kijken :)

Blijkbaar zijn er ook handige proggies als treesize :) Kende ik nog niet, versimpelde het bovenstaande wel een stuk.
Het vreemde is juist dat ik altijd eerst alle temps leeg haal, inderdaad ook de My documents. Zeker een vuiltje in m'n oog gehad :p

Verwijderd

Ten overvloede misschien, maar Spacemonger is ook een hele handige tool. Een losse executable (past op een floppy), geen installatie nodig en doet wat het doen moet. Namelijk visueel de grootte weergeven van dirs.

Afbeeldingslocatie: http://www.werkema.com/img/scrnshot/spacemonger.gif

Voor het uitgebreide werk is Diskstate inderdaad een hele goeie, deze heeft meer opties (duplicates, cache/history van browsers, temp dirs, etc opschonen, reports maken, en meer):

Afbeeldingslocatie: http://geekcorp.com/diskstate/screenshots/image4.gif

Enige nadeel: DiskState is niet gratis :)
Pagina: 1