Toon posts:

ADSL 8mbit down Analoog BBNED e-tech 4poorts v2 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Sinds vandaag begint het lampje op mijn bbned dsl verbinding te branden :) Router meteen in bridge mode gezet en testen maar.... Voorheen had ik chello, maar omdat ik toch wat sneller wilde gaan heb ik nu bbned. echter,

Ik haal bij download tests vanaf servers van mijn provider slechts hoogstens 80k/ps download, terwijl mijn collega die 10 straten verder op zit 250 haalt met precies dezelfde verbinding en dezelfde testfile.

Mijn upload is wel ok, zo rond de 50k p/s.

Met mijn kabelverbinding haal ik hogere downloadsnelheiden vanaf dezelfde servers.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Naar mijn idee moet ik toch even mijn provider gaan bellen maar goed die zullen zeggen dat dit nog acceptabel is aangezien dit een 1 op 25 verbinding is...

Wat kan ik verder nog doen? Dit is een beetje zonde van het geld als ik deze gemiddeldes haal...

Gr. Ron

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Al eens zonder router geprobeerd? Dus rechtstreeks via je modem? Misschien dat je een 1Mbit (of 2) hebt ipv de 8Mbit.

rm -r *

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het zou maar zo aan je router kunnen liggen denk ik, al is 80 kB/s wel erg laag...

Wat ik namelijk weet, is dat sommige Draytek Vigor's een max. hebben onder de 8 mbps... Ik weet dus niet wat voor max. die E-Tech heeft?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Osiris schreef op 31 July 2003 @ 22:08:
Het zou maar zo aan je router kunnen liggen denk ik, al is 80 kB/s wel erg laag...

Wat ik namelijk weet, is dat sommige Draytek Vigor's een max. hebben onder de 8 mbps... Ik weet dus niet wat voor max. die E-Tech heeft?
die max is rond 640kb/s :P (2200E)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, met router bedoel ik de router/modem die ik van mijn provider heb gekregen. Daar zit dus verder niets meer tussen, hangt direct aan mijn pc.

In de routerstats lees ik de juiste waarde af voor mijn verbinding dus dat is wel ok..

Ik ben bang dat de centrale een beetje ver ligt of dat de koperdraad niet erg goed is en het niet veel beter zal worden :(((.... Of toch niet?...

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 22:10:
Sorry, met router bedoel ik de router/modem die ik van mijn provider heb gekregen. Daar zit dus verder niets meer tussen, hangt direct aan mijn pc.

In de routerstats lees ik de juiste waarde af voor mijn verbinding dus dat is wel ok..

Ik ben bang dat de centrale een beetje ver ligt of dat de koperdraad niet erg goed is en het niet veel beter zal worden :(((.... Of toch niet?...
Het _is_ een feit dat de snelheid tussen de 2 en 8 Mbps afhankelijk is van de kwaliteit van de lijn... Dat geeft Demon in ieder geval aan, dat 8 Mbps (ook al heb je dus dat abbo) niet gegarandeerd wordt..

Maar dat mag niet uitmaken, aangezien 80 kB/s slechts 640 kbps is...

En BBNed heeft als het goed is een test uitgevoerd na de kwaliteit van je lijntje... :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik zit zelf 1767meter van de centrale (opgezocht), maar ik haal de 800kb/s makkelijk.

Probeer anders eens andere servers? (demogame van planet.nl is mijn maatstaaf).

en 10 straten verderop, kan je wel op een andere centrale zitten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
1767 is ook erg dichtbij. 5000 is max geloof ik. Ik heb meerdere servers gebruikt om te testen.
De afstand en kwaliteit van het koper is idd een feit...

Wat wel klote is, 80kb is gewoon veel te langszaam. Echter, 8mbit is 1mb, een aangezien het een 1 op 25 verbinding is hoef ik op papier maar 1024/25= 40.95 kb te halen minimaal en dan halen ze hun theoretische minimum al... Dus de kans is erg groot dat ze er neits aan doen..

Verwijderd

Verder wel goed aangesloten volgens de handleiding?
Anders kan ook wezen dat gewoon je modem verrot is....

• Osiris
  • Niet online
Je mag er gerust van uitgaan dat 80 kB/s bij een 8 Mbps-abbo in ieder geval te weinig is... IMO moeten ze daar gewoon wat aan doen of het is bad luck en zul je moeten verhuizen om iets snellers te krijgen :(

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
Welke provider zit je.

Die snelheid die je nu haalt is gewoon te laag. bij een 2 tot 8mbit abonnement moet je een syncsnelheid hebben van minimaal 2mbit..

Probeer het eens op speedtest.cistron.nl, die geeft ook een schatting van je syncsnelheid (idd aan de hand van die test) En ik weet niet of je modem het weergeeft, maar misschien geeft die in een status menu ook wel de syncsnelheid aan.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
[quote]MagicTempest schreef op 31 juli 2003 @ 22:18:
Welke provider zit je.
[quote]

Ik zit bij IAE, maar andere mensen bij iae met dezelfde modem en verbinding hebben veel hogere snelheden.

