Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CiP] printer PC

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via mijn werk heb ik een jaren oude, afgeschreven Seikosha BP-5500 matrixprinter meegekregen. Deze had een dooie voeding die niet te fixen was, en stond al een jaar "afgeschreven" op de plank. Toen ik uitlegde dat ik er een PC in wou prutsen, mocht ik 'm zo meenemen. :P Ik moest alleen wel beloven 't eindresultaat ook op de zaak laten zien.

Dit is 'm: (sorry, crappy kwaliteit, el-cheapo webcam shots ;))
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer01.JPG

Ik heb dat ding open gemaakt, en alle overbodige hardware eruit gesloopt. Wel wil ik zoveel mogelijk van de zichtbare printerdelen (printkop, tractorfeed enzo) intact proberen te laten. De panel switches en LEDs ga ik ook gebruiken. Er is ruimte, maar niet al te veel, maar ik had nog een oud SOYO super7 bordje, met een AMD K6/3 450 en 96MB RAM d'r op, en dat moet net gaan passen. Maar eerst moest die printer dus gestript worden.

Alles is er hier uit, behalve het volledige blok met de tractor, rollen enzo:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer02.JPG

Maar ook dat moest los, anders kon ik er niet goed bij. Tevens wat schuimrubber van de bodemplaat losgewurmd met een plamuurmes:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer03.JPG

Morgenavond ga ik de bodem beetje opschonen, en kijken wat de beste stand is van het mobo ivm koeling van de proc, en kan namelijk niet zo'n hoog blok op ivm de ruimte. Nou zat er een enorm alu rib in die voeding (LxBxH 30x4x2 cm), en daar kan ik vast wel een stukkie als CPU cooler van gebruiken :P:P

Dit weekend inbouwen? Binnenkort meer....

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, heb je wel aangevraagd of je dit topic mocht starten aan een CME-moderator? Dat hebben ze liever eerst voor je een CiP-topic opent :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hahaha, het is een leuk idee maar het lijkt me een beetje krap.

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Wat is eigenlijk het doel van deze bak? mp3 spelertje ofzo?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 01 August 2003 @ 00:27:
Hmm, heb je wel aangevraagd of je dit topic mocht starten aan een CME-moderator? Dat hebben ze liever eerst voor je een CiP-topic opent :)
Sorry, moet dat dan? Ik ben nieuw lid hier, en ik heb hier in de gauwigheid nix over gelezen in de top-topics. Excuus. Ik hoop dat 't topic mag blijven. :P

Doel van deze mod ben ik nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk een MP3 player ja. Ik wil er in ieder geval netwerk en audio in hangen.
In ieder geval is 't puur voor de fun om dit 's te doen.

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Leuk idee, heb dit nog niet eerder gezien.

Laat de pics maar komen :)

https://drinkwaterpunten.nl

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 07:24

R-B

Blokkert

lolz man.. een printer inbouwen.. haha echt cool :P ben erg benieuwd

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Voor een Casemods in Progress heb je toestemming nodig van de crew. Mail AcouSE of Phreak even de benodigde info (zie de moderatiepolicy bovenaan de CME-faq), dan kijken we ernaar.

Tot die tijd gaat deze even op slot.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:22
Weder open.
Succes :P

