Zijn de true tones die Nokia op de nieuwe 3300 gebruikt te vergelijken met de polyfone tones op andere toestellen, zoals Siemens M55? Of zit er een degelijk kwalitatief verschil in? De M55 maakt o.a gebruik van sampled sound (WAV). Is er dus een groot verschil tussen die van de M55 of van de 3300? Of komt het allemaal op hetzelfde neer?
Heeft niemand ervaring met beide typen toestellen? Ik bedoel dus de true tones t.o.v de 16-stemmige tones van siemens (en andere evt.)
is true tones, niet gewoon een luidspreker?
nee is (volgens Nokia) een aanvulling op de polyfonic ringtones die er nu zijn. Ze zijn ook te bestellen via internet, maar wat het verschil qua kwaliteit is vraag ik me af (en bestandsgrootte).
aanvulling of niet,
volgens mij komt het er gewoon op neer dat er een normaal speakertje in zit, die precies weergeeft wat jij er in stopt. (In belabberde kwaliteit uiteraard).
Anders zouden het nog steeds polyphonic ringtones zijn, maar dan met meer instrumenten.
Ik dacht dat er al eens een panasonic was die dat had ooit. (radioreclame met een man die probeert vreemd te gaan, zegt dat hij niet getrouwd is en vervolgens zegt zn telefoon "papa! telefoon! papa! telefoon!")
Dat ding sloeg niet aan geloof ik.
Waarom zou je uperhaupt die ringtones willen hebben? Om een beetje op te vallen? Of word je er echt blij van?
volgens mij komt het er gewoon op neer dat er een normaal speakertje in zit, die precies weergeeft wat jij er in stopt. (In belabberde kwaliteit uiteraard).
Anders zouden het nog steeds polyphonic ringtones zijn, maar dan met meer instrumenten.
Ik dacht dat er al eens een panasonic was die dat had ooit. (radioreclame met een man die probeert vreemd te gaan, zegt dat hij niet getrouwd is en vervolgens zegt zn telefoon "papa! telefoon! papa! telefoon!")
Dat ding sloeg niet aan geloof ik.
Waarom zou je uperhaupt die ringtones willen hebben? Om een beetje op te vallen? Of word je er echt blij van?
Verwijderd
Het antwoord op uw vragen :
Midi and True Tones in Nokia phones - PDF
http://www.forum.nokia.com/ndsCookieBuilder?fileParamID=3298
Midi and True Tones in Nokia phones - PDF
http://www.forum.nokia.com/ndsCookieBuilder?fileParamID=3298
Ja dat pdfje had ik ook al gevonden, maar ben juist benieuwd naar de verschillen tussen deze true tones en de standaard polyfone (4-kanaals of 16-kanaals) tones.
Verder hoef ik ze niet te hebben, maar kheb toch een x een nieuwe fone nodig (m'n oude is wat versleten) en standaard zitten dit soort dingen er juist op.
Verder hoef ik ze niet te hebben, maar kheb toch een x een nieuwe fone nodig (m'n oude is wat versleten) en standaard zitten dit soort dingen er juist op.
Verwijderd
True tones houdt gewoon in een MP3 als beltoon, ik heb zelf zo'n ding en het klinkt best duidelijk. Je krijgt er een 64 MB MMC ding bij waar je je mp3's op kan zetten en je kunt ze ook gewoon luisteren via de speaker of koptelefoon/headset. Via koptelefoon klinkt overigens een stuk beter.
Pagina: 1