Toon posts:

[QIIIA] Hoe upload-speed bij server instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een tijdje een dedicated QIIIA server (insta-unlagged), maar loop hier tegen een probleem aan waarover ik -nergens- info kan vinden.

Indien je als player inlogt, en je loopt tegen een arena aan die nog niet in je Baseq3 staat, dan kun je middels de "autodownload" deze arena automatisch downloaden in de server.

De snelheid waarmee dit gebeurt is in de server in te stellen, maar met welk commando ? Alle commando overzichten afgescand, maar nee hoor. Probleem is dat de default upload speed van de server op 2 kbps staat, waardoor het allemaal veel te lang duurt voor je een arena binnen hebt.

Wie kent het commando om deze snelheid in te stellen ? Het zal geheid een beetje lijken op:

set sv_allowdownload "1"

Maar de exacte string ? No way, onbekend

Wie o wie weet dit ?

Verwijderd

Ik weet het niet zeker maar kijk hier eens naar:

"sv_maxrate < # >

Sets the maximum rate a client can set on the server. This helps throttle outgoing bandwidth. 0 means that no limit is enforced. Default is 0."

Komt eigenlijk uit SOF2 maar gebruikt dezelfde engine. Zal ongetwijfeld ook in Q3 staan....

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Triband, dit is inderdaad precies wat ik zoek. Ik had dit commando overigens (en eigenlijk logisch) al gezien, maar heb bij de beschrijving ervan iets anders begrepen. Ik dacht namelijk dat je hiermee een bandbreedte kon toekennen aan iedere gebruikers voor wat betreft het spelen van het spel.

Ik heb dit in ieder geval uitgeprobeerd, en het doet precies wat ik wil....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 14:36:
Dank je wel Triband, dit is inderdaad precies wat ik zoek. Ik had dit commando overigens (en eigenlijk logisch) al gezien, maar heb bij de beschrijving ervan iets anders begrepen. Ik dacht namelijk dat je hiermee een bandbreedte kon toekennen aan iedere gebruikers voor wat betreft het spelen van het spel.

Ik heb dit in ieder geval uitgeprobeerd, en het doet precies wat ik wil....
Glad I could help. Staat inderdaad niet echt superduidelijk in de omschrijving.....
CU :)