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 18:23
Zoals ik aan de foto's kan zien gaat dat heeel erg krap worden hoor :) Ga je proberen alles er in te proppen, of ga je ook wat dingen extern neerzetten als je niet genoeg ruimte meer hebt? Lijkt me trouwens een leuk idee om die ledjes en switches ook te gaan gebruiken voor je pc. Is het de bedoeling dat als je projectje klaar is, dat de "printerpc" er weer zo uit ziet als het eerste plaatje of laat je dat arme ding daar zo gestript bij zitten :P ? Daarmee probeer ik te zeggen: kun je het nog wel intact in elkaar zetten?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de printer (voor 't zicht) zoveel mogelijk op een printer te laten blijven lijken. Zeker als hij dicht zit. (Ja: Hij moet dus weer dicht gaan kunnen.) Heb al e.e.a. van de tractorunit af moeten slopen, zoals motors voor koptransport, onderste aandrukrolletjes, maar als de kap erover zit lijkt 't nog precies een printer. :) Ik wil ook de originele powerswitch (heel toevallig ook een 4-polige 2-standen switch, perfect voor me AT voeding), en enkele LEDs en switches van 't front display gaan gebruiken, voor power led en reset switch. :*)
Waarschijnlijk zal vanwege de ruimte de CD-rom speler er niet in passen, maar ik probeer 't wel. De HD en FDD probeer ik er wel in te krijgen. hoewel de CD en flop niet echt noodzakelijk zijn, behalve misschien voor installatie. Maar dan mogen ze evt eraf, als 't niet past.

Ik heb ondertussen bepaald dat het mobo links komt te zitten, en e.e.a. uitgemeten:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer04.JPG

op deze manier kan namelijk precies de tractorunit er overheen geplaatst worden, moest alleen 1 hoekje eruit zagen vanwege leunen op het mobo. Hij past PRECIES langs me geluidkaart, de netwerkkaart is lager dus past er onder:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer05.JPG

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer06.JPG

Zoals te zien zit op de proc geen standaard socket7 koeler (te hoog), maar een koperen blok uit een boxed P4, daar moet dus een fanduct constructie op toegepast gaan worden.

Meer updates volgen binnenkort, als ik weer nieuwe dremel doorslijpschijffies heb :P
edit: typo's.... en misschien leuk om onder het doorzichtige deksel nog een CCFL te plaatsen....?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 22:21 ]

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 07:24

R-B

Blokkert

Dit vind ik echt top btw :D hoop dat ie gaat werken en alles goed :)

Veel Succes ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 18:23
Het ziet er veelbelovend uit :) Als je klaar bent met de onderdelen kun je natuurlijk je printer pc nog fraaier maken door wat jij zegt nog CCFL's te plaatsen. Misschien nog een paintjob ofzo? :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Verwijderd

nou dit belooft iets aparts te gaan worden ben benieuwd

Verwijderd

het is wle vet om een ccfl te doen op de plek waar het papier normaal uitkomt =]]

Verwijderd

Je hoeft niet zo moeilijk te doen met een koeler hoor. Die AMD K6'en kunnen prima passief gekoelt worden. Ik heb hier ook zo'n beest passief gekoelt met een standaard klein koelertje waar ik de fan vanaf heb gesloopt. Dat ding wordt wel 90+ stressed majah dat kan ie hebben en anders zit ik er nog niet veel mee.

Eventueel zou je de voeding zo kunnen plaatsen dat er nog een beetje flow door het koelblok heen loopt maar echt nodig is dat niet.

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehe, lache idee, ben benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat gaat worden, succes!!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kijk dit zijn de orginele mods :D
Met een goede afwerking moet dit een hele goede mod worden :) ff bookmarken.

Succes

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:44
Ben heel erg benieuwd of je het daar allemaal in kwijt kan. Ik ga je op de voet volgen. [bookmarked]

Verwijderd

Topicstarter
Zooo... wat heb ik vandaag gedaan? (19:00 tot 22:00)
- Mainboard plaats definitief gemaakt door boren in bodem en van die afstandsbusjes te plaatsen. Mainboard nog niet vastgezet ivm nog te komen zaagwerk. En metaalzaagsel op me mobo... no thanx.
- Afdek kap beetje bijgewerkt zodat hij er weer mooi overheen past, er moest een stukje uitgezaagd worden ivm de cardbracket en de geluidskaart. (K#t plastic smelt al bij gebruik van de decoupeerzaag. Om over dremel schijfjes maar te zwijgen :( Was best een kloteklus, maar 't is gelukt)
- Originele schakelaar en AC powercord connector verlengd en aan 200W AT PC voeding geprutst (ben niet zo'n ster in soldeerwerk. Ziet er :r uit, maar 't werkt wel :P) Voeding laat ik open ivm airflow.

