Beste Tweakers.
Op deze eenzame avond (nacht inmiddels) ben ik maar weer is met een oud projectje begonnen. Ik heb een vraag. Inmiddels werkt mijn kort stukje code wel, maar ik heb het idee dat ik erg veel onnodige load genereer.
Het is de bedoeling dat variabele $test (dit is een voorbeeld, zo komt die normaal uit de db) wordt geconverteerd in een array met de waarde die gelijk is aan het getal tussen de || ||. Ik heb preg match al gebruikt maar heb het idee dat dat nog veel langer duurde.
Mijn code is nu:
De hierbij behorende (print_r) output is:
In principe werkt het dus, wie heeft er suggesties voor snellere code?
Op deze eenzame avond (nacht inmiddels) ben ik maar weer is met een oud projectje begonnen. Ik heb een vraag. Inmiddels werkt mijn kort stukje code wel, maar ik heb het idee dat ik erg veel onnodige load genereer.
Het is de bedoeling dat variabele $test (dit is een voorbeeld, zo komt die normaal uit de db) wordt geconverteerd in een array met de waarde die gelijk is aan het getal tussen de || ||. Ik heb preg match al gebruikt maar heb het idee dat dat nog veel langer duurde.
Mijn code is nu:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? $test = "||1|| ||8|| ||14|| ||23||"; $testje = explode(" " ,$test); foreach ($testje as $test) { $testa = explode("||", $test); } ?> |
De hierbij behorende (print_r) output is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Array ( [0] => [1] => 1 [2] => ) Array ( [0] => [1] => 8 [2] => ) Array ( [0] => [1] => 14 [2] => ) Array ( [0] => [1] => 23 [2] => ) |
In principe werkt het dus, wie heeft er suggesties voor snellere code?
aka Crypto T