Toon posts:

Twee beeldschermen op laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het aansluiten van twee beeldschermen op een laptop. In m'n desktopcomputer zit een Matroxkaart om de twee schermen aan te sturen, maar is dat ook mogelijk met een laptop?

Het lijkt me namelijk handig om de desktop te vervangen door een laptop in plaats van een snellere desktop omdat je dan altijd je computer mee kunt nemen. En met een dockingstation kan de muis, toetsenbord, boxen en beeldscherm aangesloten worden zodat je niet altijd op de laptop hoeft te werken. Alleen dan is het probleem dat je slechts één van de twee schermen kunt aansluiten, vandaar deze vraag.

Ik heb al gezocht, maar vond alleen oplossingen voor het aansluiten van één extra scherm op een laptop. Alvast bedankt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Welke laptop? Welke videokaart? Als je kaart het ondersteund, no problemo...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Je kunt ook van die kastjes kopen. Ik weet niet hoe ze heten maar bij mij op het werk hebben we ook zo'n kastje. Daar sluit je 1 pc op via de vga-uitgang en die stuurt het naar meerdere monitoren. Bij ons zijn dat er 3.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 31 July 2003 @ 19:59:
Welke laptop? Welke videokaart? Als je kaart het ondersteund, no problemo...
Ik heb nog geen laptop, maar wil die wel binnenkort aanschaffen. Zijn er laptops die het ondersteunen?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 20:02 ]

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Je kunt voor zover ik weet slechts één van de twee schermen aansluiten, misschien dat er wel laptops zijn die dit ondersteunen, maar ik denk dat dat ook eveneens erg dure modellen zijn.

Je kunt wel de interne kaart gebruiken voor het LCD scherm van de laptop, en dan 1 extra scherm als tweede gebruiken, of omgekeerd :) het laptop scherm als tweede zou volgens mij ook moeten kunnen.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

plug de monitorkabel aan d-sub uitgang van je portable PC.

Als je Dell heb, druk op 'Fn & F8' tgelijkertijd (of is het 'Fn & F5?). Dan is je beeldscherm ge-cloned naar de monitor.

Als je ander merk schoot-pc heb, moet je handleiding effe lezen.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 14:45
megaleo schreef op 31 July 2003 @ 20:01:
Je kunt ook van die kastjes kopen. Ik weet niet hoe ze heten maar bij mij op het werk hebben we ook zo'n kastje. Daar sluit je 1 pc op via de vga-uitgang en die stuurt het naar meerdere monitoren. Bij ons zijn dat er 3.
Is zeker handig hetzelfde beeld op TWEE monitoren ... Denk niet dat de TS dat bedoelt ...

-

Verwijderd

Topicstarter
GrittyKitty schreef op 31 juli 2003 @ 20:04:
plug de monitorkabel aan d-sub uitgang van je portable PC.

Als je Dell heb, druk op 'Fn & F8' tgelijkertijd (of is het 'Fn & F5?). Dan is je beeldscherm ge-cloned naar de monitor.

Als je ander merk schoot-pc heb, moet je handleiding effe lezen.
Dat is nu precies het probleem: een laptop kan normaal gesproken maar één extra monitor aansturen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing voor twee extra monitoren.

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
Kijk en dat is dus volgens mij nog niet mogelijk, misschien een suggestie voor de fabrikanten :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet bijna zeker dat er geen laptops zijn die tripplehead ondersteunen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Juicy schreef op 31 July 2003 @ 20:08:
[...]

Is zeker handig hetzelfde beeld op TWEE monitoren ... Denk niet dat de TS dat bedoelt ...
Tja, had gekund van wel. Was niet helemaal super duidelijk. Tis maar een tip he. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Willems schreef op 31 July 2003 @ 20:10:
Kijk en dat is dus volgens mij nog niet mogelijk, misschien een suggestie voor de fabrikanten :)
Intussen heb ik een dure oplossing gevonden, de SideCar van Digital Tigers: http://www.digitaltigers.com/sidecar-plustwo.shtml Helaas kost die PC-card waarop je twee monitoren aansluit maarliefst 1,499 dollar.

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Meestal is het mogelijk om in zo'n dockingstation ook een PCI kaart te plaatsen. Je zou hier dus in theorie ook een videokaart neer kunnen zetten. Op die manier heb je 3 schermen, die van laptop zelf, monitoruitgang van laptop en monitoruitgang van videokaart in dockingstation.

E.P.M. Linsen

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Waarom heb je dan eigenlijk die twee extra monitoren nodig als ik vragen mag?
Kun je niet gewoon je laptopscherm + een extra monitor gebruiken?

Als je nu twee monitoren hebt kun je er eentje op je oude PC laten staan en eentje op je laptop aansluiten.

Triplehead laptops bestaan niet.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 31 July 2003 @ 20:16:
Waarom heb je dan eigenlijk die twee extra monitoren nodig als ik vragen mag?
Kun je niet gewoon je laptopscherm + een extra monitor gebruiken?

Als je nu twee monitoren hebt kun je er eentje op je oude PC laten staan en eentje op je laptop aansluiten.

Triplehead laptops bestaan niet.
Nu heb ik twee precies dezelfde monitoren. Die staan naast elkaar waarop de desktop wordt uitgerekt. Met een laptopscherm en gewone monitor is dat minder handig.

Bedankt voor de hulp. Ik zal eens kijken of het mogelijk is om een videokaart in een dockingstation te plaatsen.

Verwijderd

op de zaak hebben we twee vaio's die dual monitors ondersteunen (dus twee verschillende schermen). ivm presentaties is dit namelijk zeer handig, maar je zult het wel in de winkel moeten uitproberen, want duidelijk aangegeven staat het nergens.

• elinsen

elinsen

Fear me......

Ik zit ff te googelen en ik heb in ieder geval bewijs gevonden dat er dockingstations met PCI te verkrijgen zijn. Kijk maar eens op http://www.mijnadvertentie.nl/detail.php?ad_id=3657

Welliswaar is dit een tweedehands dock voor een ouders laptop, maar feit is dat ze dus bestaan.

E.P.M. Linsen

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

elinsen schreef op 31 July 2003 @ 20:23:
Ik zit ff te googelen en ik heb in ieder geval bewijs gevonden dat er dockingstations met PCI te verkrijgen zijn. Kijk maar eens op http://www.mijnadvertentie.nl/detail.php?ad_id=3657

Welliswaar is dit een tweedehands dock voor een ouders laptop, maar feit is dat ze dus bestaan.
Alleen zie je die dockingstations tegenwoordig bij nieuwe modellen veel minder. Ik weet wel dat je met laptop wel dual head kan doen maar dan is het laptop scherm + extern scherm :) Mijn laptop heeft een Ati Mobility Radeon die ondersteund het iig :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• elinsen

elinsen

Fear me......

Kijk ook eens op http://www.baber.com/laptops/addoncards.htm bij de derde van boven. Je kan dus ook een PCMCIA videokaart aanschaffen.

E.P.M. Linsen

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

mmm wel prijzig...........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 20:23:
op de zaak hebben we twee vaio's die dual monitors ondersteunen (dus twee verschillende schermen). ivm presentaties is dit namelijk zeer handig, maar je zult het wel in de winkel moeten uitproberen, want duidelijk aangegeven staat het nergens.
Je bedoelt twee externe monitoren? Dat zou heel mooi zijn. Kun je, indien mogelijk, het typenummer van die Sony Vaio geven?
Pagina: 1