Geen pics helaas omdat 't tegen die tijd al te donker was voor me webcam. En ik heb geen digicam met flitser. ;(
Morgen weer verder: uitsparingen zagen voor voedingfan en kabels (VGA, audio, LAN), schroefgaten voor voedingsbevestiging, HD plek bepalen en evt monteren, mogelijkheid CDrom onderzoeken. Kan waarschijnlijk net onder tractorunit, laatje dan door de voorkant.

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04 00:43
Lache.. een lpt-pc onder de arm, ik zal ehm binnekort wel eens zien..

Ciao 8)

-]_[-

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag weer aardig wat werk verzet...
Ronding in "bodembak" van printer uitgezaagd en afgewerkt met dremel voor de voedingfan. Er moest een ronding ter grootte van een halve 8cm fan uit. Wat een kolere klus was dat zeg... 3mm plaatstaal is niet echt practisch werken... Kostte me flink wat tijd en zweet (veel te warm weer voor dit soort werk 8)), en een volledige dremel steen (zo'n grijze) :(. Maar 't moet zo maar... Ik krijg 'm niet echt mooier, en 't zit toch achterop;) Tevens bevestigingsgaatjes voor voeding geboord.
Voeding gemonteerd (voorlopig), HD en CDrom geplaatst onder de tractorunit. Past precies! HD linksvoor, tussen mobo en voorkant, CD rechtsvoor, tussen voeding en voorkant. Geen flop, niet nodig. Moest 1 stangetje verwijderen nog onder de tractor hiervoor.
Fanductje gebouwd mbv 7krpm 6cm fan (op 5 volt) naast blok op bodem, dan een stukje karton geknipt en schuin aflopend van de fan over 't CPU blok heen geklemd. Dat gaat wel werken. Helaas (om zelfde reden als gister) nog geen pics, hoop morgen of anders dit weekend wat nieuwe pics te posten.

1e test gedaan om te kijken of ik met al me gezaag, -dremel -vijl geen sluiting ofzo ergens heb veroorzaakt: PC speakertje d'r op, power aan, en JAWEL: alles ging aan, en het BIOS ok bleepje kwam uit 't speakertje. YES! :D

nog te doen:
- uitsparing bouwen voor CD lade en keyboard plug
- bevestiging bedenken voor HD, die CD zit klem, dus da's niet nodig.
- Kap modificeren zodat-ie weer over de voeding past
- Frontpanel constructie verbouwen, zat voor de tractor op bodem vastgeschroefd, maar zal nu iets anders moeten verzinnen, want op die plek liggen nu de HD en CD :)
- LEDjes en switches aansluiten, evt ook voor CD bediening/LED
- bodembak buitenkant paintjobje om zaagranden en overtollige gaten van bv de voormalige Centronics connector te camoufleren. Daar zit ook al een kartonnetje voor om inkijk te voorkomen.;) Misschien nog afvlakken met plamuur eerst... kijk nog wel.
- Kijkgaten bij de kaarten dicht maken met (zwart gespoten) karton. Daar kan je nu nog zo langs naar binnen kijken :)
- Kabelzooi
- CCFL in deksel, bediend door kap open schakelaartje. Kap open = lamp uit ofzo :P

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

zat er een display op die printer zou ander wel leuk zijn om deze proberen aan te sturen als het een niet al te moeilijk schermpje is

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
SantjeS schreef op 07 August 2003 @ 00:09:
zat er een display op die printer zou ander wel leuk zijn om deze proberen aan te sturen als het een niet al te moeilijk schermpje is
Geen display, enkel 4 panelswitches (online, FF, enzo), 3 leds en 2 draaiwieltjes 0-9 waarbij elke stand een keuze was van font of cpi (voorheen). Ik ga in ieder geval die switches doen, en probeer nog wat met die wieltjes uit denk ik, alleen bij bepaalde code gaat lamp aan zou ook leuk zijn :) Maar lukt dat niet, jammer dan.

