[McAfee] Windows 2003 Server

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
In de (goeie ouwe ;) ) NT4 tijd gebruikte ik (tot gisteren :+ ) McAfee Netshield 4.5 om de server virusvrij te houden. Dit heeft dus altijd perfect gewerkt.

1 McAfee scande lekker mijn schijven, inkomende mail werd toch door winroute in een directory gegooid dus werd die ook mooi gescanned. Er zat een 2 alertmanager in die mailtjes en "net send" berichtjes stuurde als er wat loos of gevonden was en dankzij de 3 scheduler werd de server mooi up-to-date gehouden. De updates werden in een directory gezet zodat de clients deze van de server weer konden downloaden en zo ook automatisch werden bijgewerkt. Dus McAfee was O+

Nu heb ik de server vandaag vervangen voor een Windows 2003 server. En dus wil ik daar ook graag de juiste versie van McAfee bij aanschaffen. Nu ben ik al een hele tijd aan het kijken op NAI.com (Networt Associates Inc) maar ik word er niet meer wijs uit. Ze hebben voor zover ik kan zien Netshield uitgephased en zijn met een hele reeks producten begonnen die ik niet wil hebben.

Zo heb ik geen intresse in "ingebouwde firewalls", "exchange scanners", "intrusion detections", "Anti-spam tools" of "Network Performance Optimizers". Ik wil gewoon mijn ouderwetse Netshield terug maar dan in een nieuw jasje.

Ik draai geen exchange en maak ook geen gebruik van de ingebouwde pop3/smtp server van Win2k3. Winroute is vervangen door een Smoothwall firewall (voorheen de NT4 bak) en de mailserver is Mercury geworden (die op eenzelfde manier werkt als Winroute voorheen; dus hij gooit de mail in een (eigen)directory zodat McAfee 'm daar mag scannen.)

Ook heb ik gekeken op mcafee-at-home.com maar alleen al gezien de domeinnaam lijkt me dit niet wat ik zoek.

Heeft iemand ENIG idee wat ik nu zoek? En wat dus voldoet aan minimaal de bovengenoemde "1,2 en 3" zonder allemaal overbodige zooi? De enige die ik kon vinden welke misschien in de buurt komt is McAfee® VirusScan Enterprise, maar ik vrees dat ik door de bomen het bos niet meer zie en er of een mis of ik verkeerd zit te zoeken.

En nee, ik ben expliciet niet op zoek naar andere virusscanners, ik wil McAfee...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Dat lijkt me inderdaad een goede keuze. We draaien hier diezelfde versie in samenwerking met Epolicy Orchestrator v3, die alles naar de clients distribueert. Binnekort komt daar nog een distributie bij van een Personall FW voor laptops, ook van McAfee.

Zeer tevreden over!
Let wel dat de nieuwe versie ook in memory kan scannen en 30% minder resources inneemt tijdens het scannen dan de vorige versie. NEEN ik werk niet bijMcAffee :P
Het is een goed product.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 21:52 . Reden: verduidelijking ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

grimson

domeingrommer

VirusScan Enterprise 7.0 kan zowel op het Workstation geïnstalleerd worden alsop de server.
Ik ben ook tevreden over de 'manageability' icm met Epo3.0 !
Een mooi product voor een 'corporate omgeving'.

Edit
Versie 7.1 is alweer in de maak :)
http://www.networkassociates.com/us/downloads/beta/vs/

[ Voor 25% gewijzigd door grimson op 31-07-2003 21:54 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Hmmmm... Ben de trial aan 't installeren. Maar dan begint 'ie te vragen naar de bestanden voor de "Alert Manager Server". Die zit er dus niet meer in? Daar heb ik dus dat orchestrator ding voor nodig?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

grimson

domeingrommer

De ePolicy Orchestrator is een management console die virusscan installaties kan uitrollen en managen vanuit een server->client idee.

op de client komt een agent te draaien die weer contact houdt met de server.
Ik heb mij nog niet zover verdiept in aparte Alert Manager server installaties, maar deze hoef je (geloof ik) maar op één server te installeren. (indien je een kleinschalige implementatie doet)