Telefoneren na het internetten gaat niet.

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb vandaag Windows XP op de computer bij mijn vriendin thuis gezet. Er stond een vervuilde win98 op.

Het modem (HCF) is bij de installatie gevonden dus ik hoefde niets met drivers te doen.

Ik heb een werkend internet account bij 12move en HetNet.

Het gaat alsvolgt. Ik start de pc op. Ik bel in en ik ga internetten.
Ik verbreek de verbinding. Ik pak de hoorn van de telefoon op en ik hoor GEEN beltoon meer.

De situatie is NIET gewijzigd. De stekker van de computer zit in de muur. Daarna die van de telefoon erin doorgeplugd. Voorheen werkte alles, nu niet meer.

Ik kan trouwens weer bellen op het moment dat ik de computer herstart of uitzet.

Er is dus iets met het modem, maar wat kan ik nog doen?

Verwijderd

Hmm vreemd probleem, dit heb ik nog nooit gehoord. (en heb toch zo'n 4 jaar op een itnernet helpdesk gewerkt). Ik zou toch maar eens proberen de originele drivers te downloaden.

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Blijkbaar houdt Windows de poorten van het modem toch geopend. Maar normalitair zou dit de doorlus niet mogen beinvloeden. Ik zou idd eerst maar eens op zoek gaan naar nieuwe drivers.

Je zou evt. nog ff kunnen testen of je dmw pauze toets direct na de bios de boot ff stil kunt leggen om ff te testen of je dan nog verbinding hebt. Zo ja dan ligt het dus waarschijnlijk niet aan de hardware maar aan de software. En dan heb je dus andere drivers nodig.

E.P.M. Linsen

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Ook zoiets gehad. Helpt het misschien als je de telefoonplug er even uithaalt en er weer in prikt?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lijkt me toch dat de driver niet helemaal goed is en dat de modem de lijn niet goed vrij geeft.

Tweakers Discord

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
denker.. ja dat hielp wel maar daar konden ze niet mee leven natuurlijk

ik ben er overigens uit.. inderdaad een driver probleem.. ik heb op een of andere driver site een andere gehaald en het modem werkt zoals het hoort. internetten en ophangen :D

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53
Het probleem komt erdoor dat Windows blijkbaar een ander soort modem had gevonden met een andere reset string. Als hij dan de (verkeerde) resetstring krijgt geeft hij een error terug.
Als je de goeie driver dan installeerd heeft hij wel de goeie reset string en gaat het dus goed.
:Y)
Pagina: 1