• DiLDoG
  • Laatst online: 14-11 09:29
Waarom gebruik je die draaiknoppen niet voor fan speed?

Verwijderd

Topicstarter
Kut cam wil gewoon niet meewerken. hij blijft 't te donker vinden, zelfs om 18:30 al :( Morgen dat printerding maar 's buiten neerzetten en in de zon wat shotjes maken.

In ieder geval.... niet zoveel gedaan vanwege onverwachts bezoek. ("Wat is DAT nou weer daar op je tafel!?" "Mwah... hobbyprojectje. Wordt een linux-based mediaplayer." "Uhuh..." lolz ;))
Vandaag CDrom bevestiging uitgedacht (handig, die slotplates ;)) en de uitsparing gemaakt voor CD lade, wederom een kloteklus vanwege dat plaatstaal... 3 slijpschijfjes verdremeld op een stukje van nog geen 15 cm, en dan nog maar half diep. :( (Opstaande kantjes met decoupeerzaag gedaan, maar dat dwarsstuk ging daar niet mee.) Restant van deze 'dremelgleuf' gebruikt als buigpunt en het hele spul met een tang eruit gebroken. Daarna afvijlen. Al met al 1 1/2 uur werk, mede omdat de eerste opening niet goed was, niet diep genoeg. Er ligt nl nog een restant schuimrubber op de bodem van voren en als de tractor op de CD ligt, klem 't hij 'm vast in dit schuimrubber. Gevolg: het CD laatje komt nog zo'n centimeter lager naar buiten dan zonder tractor d'r op. Meetfoutje. |:( Kon ik WEER aan de slag. Wederom 3 schijffies en buig, breek en vijl werk. Totaal 1 1/2 uur intensieve arbeid, in het zweet des aanschijns. :( Doucheeeee... Dat stof van al 't gedremel gaat echt OVERAL inzitten. Maar het grootste werk zit er nu dan ook op.

Nu alleen nog wat schuimrubber scoren op de zaak voor me HD "ophanging", en morgenavond de panelswitch beugel bewerken zodat die weer over de CD en HD past, en terug plaatsen. Dan is al het metaal zagen écht achter de rug. En als ik dan nog tijd over heb, kap verder bewerken zodat hij weer mooi past. Ik hoop dat ik dit weekend de panelswitch bediening kan uitvogelen. In ieder geval zit de complete PC er nu in (mobo met fanduct en 3 kaarten, open voeding, HD, CDrom en bekabeling), en het BIOS ok beepje doet 't ook nog steeds, ook met tractor eroverheen. :) We komen d'r wel... :*)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag weer lekker veel gedaan, EN nieuwe shotjes gemaakt :P
- Beugel voor frontpanel afgewerkt, zodat hij over de CD en HD past
- Uitsparing gezaagd voor keyboard (vierkantje links, voormalig fontcard slot) en de andere kabels (fotootje is beetje scheef):
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer10.JPG

- Leds en switches doorgesoldeerd
De online switch en LED zijn voor de CDrom, P.Empty LED(de rode rechtsonder) = IDE, en power LED... DUH :) Moest wel een paar printbaantjes doorsnijden, omdat alle switches en LEDs oorspronkelijk van 1 gezamelijke aarde lijn gebruik maakten. Maar dat vond de CDrom toch niet zo geweldig, laatje wou niet meer open en LED bleef aan. Na doorsnijden printspoortjes probleem over. :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer09.JPG

- Alle hardware definitief geplaatst (op fotootje ligt HD nog los, omdat daarop het panelbeugetje er nog niet opzit, en dat moet er eerst in):
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer11.JPG
Let ook op de fanduct constructie :P
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer07.jpg

- Tractor d'r in en kap erop om effe te kijken hoe 't er nu uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dahill/printerpc/printer08.JPG
Lijkt nog steeds erg op een printer, nietwaar?