Testing 1234
downloaded 1113121 bytes in 9.213 seconds
That is 118 kilobytes/second
which is approximately 1111.6 kilobits/second ATM linerate speed.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

die cistron test is inderdaad heel handig. maar zou anders toch even met je provider bellen, met deze snelheid kan je beter gewone mxstream nemen (prijs/kwaliteit) daar haal je ook zo'n snelheid mee, wel minder upload natuurlijk.

hoelang is de kabel eigelijk vanaf je aansluiting?

btw, wat raar is, je upload is wel full, ik dacht dat in verhoudingen ging met je download kwaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 31-07-2003 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
KarreMania schreef op 31 July 2003 @ 22:22:
die cistron test is inderdaad heel handig. maar zou anders toch even met je provider bellen, met deze snelheid kan je beter gewone mxstream nemen (prijs/kwaliteit) daar haal je ook zo'n snelheid mee, wel minder upload natuurlijk.

hoelang is de kabel eigelijk vanaf je aansluiting?

btw, wat raar is, je upload is wel full, ik dacht dat in verhoudingen ging met je download kwaliteit.
test is idd handig aangezien die lui ook van bbned afnemen. Dat de upload wel goed is snap ik ook niet goed.

btw een leuke bijkomstigheid: Spraak van mijn telefoon werkt niet meer hehe.. terwijl ik toch zeker line-sharing heb aangevraagd :) maar goed dat komt later wel.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

lol.. alles wel goed aangesloten? (splitter etc?)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 22:10:

Ik ben bang dat de centrale een beetje ver ligt of dat de koperdraad niet erg goed is en het niet veel beter zal worden :(((.... Of toch niet?..

Wat wel klote is, 80kb is gewoon veel te langszaam. Echter, 8mbit is 1mb, een aangezien het een 1 op 25 verbinding is hoef ik op papier maar 1024/25= 40.95 kb te halen minimaal en dan halen ze hun theoretische minimum al... Dus de kans is erg groot dat ze er neits aan doen...
Je connectie snelheid kun je in je router uitlezen. Ik heb zelf een 8Mb verbinding via publishnet (gaat ook over BBnet) en ik woon iets van 2300m van de centrale. Mijn laagste connect was 6,9Mb de hoogste 8,0Mb. Als je dus een goede connect hebt maar een lage download, dan ligt die lage download aan iets anders dan aan je lijn.
Verder berekend men de overboeking niet vanuit de 8Mb maar vanuit de 2Mb. De "klaag"waarde ligt dus nog factor 4 lager.
Ik haal overigens meestal boven de 700KB bij het downloaden.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
connectie snelheid is goed.

Data Rate 8064 512 kbps

• Bart-01
Hmmmmm, dan is er dus iets anders mis, want die data rate is dus perfect.

Zelf test ik nu dit bij cistron:

Your current bandwidth reading is:

6.03 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 670.23 KB/sec. from our servers.

Op dit moment is mijn connect ook 8Mb (maar er zitten 3 pc's online).

• Bart-01
Welk OS gebruik je ?.

Verwijderd

Topicstarter
Ping statistics for 212.61.15.8:
Packets: Sent = 1660, Received = 1655, Lost = 5 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 20ms, Maximum = 40ms, Average = 20ms
Control-C
^C
C:\>

Ziet er dus ook wel ok uit, geen packetloss. Dan krijg ik toch het gevoel dat de koperlijn ook ok is. Dit zijn van die dingen waar providers wekenlang over kunnen doen om het op te lossen..

Verwijderd

Topicstarter
w2k prof sp3 maar dat heeft er weinig mee te maken aangezien ik hetzelfde resultaat krijg op een andere pc

• Bart-01
Bij win XP kan ik door naar de eigenschappen van "mijn netwerklocaties" te gaan ook mijn router zien als "DSL EoA Connection op Router".
Daarin kan ik ook de download connectie zien. Ik weet niet of dat ook werkt met win 2000 en een e-tech router. Ik heb een Draytek 2600.

Verwijderd

Topicstarter
wow vreemde zaak! Ik hang net die router aan een 3epc en daar heb ik wel goede snelheden.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jul 31 2003 om 22:44:27 UTC+0200)

Download : 634.8 KByte/sec
Upload : 49.8 KByte/sec

Echt ergggg vreemd dat er 2 pc's wel een goeie upload geven maar geen goeie download!

• Bart-01
Dan is je connectie iniedergeval goed en moet je het in de configuratie van die andere pc's zoeken.
Wees blij, dat gaat een stuk sneller dan via de helpdesk/monteur !.

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik ben ook erg blij :) De router hangt inmiddels weer aan pc1 met een andere netwerkkaart en het probleem is verholpen. Thnx all for your advice. Toch blijft het vreemd dat een netwerkkaart dit probleem op deze manier kan veroorzaken. Het was nog wel zo'n dure :)

Verwijderd

zit die dure soms in een wat mager systeempje?

effe een cut and paste van tweakzone

Zet netwerkkaart processor aan
Gepubliceerd door: M@nkey op maandag 15 juli 2002 - 23:07

Met deze tweak kan je de processor van de netwerk kaart aanzetten (mits deze ereen heeft) zodat de CPU minder hoeft te doen.
Deze optie staat standaart uit.

1. Open register editor en ga naar deze sleutel:
2. Ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/
Tcpip/Parameters/
3. Maak een DWORD waarde en noem deze 'DisableTaskOffload'.
4. Stel 0 in om de processor aan te zetten, 1 om hem uit te zetten (standaard).

Als je niet zeker weet of je netwerkkaart een processor heeft, kan je het gewoon uitproberen.

wellicht is dit wat

Verwijderd

Zoals hierboven eerder gesuggereerd wordt ..... heb je je splitter wel goed aangesloten , als je geen spraak meer hebt ligt het er niet aan dat ze je lijn niet geshared hebben , maar dat je de boel dus niet goed hebt aangesloten , of er is iets kapot.

Ik heb trouwens dezelfde 4 ports router/modem van e-tech , en ook BBnet , ik haal hier 807kb/s op 2 km van de centrale (isp= Publishnet)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja de splitter is goed aangesloten want voordat ze de omzetting deden naar dsl was de splitter etc al aangesloten en toen had ik nog wel spraak.
Pagina: 1