Toon posts:

Probleem met finalizen van CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen :)

het verhaal is als volgt: Ik ben nu een dagje of twee cdtjes aan branden. En alles ging goed totdat ik het volgende deed

Ik wilde een nieuwe data cd maken. De cd stond vol met 1 grote file van precies 726.716.416 bytes (693 Mb) ik sleur hem met nero op de cd, begin met branden. Zegt ie dat ie de cd moet finalizen want anders past het niet. Ik zeg ok. Cd gaat branden , is klaar en geen enkele fout wordt weergegeven, alles van een leie dakje zou je zeggen.

Maar dan: ik wil de cd gaan lezen en ineens is de CD leeg. Hij is wel ineens aanzienlijk kleiner in vrij MB's maar hij ziet geen enkele file of wat dan ook :X

Wat doe ik fout? Waaraan kan het liggen? Ik heb voor het branden van deze cd al meerdere andere cd's gebrand, en die deden geen een van alle moeilijk. Het ligt niet aan de cd, want ik heb het geheel 3x herhaald en nog steeds geen succes :x .. Ook het NIET finalizen werkt niet

Ik gebruik Nero 5.5.9.14 engelse versie
TDK 60 min / 700 Mb CDR's
Ik brand op 4 speed (600 kb/s)
Type CD-brander : HP cd-writer+ 8100
P4 1,6 Ghz
512 Mb ram PC 133 Mhz

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-03 09:06

wasco

brightest crayon in the box

mmm ik heb eens iets soortgelijks gehad... en het gekke was, een reboot loste toen alle problemen op. blijkbaar was in mijn geval nero ergens onderweg vergeten mijn cdschrijver te 'ontgrendelen' waardoor ik helemaal geen cds meer kon lezen met het ding.

de kans is misschien heel klein dat het in jou geval hetzelfde is, maar probeer toch maar eens te reboote, het moest het toch maar is zijn niet? :-)

wasco [the brightest crayon in the box]

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

update eens naar Nero 6.0 :) je weet maar nooit...

--

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het rebooten geprobeerd maar dat is het dus niet.. Nero updaten lijkt me onzin.. jij zegt dus dat een jaar geleden kon nog niemand finalizen?

Iemand nog andere suggesties ? Ik ga nu kijken of het niet aan mijn CD-speler ligt ofzo...

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 21:28:
Ik heb het rebooten geprobeerd maar dat is het dus niet.. Nero updaten lijkt me onzin.. jij zegt dus dat een jaar geleden kon nog niemand finalizen?

Iemand nog andere suggesties ? Ik ga nu kijken of het niet aan mijn CD-speler ligt ofzo...
Het kan toch zijn dat er bepaalde fouten waren, met de serie branders die jij hebt oid?

En (lijkt me sterk maar toch) het is ckr geen verborgen bestand?

En die cd in een andere pc?

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 19:11
Heb je toevallig meerdere brand programma's geïnstalleerd? Bijvoorbeeld Roxio.
Meerdere brand programma's kunnen lekker raar doen als ze op 1 besturingssysteem staan..

[ Voor 39% gewijzigd door Burner NL op 31-07-2003 21:34 ]

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Heb dat ooit ook eens meegemaakt,en door de HD op fouten te laten kontroleren was het opgelost. 8)7

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

Topicstarter
Okay: ligt niet aan het LEZEN van de CD, maar aan het branden... In een andere CD-ROM speler deed ie het ook niet.... Ik heb verder maar 1 brandprogramma, en ik ga nu mijn poeter scannen op fouten :) kijken of dat werkt

Verwijderd

Topicstarter
Okay alles gesjekt.. Geen succes :(.. De CD had ik aan een vriend van me gegeven, en die heeft hem gefinalized voor mij. Dus blijkbaar kan mijn CD writer niet finalezen???

Iemand suggesties ?? :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 21:28:
En waarom zou dit onzin zijn. programma's hebben nou eenmaal bugs en worden doorontwikkeld. Heb je nero al eens opnieuw geinstalleerd. andere brandprogramma's geprobeerd?

Verwijderd

TDK 60 min / 700 Mb CDR's je bedoelt natuurlijk
TDK 80 min /700 MB

je gaat over de max brandcapaciteit van HP8100 heen=78min 30 sec
kun je oplossen met cracked firmware
HP8100_10N.zip

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 03:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mieters :D bedankt voor de hulp Barb :) ik ga het thuis proberen.. Zou je me ook kunnen uitleggen hoe dat precies moet (firmware updated heb ik zelf nog nooit gedaan :X ) Bedankt voor de info _/-\o_

++Edit++
Oeps , ik bedoelde 80 Min 700 Megabyte cd's ;)
++Edit++

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
*BUMP* Okay, ik heb het geprobeerd, maar hij geeft een error

Error: Could not find an HP SureStore CD-Writer plus drive.

Kan het eventueel zijn dat het flash-proggie niet werkt in XP??

++edit (alweer :P ++

Kan ik eventueel de cd updaten via een andere OS en dan alsnog onder XP het probleem hebben verholpen??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 03:37 ]

Verwijderd

oeps is al weer jaren geleden dat ik zo'n hpbrander had en toen was er nog geen sprake van XP.
maar try idd onder ander os; als firmware er eenmaal in staat moet het eigenlijk ookl werken onder XP

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 03:31:
oeps is al weer jaren geleden dat ik zo'n hpbrander had en toen was er nog geen sprake van XP en als ik me goed herinner moest je die firmware er onder DOS inschieten.
maar try idd onder ander os; als firmware er eenmaal in staat moet het eigenlijk ook werken onder XP

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:57
Moet de brander niet toevallig als master zijn aangesloten om te kunnen flashen? (komt voor)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1