Toon posts:

[Sony Vaio] Repair status

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal dagen geleden mijn laptop teruggestuurd naar Sony, omdat de onboard netwerkkaart niet goed functioneerde. Ik heb de laptop nu pas 6 maanden, dus dit vond ik al vreemd.

Nu krijg ik van sony een mail dat de netwerk en modem connector op de moederbord beschadigd is en dat de reparatiekosten 600 euro zullen kosten.

Mijn vraag is dan of dit kan?
Ten eerste als de moederbord beschadigd is, terwijl ik altijd heel erg zorgvuldig met de laptop ben omgegaan, kan dit toch nooit mijn fout zijn geweest? En ten tweede zit ik nog binnen mijn garantieperiode. Is het dan niet vreemd dat ik hier 600 euro moet gaan betalen?

Ik hoop dat jullie vanuit eigen ervaringen een beetje kunnen helpen, want ik weet nu niet wat ik moet doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Goh, Sony is weer lekker bezig met hun notebook support. Die zuigt echt keizwaarm moet ik zeggen (itt die van de fikkers en de monitoren).
Gewoon bellen en zeggen dat je het er totaal niet mee eens bent. Niet boos worden bij het eerste telefoontje maar toch lichtelijk geirriteerd bellen.
Ik zou ook 210€ moeten betalen voor een reparatie aan mijn cpu koeler wat ik na bellen weer niet hoefde.
Ik kreeg die notebook terug, zit mijn keyboard los aan een kant (zeer vervelend als je net als mij snel typt, want dat werkt gewoon niet prettig als het keyboard op en neer veert). Ding weer teruggestuurd en toen kreeg ik 2x een rekening omdat ik het zelf gesloopt zou hebben (en ze konden zogenaamd niets vinden).
Na veel bellen gelukkig weer niet hoeven te betalen.

Ik ben erg blij dat Sony uit allemaal verschillende onderdelen bestaat en ook de service anders is. Die mensen van vaio support zijn gewoon prutsers (maar hulde aan de knakker die binnen 2 minuten erachter was dat mijn TFT bagger was bij de monitor afdeling van sony).

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Lijk mij een fabrieks fout dus is het bullshit dat je €600 moet gaan dokken. Wat een gare repair service heeft sony zeg. Bij apple vervangen ze zelfs voor nop je behuizing als die gaat schilveren of iets dergelijks.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt. Dus Sony probeert wel vaker klanten te laten betalen, terwijl dit absoluut hun eigen fout is. Ik denk dat ik nu wel verder kan.