Ik heb nu de onderste bak in de zwarte verf staan, om de zaagranden en gaten te camoufleren. Moet ook nog stukje dun (schuim)rubber vinden om CD gat af te dichten, maar zodanig dat 't laatje 't wel open kan duwen, en dat 't terugveert bij sluiten CD.
Morgen 2e laagje verf d'r op, en dan aankomende werkweek effe een CCFL scoren en aansluiten, daarna kap dicht en installeren dat ding :)
Andere switches enzo moet ik nog wat op bedenken, die draaiwieltjes ook. Maar dat kan altijd nog.

EDIT: Typo's en mislukte img link

EDIT 2: O ja, op het 2e paneltje met de draaiwieltjes zat een mooie rode verzonken RESET switch, dat is 't nu dus weer :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 21:33 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Het ziet er wel erg mooi uit. Word je HD niet erg heet door dat schuimrubber, of is er genoeg ruimte aan de andere kant? Mooie fanduct constructie ook!

Nog niet eerder gezien een printer pc, dus al met al een mooie en originele mod :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
De HD staat op afstandsbusjes die bij een mobo worden gebruikt, maar dan 2 in elkaar (schuimrubber bevestiging werd mij afgeraden ivm temp idd). HD staat daardoor zo'n 1,5 cm los van de bodem. Tevens heb ik op die plek het schuimrubber onder de HD weggesneden, zodat hij flink wat loze ruimte om 'm heen heeft. Beter voor de temp. Wat er wel onderdoor loopt zijn de touwtjes voor de power en ide led en de reset switch. Zijn die gelijk mooi opgeborgen ;) Trouwens: 't is een 3,2GB 5400rpm schijf, dus zo gek heet wordt die niet.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Echt,ziet er nog steeds functioneel en zeer netjes uit :)
Ga zo door !

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehe, in pa zich straks maar afvragen waarom zijn printer niet meer wil printen ;) :*) keep up de g-work!!

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Geweldig idee :) 'k heb hier nog een Panasonic fax-apparaat liggen, je brengt me op ideeen ;)
Komt er nu uiteindelijk wel een cdromspeler in? Of was dat even voor de show op die foto?
Was dat koperen blok niet genoeg om die k6 passief te koelen? Ik heb namelijk een goedkoop socket A coolermaster ding een beetje aangepast zodat ie op mn oude k6 500 past, en die is nu dus passief gekoeld. Heerlijk stil :)
Of worden die k6-3 dingen een stuk warmer?

Verwijderd

Topicstarter
Wel CDRom, geen floppy. En passief koelen..... het is nogal een krap bemeten omgeving met weinig airflow (alleen de voedingfan), dus ik dacht toch maar 't zekere voor 't onzekere te nemen.
Vanavond en/of morgen installeren, dan dit weekend CCFL aansluiten met verbreekcontact uit de bovenklep (Klep open = CCFL uit :P) en laatste shots maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, 't hele ding zit nu in elkaar, nou morgen effe om nieuwe CCFL (kep de 1e gesloopt :( gloeiende gloeiende), en dan nieuwe shotjes bouwen. De (blauwe)CCFL komt te zitten op de grens tussen het witte plastic en de rookkleurige plaat in het deksel, daar zit net zo'n gematteerd randje op waar de lamp dan onder komt. Moet mooi effect gaan geven, vermoed ik. Op die plek zitten van die mooie verstevigingsribben in dat deksel. Klein rattestaartvijltje, en de CCFL past er precies in. :*)

