Toon posts:

[classDesign] collections/public of private properties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee vragen:
vraag 1:
Ik ben nog steeds bezig met mijn vastgoed project en wil het maken volgens de domain pattern.

Voor elke klasse heb ik een apparte subclasse voorzien waar al mijn teksten in zitten. dan heb je een klasse grond, een klasse grond-teksten en een klasse grondtekstenCollection. grond heeft als property grondtekstenCollecton.

Nu, dit is heel onpraktisch om mee te programmeren (in theorie is dit wel goed natuurlijk).
Aangezien het aantal talen niet zoveel verandert, is het dan niet beter het volgende schema te gebruiken

grond
-------
property OmschrijvingNL
property omschrijvingFR
property omschrijvingEN

ipv
property teksten_collection.

ik denk dat de eerste oplossing beter is? ik was aan't werken met de eerste maar dit was nogal omslachtig

vraag2
-------
een klasse grond heeft bvb een property adres. deze is private gedeclareerd.
Nu als ik mijn UI wil mappen aan mijn objecten, of mijn DAL aan mijn objecten moet altijd een object van het type adres oproepen want direct kan ik er niet aan

mijngrond.adres.woonplaats gaat niet >> wegens private property.

Is het in dit geval niet beter om een publieke instantievariable te maken?

greets
Stijn

Verwijderd

Topicstarter
niet allemaal tegelijk :s

Verwijderd

Als je kiest voor de eerste oplossing dus:

grond
-------
property OmschrijvingNL
property omschrijvingFR
property omschrijvingEN

Dan zou ik iig willen aanraden om er een array van te maken en de taal te kiezen als array index, bijv.

(const int FR = 1; )
omschrijving[FR]

Dat kan handig zijn bij selectie, hoef je namelijk niet te checken welke taal is gekozen, maar dan staat de gekozen taal vast in een ander property (int) taal, welke meteen de array index is van de omschrijving array..