te groot om hier te omschrijven please look inside

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
IK heb een Duron 800 en deze natuurlijk ingekleurd, vervolgend het apparaat op het mobo (MDI K7T ProII) getimmert en alles verder aangesloten. hoppa aangezet en kijken wat hij kan, meteen op 10x100 gezet maar geen succes :(, ik kreeg een zwart scherm en een verhaaltje te horen over mijn processor die niet goed zou zitten oid(leuk zo'n mobo ) vervolgens heb ik de instellingen gereset en het op 9.5 geprobeerd, nu liep hij als een zonnetje, heb dat ding een kleine 2 uur laten raggen en hij word maar 40 graden met een 102 FSB ik moe en wil naar bed, zet de comp uit. ik was wat vergeten en wil hem weer aanzetten maar daar komt het probleem: hij geeft lekker een zwart scherm en een stortvloed aan piepjes en verhaaltjes over geheugen. terug gezet op 900 start hij wel gewoon vanuit poweroff toestand en kan ik hem ook op 950/970 zetten, maar als ik hem op 950 instel dan heeft hij probs met een coolstart. Het voltage is in alle gevallen 1.85, volgens bios info. WAT te doen, help mij aub, ik ben bijna teneinde raad, ik heb al opnieuw gekleurd, zonder resultaat :(:(:(:( wat te doen, wat te doen?
Eeuwige dank voor nuttige tips

enige specs:

-duron 800
-128 MB 133 MHz Ram
-Msi K7T Pro II met laatste bios flash
-300 watten voeding
-(Oude) ATi Rage Pro 2X Xpert @ Play 98 met 8MB sgram
-unex netwerk kaartje 10/100
-SB128

Breek je nek voorzichtig

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
waarom heb ja dan ook meteen het maximale geprobeerd?
Met oc'en moet je stap voor stap iets verder gaan en dus veel geduld hebben.

[edit]
Probeer je proc nu gewoon eerst eens een weekje in te laten branden.
[edit]

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ben bezig met inbranden, ben gewoon steeds 50 omhoog gegaan nadat ik hem een half uur had laten rammelen. ging goed en wilde stoppen op 950 maar toen wilde hij cold niet meer starten, kan dit zomaar ineens voorbij gaan?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Tjs,...
sommige tweads begrijpen dat niet.
Ik zou gewoon maar even alles resetten, compleet en al en vanaf het begin af aan beginnen en dit keer stap voor stap naar boven, en niet eerst naar boven en dan stap voor stap naar beneden. !!

Suc6.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb wel vaker gehoord van processoren welke een tijd op overclockte snelheid hadden gelopen, en daarna niet meer op standaard snelheid wilden. Vooral Celerons. Iets wetenschappelijks heb ik er echter nooit over gelezen.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb hier iets wat op jouw "probleem" lijkt.

Ik heb een PIII800EB en die kan retestabiel op 952MHz draaien. Als ik de puter uit zet en een 15 minuten later weer aan, dan heeft de BIOS van mijn CUSL2 al weer de standaard (400MHz) instellingen uit de kast gehaald. Op 936MHz heb ik dit probleem niet.

Het lijkt wel of dat ding eerst een warming up nodig heeft om op zijn topniveau te kunnen presteren??! :?

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1