Toon posts:

Linux Mandrake 9.1 krijgt ip, maar geraakt niet op't net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ahoi hoi bestigste medetweakers,
Ik heb sinds kort Linux Mandrake 9.1, installeren ging mooi, dualboot ging mooi, kortom, alles is mooi.

Dus probleem: Ik kan niet op het internet geraken, ik heb 2 netwerkkaarten en met die mandrake configu gedoe daar zegt ie zelfs dat me eth1 hetzelfde ip heeft als wat ik ier op windows heb draaien voor internet (en ander netwerkkaart heb ik zelf een ip gegeve, das voor netwerk)
maar tevergeefs, internet werkt nog niet. Ik heb Telenet als isp en da is kabelmodem gedoe.

Alvast een heeeel hartelijk bedankt

Verwijderd

Kijk eens naar de output (en post het hier als je er niet uitkomt) van ifconfig en route. Heb je DNS goed geconfigureerd (/etc/resolv.conf). Kun je de gateway pingen? Wat voor authenticatie moet je gebruiken op het netwerk van Telenet?

Zo maar wat ideeen min of meer in volgorde van hoe ik een netwerk probleem zou oplossen.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 17:25
Post het onderste gedeelte van je /etc/shorewall/interfaces en /etc/shorewall/policy eens. De wizard van MDK wil wel eens problemen hebben met 2 netwerkkaarten.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 02:18:
Kijk eens naar de output (en post het hier als je er niet uitkomt) van ifconfig en route. Heb je DNS goed geconfigureerd (/etc/resolv.conf). Kun je de gateway pingen? Wat voor authenticatie moet je gebruiken op het netwerk van Telenet?

Zo maar wat ideeen min of meer in volgorde van hoe ik een netwerk probleem zou oplossen.
met die /etc/resolv.conf bood me inderdaad de oplossing, heb daar wat liggen rommelen en poste nu dit reply vanuit mozilla in Lmandrake Linux :) :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
LB06 schreef op 01 August 2003 @ 08:59:
Post het onderste gedeelte van je /etc/shorewall/interfaces en /etc/shorewall/policy eens. De wizard van MDK wil wel eens problemen hebben met 2 netwerkkaarten.
ermh wizard van mdk is wel makkelijk, maar deed mij gek worden, had em al een stuk of 5 keer doorlopen. Er is geen /shorewall in /etc.

Maar anyway, ikke nu heel trots op me internet in Linux Mandrake :) :) :) :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 20:59
Oops... Lezen is moeilijk :)

[ Voor 96% gewijzigd door Redje op 01-08-2003 09:34 ]

Pagina: 1