Toon posts:

Abit NF7-S geflasht met flashmenu, en start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios van mijn moederbord geflasht met versie 20 maar nu start ie niet meer op en gaat het suspend lampje branden.

Hoe kan ik de oude bios terug krijgen??(de eerste die er opstaat)

specs:
- Abit NF7-S
- AMD Athlon XP 3000+
- Antec Performance Plus SOHO file server behuizing
- Antec True 430p voeding (430 Watt)
- Matrox 120 gig 8mb cache
- Club3d Ati 9700 pro All in Wonder
- 2 x 512mb Samsung, zo gezet dat er dual date rate actief is (socket 3 & 2)
- DVD combi cd brander van Samsung
- DVD Brander +/- van NEC
- Sitecom Combo card 2 x usb en 3 x firewire
- Sitecom 56k V92 modem
- 3 x smart casefan 2 fans van Tt
- 2 x antec (zaten er al bij)
- Enermax UC-A5FATR2 Thermal Control Function

ik heb in de faq gekeken waar niets over staat en gezocht en gegoogled maar ik kreeg geen antwoord op de onderstaande vraag!

Hoe kan ik de oude bios terug krijgen??(de eerste die er opstaat)

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Heb je geen bios backup gemaakt voor je de nieuwe flashte?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jouw vraag is wel degelijk met een beetje gezond verstand en de FAQ te beantwoorden.

Allereerst- wat is er foutgegaan :? Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan die 'flashmenu' die je gebruikt hebt. In de BalusC in "Technische PMG FAQ" staat:
Een tip bij updaten: gebruik nooit Windows-based flashtooltjes, maar flash zo mogelijk in een pure DOS omgeving. Je kunt het beste DRDOS Flash bootdiskette van www.bootdisk.com downloaden.
en op de Abit site:
Please use AWDFLASH 8.23D or later to update NF7 series BIOS
Oftewel je hebt een of andere vage tool gebruikt die je BIOS blijkbaar om zeep geholpen heeft.

Dan de vraag: is hij definitief dood :? Je zegt nergens of je zoiets simpels gedaan hebt als een CMOS reset of een ATX reset. Dat zou wel eens genoeg kunnen zijn om het weer aan de praat te krijgen.

Maar ervan uitgaande dat het echt dood is- zoals je je vraag stelde klonk het alsof je een dualBIOS mobo had, maar dat is niet zo. Je hebt 1 BIOS chip en daar past 1 BIOS op. Die oude staat er dus niet meer op :o

Je kunt in eerste instantie de bootblock procedure proberen, lukt dat niet een hotflash (maar dat gaat lastig met die vierkante EEPROMs) of www.biosflash.org

/vrij basic en met zelf nadenken op te lossen - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.