Toon posts:

Kenmerken kapotte TB900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn systeem gewoon starten.
Mijn BIOS herkent de TB900.
Opstarten via een bootfloppy of boot-cd is ook geen probleem.

Bij de installatie van een OS, gaat het pas mis.

Gesuggereerd wordt dat het of het geheugen of de CPU is.

Maar ik zou denken dat als het de processor is, ik tijdens het inmiddels al 100 keer opstarten al foutmeldingen zou krijgen en niet alleen maar pas bij het installeren van een OS.

Of lul ik nu uit mijn nek.

Verwijderd

Ik heb er geen ervaring mee gelukkig, maar ik denk dat het je moederboard is. En met een beetje geluk zelfs je bios instellingen. Kijk of de bios niet op OS2 staat en er geen Virusscanner aan staat.

Succes!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Alle dingen die je ziet bij het opstarten worden ook al door je processor geregeld. Dus je Bios etc...Als hij echt kapot was zag je dat ook al niet. Geheugen lijkt me waarschijnlijker

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
'k heb al een paar keer gehad dat de CPU de oorzaak was van vastlopers bij de installatie.
Maar dat gebeurd zo zelden (hebbik nu pas 6x gezien) dat de kans erop zeer klein is.
Vaak is 't inderdaad 't geheugen en soms ook 't mainboard.

Ik heb zelfs een keer een CPU gehad(P100, Intel), die super stabiel liep onder Windows, maar tijdens de installatie van Linux meteen crashte.
Een andere P100 d'r in en 't liep als een zonnetje. Waarschijnlijk was er toen een register defect, wat niet door windows('95) gebruikt werd, maar wel door Linux(RH4.2)

Dus 't is wel mogelijk, alleen is de kans erop zeer, zeer klein.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11
Om het zeker te weten kan je kijken of je hem kan underclocken? De meeste moederborden kunnen op 90 mhz FSB draaien, zo ontlast je een aantal componenten, misschien dat hij dan wel OS wil installeren?
Zo kun je tenminste mogelijk bepalen of er iets stuk is of gewoon niet goed is geconfigureerd of van slechte kwaliteit is.

Succes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7