Toon posts:

[Win2k] Langzaam afsluiten / Userenv bug is terug!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren sluit mijn Windows 2000 SP4 installatie heel traag af. Hij blijft hangen bij "Saving...", en na 1 minuut gaat hij uit.

Kijk ik in mijn log, en wat vind ik daar?

Userenv
Could not unload a roaming profile....

Ik gebruik geen roaming profiles. Deze fout werd in het verleden onder Win2k en WinXP veroorzaakt door update Q312970. Na verwijderen ervan sloot Windows weer snel af.

Gisteren wilde ik DirectX opwaarderen naar de nieuwe 9.0b, maar er stonden ook 2 kritieke updates op de Windows Update site. Die heb ik ook maar meteen geïnstalleerd, met bovenstaand langzaam afsluiten tot gevolg. Nu heb ik beiden weer gedeïnstalleerd, en het afsluiten van Windows gaat weer normaal. Dit zijn de twee updates:

823980
823559

Welke van deze twee updates de fout veroorzaakt, weet ik nog niet: ik ga beiden straks (morgen) 1 voor 1 installeren, en dan edit ik dit bericht wel.

Heeft iemand hier ook last van?

Verwijderd

Topicstarter
Kick... niemand meer info over dit (teruggekeerde) probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 22:12 ]

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:08

Creesch

bla bla!

ik reageer hier toch nog even op.

Ik heb gisteren win2k opnieuw geinstalleerd en windowsupdate gelijk even bezocht.
Na die tijd bleef het afsluiten idd een poos hangen op "opslaan van instellingen"

ik verwijder nu 823980 om te kijken of het daar aan ligt

niet dus... :|

heeft iemand een id aan welke update het kan liggen want om nu 1 voor 1 de updates te deinstalleren is een beetje erg overdreven

[ Voor 25% gewijzigd door Creesch op 20-08-2003 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien is een van de bovenstaande updates gewijzigd. Ik heb opnieuw Windows Update uitgevoerd, en de twee updates weer geïnstalleerd, maar nu krijg ik geen Userenv afsluitproblemen.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:08

Creesch

bla bla!

huhmz toch maar eens sp4 geinstalleerd en nu is het hier ook over

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb win xp en helaas hetzelfde probleem; hij sluit traag af... is ook gekomen na het instaleren van 2 kritieke updates :'(

ik ga ff verder kijken offer meer info over te vinden is...

[edit]
heb nog ff mijn log nagekeken en bij mij is het ook 'userenv' die dwars ligt....

[ Voor 34% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 26-08-2003 22:23 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Eventjes de laatste updates uninstallen, en anders met behulp van System Restore je systeem terugzetten naar een eerdere staat. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 15:18
Heb dit ook lang gehad(ik zette hem uit met de aan-uitknop), maar nu na sp4 is het weg en sluit ie snel weer af.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Even wat anders,
Ik zie dat je een iTouch keyboard hebt. Ik had namelijk hetzelfde aflsuitprobleem met de iTouch-software.

Verwijderd

Topicstarter
DeX schreef op 27 August 2003 @ 13:07:
Even wat anders,
Ik zie dat je een iTouch keyboard hebt. Ik had namelijk hetzelfde aflsuitprobleem met de iTouch-software.
Ik heb iTouch 2.15 erop staan. Deze heeft geen problemen gemaakt. De update van de Windowsupdate site was het probleem. Nu heb ik deze gedeïnstalleerd, en een paar dagen later opnieuw erop gezet. Nu werkt alles weer.
Pagina: 1