Afgelopen weekend getracht linux erop te zetten, deed hij ook (oude kernel), maar kernel 2.4 crashte 't spul. Dan maar ter test windhoos d'r op, deed hij wel. Maar toen kwam 't. 3 PCI netwerkkaarten (3c905, winbond, realtec 8139) geprobeerd met win98 en met XP, maar constant NIET werken, of zelfs reboots bij de verkenner. Omdat ze consequent op dezelfde IRQ als de VGA wilden (zelfs met IRQ for VGA uit in BIOS :/). Omsteken enzo had totaal geen effect. Dan maar een "good old" 3c509 ISA d'r in. En voila, werken. :) Voor MP3 heb ik toch geen 100Mbit nodig.
Vanavond ofzo effe ghostje bouwen, en dan linux weer 's proberen, anders 98lite :)

• Lycan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 23:12
Heeel erg stoer bedacht. FF kijke of er bij mij op het werk nog wat oude printers ligge :P

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

hèhè, mooizo die creativiteit. Lijkt me wel tof... "He, nieuwe printer?" "Nee, een computer" "WTF", en je hebt weer iets om je familie/vrienden met te overtreffen :p Good work :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

het idee lijkt mij lelijk, wel erg origineel maar de printer zelf ziet er niet uit. Ik kijk wel uit naar de pics want als het eenmaal werkt is het natuurlijk geinig om te hebben...

Verwijderd

Origineel idee
Ben benieuwd naar het resulaat

• MiStErMaNiAc
  • Laatst online: 27-04-2020
Heel netjes, ik wacht op het resultaat

www.retroforum.nl

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 23:17

japaveh

Jield BV

En iedereen maar vragen... " wat doet die matrixprinter bij je stereotoren" . Coole mod, leuk gedaan, ben benieuwd naar het eindresultaat

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Verwijderd

Topicstarter
Het is even stil geweest, maar me printer PC is nu up & running!
In het deksel heb ik een blauwe CCFL geplaatst die uitgaat zodra je 'm opent.
Linux wou niet erg, dus nu draait hij Win98 Lite met WinAmp 2.91. Ik moest alleen wel vanwege me audiodriver DirectX geinstalleerd laten staan, zelfs moeten upgraden. Maar IE, OE, mediaplayer en wat kleinere zooi zijn er allemaal wel volledig uit gestript. (98Lite roelz :P)
Ik heb een ATI Rage128 AGP d'r in gestoken, die SiS 6362 ofzo die er eerst inzat was niet vooruit te schijten, zelfs de default visual plugin van WinAmp heeft een framerate van dia-kijken formaat op die kaart. Is nu nog niet supersnel, maar wel stukken toonbaarder.
Voor het idee zit er nu ook nog een stukje kettingpapier in de tractor. Hierdoor komt ook het blauwe licht beter uit.
Nou nog effe ergens een digicam lenen voor wat foto's van 't eindresultaat :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 23:34 . Reden: Paar kleine wijzigingen in tekst, en typo's ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 23:26:
Het is even stil geweest, maar me printer PC is nu up & running!
In het deksel heb ik een blauwe CCFL geplaatst die uitgaat zodra je 'm opent.
Linux wou niet erg, dus nu draait hij Win98 Lite met WinAmp 2.91.
Vanwege shared IRQ en driver problemen heb ik m'n PCI 3c905 netwerkkaart vervangen door een ISA 509 ding (heb toch geen 100Mbit nodig), dat werkte meteen.
Voor het idee zit er nu ook nog een stukje kettingpapier in de tractor. Hierdoor komt ook het blauwe licht beter uit.
Nou nog effe ergens een digicam lenen voor wat foto's van 't eindresultaat :)
Klinkt erg cool.
(schiet op met die foto's :D)

/me gaat tzt ook maar op zoek naar een printertje >:)

Lijkt me vet om twee precies dezelfde printers naast elkaast te hebben staan, de ene werkend (als printer) de ander als PC. TFT-tje erachter, draadloos muis + tobo ervoor. Waar is de PC? >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 23:29 ]

Pagina: 1