Toon posts:

XP: Afbeelding in Start-menu verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de afbeelding die je hebt gekozen bij het aanmaken van een user account (in XP Pro) te verwijderen uit het (NIET-klassiek) Start-menu?
Als ik niet scheel gekeken heb, zag ik een paar screenshots in een PC tijdschrift, van een vriend van mij; waarin dus screenshots stonden van het standaard XP-startmenu, ZONDER de picture erbij (maar wel de naam van de account).
Is het dus mogelijk om deze afbeelding uit je default XP Start-menu (waarin dus je favorite programs en shortcuts naar system folders staan) te verwijderen (of verbergen), bv. via Groups Policies, Regedit, een tweaktooltje???

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Start >instellingen > configuratiescherm>gebruikersaccounts> dan klik je op een gebruiker > andere afbeelding kiezen en dan zelf een plaatje kiezen,gewoon een transparant gif plaatje (of een plaatje van 1x1 pixel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zó lukt het natuurlijk. :o
Ik dacht wel dat het iets moeilijker zou zijn; want ik dacht eerst dat dat User Accounts venster geen transparante gifjes ondersteunde...

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan krijg je wel nog een lege plaats voor de naam van de account in het Start-menu. XP rekt die afbeelding (zelfs al is ie transparant of 1 vierkante pixel) wel uit.
Hoe los je dat op?

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Tuurlijk wel, hij accepteerd .bmp, .gif .jpg en .png
Volgens mij kan je niet op een andere manier die plaatjes weg krijgen...

//effe testen

ja idd, hij is niet transparant :?

ik had gewoon aangenomen dat het wel zou werken... nou weet ik het ook niet meer.
dan maar effe googlelen...

[ Voor 41% gewijzigd door Vlugge Japie op 31-07-2003 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, tis toch al iets,
heb niet echt een mooi plaatje voor in dat start-menu; ook geen scanner of digital camera (binnenkort eens moeten aanschaffen denk ik...) en die gewone standaard pictures van XP zelf... :r

Verwijderd

Je hebt gelijk... het kan wel. Ik heb het hier nl. ook.
Ik kan me alleen niet herinneren hoe ik het heb gedaan 8)7

Zodra ik het weet post ik het! :)

Verwijderd

kheb iets gevonden :)
ga hier naartoe: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\User Account Pictures
en pleur jouwnaam.bmp weg en tis gefixt :)
Wil je ook je naam weghebben?
Uitvoeren -> gpedit.msc -> gebruikers config -> beheersjablonen -> menu start & taakbalk -> gebruikersnaam uit menu start verwijderen: inschakelen

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

De iconen verdwijnen standaard als je het "welkomstscherm" uitzet, en gewoon een login-prompt gebruikt.

Een policy erop loslaten zou eigenlijk nog netter zijn.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1