Toon posts:

windows xp code zelfde als xp servicepack 1

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit zal wel gezien worden als onwettig, maar ik zal het even uitleggen. Ik heb 2 licensies van windows xp. Nu is er echter al een poosje windows xp uit met service pack. Ik kan deze van een vriend copieren, dit zal nogal handig zijn omdat ik xp overnieuw wil installeren. (Ik heb dus een licensie!!) kan ik deze code dan gebruiken bij windows xp service pack 1

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Ja hoor geen probleem, je kan toch ook SP1 installeren als je een geldige licensie hebt dus waarom zou het niet werken?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 17:21
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 19:22:
Ok dit zal wel gezien worden als onwettig, maar ik zal het even uitleggen. Ik heb 2 licensies van windows xp. Nu is er echter al een poosje windows xp uit met service pack. Ik kan deze van een vriend copieren, dit zal nogal handig zijn omdat ik xp overnieuw wil installeren. (Ik heb dus een licensie!!) kan ik deze code dan gebruiken bij windows xp service pack 1
je kan gewoon windows instaleren met je licentie en daarna SP1 eroverheen zetten

Verwijderd

Topicstarter
is die service pack appart te installeren dan? ik dacht dat die er als het ware ingebakken zat

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 19:26:
is die service pack appart te installeren dan? ik dacht dat die er als het ware ingebakken zat
www.microsoft.com/windowsxp

is apart te downloaden

A wise man's life is based around fuck you

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 19:26:
http://www.microsoft.com/windowsxp

http://windowsupdate.microsoft.com

Etc :X

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

en als je wilt kun je ook nog gaan slipstreamen. volledig legaal en het staat ook in de faq

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Bij de nieuwe cd's zit die er in, maar je kan hem ook gewoon downloaden bij Microsoft, 't is wel 130meg.

edit:

Spuit 11! :/

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 31-07-2003 19:30 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
En hier kun je Windows XP SP1 op CD gratis aan je laten toesturen:
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/sp1_winxp.asp

[ Voor 30% gewijzigd door Cpt.Morgan op 31-07-2003 19:31 ]

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 31 July 2003 @ 19:30:
En hier kun je (de Nederlandse versie van) Windows XP SP1 op CD gratis aan je laten toesturen:
https://oms.one.microsoft...nl/OM/CI/CustomerInfo.asp
neem maar van mij aan dat je dan kunt wachten tot je een ons weegt.
als je per sé de officiele cd wilt hebben moet je er even om vragen in de betere boekhandel. die hebben altijd een stapeltje liggen

Verwijderd

Topicstarter
nou heb dus geen zin in downloaden, Slipstreamen??? wat houdt dat in. Maar wat ik hier uit begrijp is dat ik dus gewoon die andere xp met service pack kan gebruiken, en mijn licensie invoer

Verwijderd

dat zeg ik, dat staat in de faq.
mocht je die nou niet willen lezen: dan kun je met je eigen cd een bootable winxp cd maken waar sp1 al ingebakken zit.

en als je wilt weten hoe je dat doet zal je toch de faq moeten lezen

Verwijderd

Topicstarter
nu ik trouwens toch lekker aan het rond vragen ben, nog 1 vraagje. Weet iemand of er xp met service pack 2 in afzienbare tijd uitkomt? anders bestel ik die cd met service pack 1 niet

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 19:32:
[...]

neem maar van mij aan dat je dan kunt wachten tot je een ons weegt.
als je per sé de officiele cd wilt hebben moet je er even om vragen in de betere boekhandel. die hebben altijd een stapeltje liggen
Heb je het gedaan? Nee? Ik wel... duurde 1 a 2 weken (na het uitkomen van de nederlandse SP1, want ik had daarvoor al besteld), vond ik nog best meevallen... En zolang als de TS heeft gewacht met het installeren van SP1, kunnen die 2 weken er ook nog wel bij...

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 31-07-2003 19:36 ]

Verwijderd

ja die heb ik besteld. vorig jaar ofzo. nooit gekregen, maar inmiddels had ik hem al gekopieerd (we hadden nog geen adsl)

edit: en ik ken meerdere mensen die heb wel besteld hebben en nooit gekregen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 19:37 ]

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 19:36:
ja die heb ik besteld. vorig jaar ofzo. nooit gekregen, maar inmiddels had ik hem al gekopieerd (we hadden nog geen adsl)

edit: en ik ken meerdere mensen die heb wel besteld hebben en nooit gekregen
Ok... zelf nooit problemen mee gehad (hadden al die mensen hun Windows wel geregistreerd bij Microsoft?).. Maar dat je ze ook bij de boekhandel op kon halen wist ik niet...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 19:34:
nu ik trouwens toch lekker aan het rond vragen ben, nog 1 vraagje. Weet iemand of er xp met service pack 2 in afzienbare tijd uitkomt? anders bestel ik die cd met service pack 1 niet
sp2 komt er idd binnenkort aan

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 31 juli 2003 @ 19:41:
[...]
Ok... zelf nooit problemen mee gehad (hadden al die mensen hun Windows wel geregistreerd bij Microsoft?)..
ik iig wel. maar volgens mij werd dat helemaal niet gecheckt
Maar dat je ze ook bij de boekhandel op kon halen wist ik niet...
op de hcc dagen vorig jaar heeft microsoft ze uitgedeeld. ze hadden er toen heel veel over en die hebben ze gedumpt bij een paar grote uitgevers. vandaar.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

eeeermz

naar mijn weten mag jij PERFECT LEGAAL een WinXP SP1 installeren.

Het is zelfs zo dat als je die versie installeert, dat de performance beter zal zijn dan wanneer je een kale xp installeert en dan SP1 erover zet.

Jouw licentie zegt je namelijk dat je recht hebt op 1 Installatie van het Operating Systeem Windows XP en recht hebt op alle UPDATES (niet upgrades).

zodoende maakt dit dat je gerust van andere cd's mag installeren... je mag zelfs een windows 2000 installeren als je wilt... want je winxp licentie laat dat toe!

antwoord op je vraag is dan ook:
bak een kopietje van die winxp SP1 CD, installeer daarvan, en bewaar die achteraf bij je originele cd van winxp en schrijf er het woordje "backup" op ...

dit zorgt ervoor dat "in geval van" je meteen kan aantonen dat deze cd wel degelijk een "backup" is van de software waarvan jij een licentie hebt!

trouwens; weetje:

Iedereen mag cd's kopieren van windows hoor... zolang je geen valse keys in je bezit hebt is alles ok

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt mensen, ik weet genoeg

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En dit had je met wat research zelf ook heel goed kunnen vinden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.