Naar aanleiding van een vorig draadje moet ik een kernel compilen. Het is mijn eerste keer dus ik heb een HowTo opgezocht en ben het net ff afgestruint om te kijken waarop ik moest letten.
Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan (als root):
en toen ging het mis. Na verschillende pogingen heb ik van kernel.org de nieuwe 2.4.21 kernel gedownt uitgepakt en gepatcht met de USB Patch die hier genoemt word. Dat ging prima. Toen weer make xconfig uit voorzorg geen expirimentele dingen enz. aangevinkt en toen weer het bovenstaande lijstje commando's uitgevoerd. De plaatsen waar het met v. 2.4.20-8 mis ging werden nu perfect gepasseert, maar nu kapt ie er op een andere plaats mee
Dit zijn de laatste regels uitvoer:
Toen ik dit zag leek het mij aan SiS drivers te liggen, maar deze heb ik echt nodig. Deze PC zit namelijk vol met SiS chipsets en ook als ik bij de character devices alle SiS dingen uit zet gaat het nog mis. Verder heb ik van alle benodigde progs de goede versies. Dus dat zal het ook niet zijn. Ik wilde ook nog de configuratie (gemaakt met xconfig) posten maar wist niet precies wat ik dan moest posten dus als dat belang heeft zou ik graag instructies hebben.
Ik hoop iemand een idee heeft waar de fout kan zitten!
Ps. Ik heb wel een 56K verbindingkje (
) dus laat me a.u.b. niet te veel kernels (e.d.) downloaden
Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan (als root):
code:
1
2
3
4
5
| cd /usr/src/linux-2.4.20-8 #(deze source werd bij RedHat 9 geleverd) make xconfig make dep make clean make bzImage |
en toen ging het mis. Na verschillende pogingen heb ik van kernel.org de nieuwe 2.4.21 kernel gedownt uitgepakt en gepatcht met de USB Patch die hier genoemt word. Dat ging prima. Toen weer make xconfig uit voorzorg geen expirimentele dingen enz. aangevinkt en toen weer het bovenstaande lijstje commando's uitgevoerd. De plaatsen waar het met v. 2.4.20-8 mis ging werden nu perfect gepasseert, maar nu kapt ie er op een andere plaats mee
Dit zijn de laatste regels uitvoer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| ar rcs lib.a checksum.o old-checksum.o delay.o usercopy.o getuser.o memcpy.o strstr.o mmx.o
make[2]: Weggaan uit map `/usr/src/linux-2.4.21/arch/i386/lib'
make[1]: Weggaan uit map `/usr/src/linux-2.4.21/arch/i386/lib'
ld -m elf_i386 -T /usr/src/linux-2.4.21/arch/i386/vmlinux.lds -e stext arch/i386/kernel/head.o arch/i386/kernel/init_task.o init/main.o init/version.o init/do_mounts.o \
--start-group \
arch/i386/kernel/kernel.o arch/i386/mm/mm.o kernel/kernel.o mm/mm.o fs/fs.o ipc/ipc.o \
drivers/parport/driver.o drivers/char/char.o drivers/block/block.o drivers/misc/misc.o drivers/net/net.o drivers/char/agp/agp.o drivers/char/drm/drm.o drivers/ide/idedriver.o drivers/scsi/scsidrv.o drivers/cdrom/driver.o drivers/sound/sounddrivers.o drivers/pci/driver.o drivers/pcmcia/pcmcia.o drivers/net/pcmcia/pcmcia_net.o drivers/video/video.o drivers/usb/usbdrv.o drivers/media/media.o drivers/input/inputdrv.o drivers/isdn/vmlinux-obj.o \
net/network.o \
/usr/src/linux-2.4.21/arch/i386/lib/lib.a /usr/src/linux-2.4.21/lib/lib.a /usr/src/linux-2.4.21/arch/i386/lib/lib.a \
--end-group \
-o vmlinux
drivers/char/drm/drm.o(.text+0x25cb8): In function `sis_fb_alloc':
: undefined reference to `sis_malloc'
drivers/char/drm/drm.o(.text+0x25d66): In function `sis_fb_alloc':
: undefined reference to `sis_free'
drivers/char/drm/drm.o(.text+0x25dd9): In function `sis_fb_free':
drivers/char/drm/drm.o(.text+0x261ff): In function `sis_final_context':
make: *** [vmlinux] Fout 1 |
Toen ik dit zag leek het mij aan SiS drivers te liggen, maar deze heb ik echt nodig. Deze PC zit namelijk vol met SiS chipsets en ook als ik bij de character devices alle SiS dingen uit zet gaat het nog mis. Verder heb ik van alle benodigde progs de goede versies. Dus dat zal het ook niet zijn. Ik wilde ook nog de configuratie (gemaakt met xconfig) posten maar wist niet precies wat ik dan moest posten dus als dat belang heeft zou ik graag instructies hebben.
Ik hoop iemand een idee heeft waar de fout kan zitten!
Ps. Ik heb wel een 56K verbindingkje (
[ Voor 3% gewijzigd door Mac_Cain13 op 01-08-2003 00:58 . Reden: ff iets toevoegen ]