DVD Maestro : subtitle andere kleur geven.

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Zie titel B)

Gisteravond de hele tijd mee zitten klooien, en me suf gegoogled, maar ik krijg het niet voor elkaar ?

Ik ben bezig een DVD the authoren. Ik heb ondertitels in het SRT formaat.
Met Sub2STL converteer ik deze naar het .STL formaat, welke Maestro aan kan.

Tijdens het converteren kan je de kleur van je sub aangeven, maar dit komt niet in het bestand terecht (een geconverteerde sub met bijv. rood en groen als kleur zijn exact hetzelfde).
Als ik deze dan in Maestro importeer , heb ik witte ondertitels.

Nu is het in Meastro wel mogelijk om de kleur van je sub te wijzigen. Simpelweg in de sub timeline op een regel van de ondertiteling klikken, en je kan alles aanpassen, ook de kleur.

Echter geld die setting dan voor die ene specifieke regel.
Als je 1 ondertitel regel selecteert, kun je met CTRL-A je hele sub selecterene, doe ik dan echter rechtermuisklik -> Edit Subtitle , springt 'ie weer naar die ene regel.

Ik kan dus niet de kleur wijzigen voor de gehele sub.

Wie o wie werkt er met Maestro en weet hoe ik op een een gemakkelijk manier de kleur van de sub kan wijzigen (regel voor regel aanpassen is met bijna 1000 regels niet te doen namelijk :P)

Tijd voor een nieuwe sig..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuke vraag. Ik ken de programma's geen van allen (wegens gebrek aan een DVD-writer gok ik zo :P ), maar volgens mij is zo'n ondertitelingsbestandje niks meer of minder is dan een textbestand met de text en wat codes er in...
Zou me dan ook nikx verbazen als je ook gewoon dat textbestandje kunt editten. Misschien is dat een idee; kun je het met ultra-edit gewoon in 1 keer doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
:+
Zowel SRT als STL is gewoon plain text, dus kwestie van openene in notepad :P

Probleem is .. het staat er niet in.
Als ik nou zeker wist dat het in een STL als paramater gezet kon worden EN wat de syntaxis daarvan is.

Het enige wat ik tot nu toe kan vinden, is gewoon authoren en compilen met Maestro, en dan met IFO edit de kleur setting wijzigen.
BEetje omslachtig IMHO ;)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:14

Nicap

Tsssk....

Probeer in meastro eens het volgende:

dubbelklik op een subtitle en ga naar color en dan edit pallet en dan load pallet en selecteer het bestand wat je gemaakt hebt. Als het goed is maakt sub2STL 2 files aan *.son en *.stl.
Als dat niet wil ga dan naar http://www.dvd2dvd-r.be/ en klik op subtitles en probeer het op die manier.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Nicap schreef op 01 augustus 2003 @ 09:54:
Probeer in meastro eens het volgende:

dubbelklik op een subtitle en ga naar color en dan edit pallet en dan load pallet en selecteer het bestand wat je gemaakt hebt. Als het goed is maakt sub2STL 2 files aan *.son en *.stl.
Driewerf :* _O_
* Koffie heeft in de gister in de avonduurtjes nooit in de gaten gehad dat er nog een .SPF file gemaakt wordt zodra je de kleur wijzigt in Sub2STL

Kwestie van je Subs inladen -> Colo -> Edit Palette -> Load Pallete en dan die SPF inladen, en alle subs krijgen die kleur.

Je bent geweldig, ik kon het echt nergens vinden ;)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:14

Nicap

Tsssk....

idd ik bedoelde die *.spf file dus. Als het maar geluk is(en dat is het dus).
Pagina: 1