Toon posts:

Scali terug?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/gallery/94413

Valt me nogal op dat er overeenkomsten zijn:
Scali 3d kennis; ppro ook (zie search)
Scali begon over de modulariteit van NT in een eerder draadje, ooit; ppro ook (zie search)
Scali die-hard NT fan; ppro ook (ok deze is niet zo sterk).

Scali was destijds gebanned, zie
Scali lijkt me aan vakantie toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De ip's komen ook overeen. Die kloon gaat dus in ieder geval op slot, ik ga nog even kijken of we Scali een tweede kans kunnen geven, tot nu toe weet hij zich redelijk te gedragen.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik wel weet wie 'ppro' echt is. Als de crew het wil weten hoor ik het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Scali kreeg van ons een tweede kans, maar ppro was volgens hem een collega op kantoor. Jammer genoeg heeft Scali het zo verziekt bij mij collegea dat hij weer gebanned is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij het ook eigenlijk schelen.

ppro = Otis

en zijn echte naam is "Frans Bouma"

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Lijkt me sterk, Otis heeft namelijk nooit een ban gehad en gebruikt zijn eigen account ook nog gewoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry wouter,

Ik vind het ook niet leuk, maar het is wel Otis. Ik ken hem heel goed omdat ik in 1999 tot 2001 erg veel met hem heb gediscussieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

Je kan Otis best wel eens iets verwijten, maar het is mij nog nooit opgevallen dat hij zich ergens achter verschuilt (in dit geval achter een kloon). Ik zie wel enkele overeenkomsten in de manier van posten tussen ppro en Otis, maar ik zie minstens zoveel verschillen.
Otis heeft doorgaans een hele duidelijke uitgesproken mening, en dat ventileer je niet achter een andere nickname vandaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een verband zien. En als er iets is, waar ik echt heel erg goed in ben, is het dat wel.

Ik kan het hard maken, anders deed ik die uitspraak echt niet. ppro heeft uitspraken gedaan die alleen otis doet. Otis erger ik me af en toe aan: Kan ik daar nog mee leven, deze werkwijze gaat mij wel veel te ver.

'ppro' is bovendien niet het eerste schaduwaccount van Otis. Het woord 'schaduwaccount' heb ik van hem geleerd via zijn uitspraken op het TMF lange tijd terug (minimaal een jaar, ik denk kort na invoering van het 2e modsysteem). Hij praatte daar zijn mond voorbij. Hij heeft bovendien gezegd waar hij het account voor gebruikte: dat kwam neer op extra moderatiekracht mbt trollen, en corrigerende moderatie van zijn eigen post.

Je kunt je indenken dat iemand die reageert onder niet zijn echte account sneller grenzen zal overschrijden. Otis kennende is hij bereid zijn schaduw account op te offeren voor de goede zaak zijn hart te luchten en iedereeen eens echt vertellen hoe hij over ze denkt. Ik heb hem ook onder zijn echt account aanzienlijk uit zijn slof zien schieten.

Mijn vraag is eigenlijk of jullie wel willen dat ik het één en ander hard maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

botoo schreef op 03 August 2003 @ 11:08:
Je kan Otis best wel eens iets verwijten, maar het is mij nog nooit opgevallen dat hij zich ergens achter verschuilt (in dit geval achter een kloon). Ik zie wel enkele overeenkomsten in de manier van posten tussen ppro en Otis, maar ik zie minstens zoveel verschillen.
Otis heeft doorgaans een hele duidelijke uitgesproken mening, en dat ventileer je niet achter een andere nickname vandaan.
Ik deel deze mening. Otis is een verdomde botte boer soms, daar kan D2k nog wat van leren bij wijze van spreken. Maar hij is voor mij gevoel altijd erg eerlijk en niet geneigd om zich ergens achter te verschuilen. Dat is de reden waarom ik altijd veel respect gehad heb voor Otis, al was ik het ook regelmatig niet met hem eens.

Alhoewel ik het nauwelijks kan geloven, wil ik ook niet direct flipz van onzin betichten. De mogelijkheid van hard bewijs dat hij het wel is laat ik gewoon open. Wat mij wel duidelijk lijkt is dat dit een crew issue is en dat niet hier geschermd moet worden met bewij over klooontjes oid. Ik neem aan dat dit buiten-open-forums ff bekeken wordt.

/edit Ik moet wel toegeven dat ik de wijze van schrijven en de onderwerpen erg herkenbaar vind als Otis zijn territorium.

[ Voor 7% gewijzigd door KeX op 03-08-2003 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je kunt weinig hardmaken volgens mij. Dat twee mensen dezelfde mening / soort kennis hebben maakt ze niet één persoon. Qua ip-adressen, mod-acties, registratiedatums etc. is er geen enkel bewijs dat je verhaal klopt. Ik zou net zo goed kunnen zeggen dat jij een kloon bent van dystopia ofzo :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

* RM-rf is een kloon van TgF, en ik vermoed dat Wouter Tinus een kloon is van Robin Vreuls, hell, er zitten hier enkel en alleen kloontjes van super-schizofreen Femme.

laten we wel zijn, deze discussie begint een beetje een individuele groepstherapie van schizofrene paranoia-patienten te worden;
Als ppro werkelijk een kloon is van Scali, die zonder hiervoor toestemming te vragen aan de crew is gaan posten onder gelijke IP's als Scali (en dit zijn geen algemene grote bedrijfs-proxy's) dan lijkt me de ban terecht.

Maar ik wil wel voorop stellen dat ik voor Scali een terugkeer best mogelijk en misschien zelfs wenselijk acht;
Scali is kort voor zijn ban absoluut een aantal maal zwaar over de schreef gegaan en was daardoor niet te handhaven (die flames kon je gewoonweg niet toestaan)

Voor zover ik kan zien heeft ppro zeker niet een postgedrag gehad waar een ban zelf op gegeven kan worden;
dat er binnen discussies af en toe fel tegen elkaar in gediscussieert wordt is helemaal niet slecht en zelfs wenselijk voor een levende discussie;
Van mensen die nooit een verstopte troll of flame posten, een aanvallende post, daarvan kan je best vermoeden dat ze gewoonweg ook gen mening of emoties bezitten.

Mocht Scali van zijn vorige ban geleerd hebben, en zichzelf een betere zelf-controle hebben aangeleerd (en hij accepteren dat _zijn_ ban terecht is, en niet meer wil doorgaan op dat : '..want de anderen zeiden tegen mij...'):
dan is hij absoluut een aanwinst voor de FP, gezien zijn specifieke kennis.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 13:28:
- Het is een verband zien.
<>
Het woord 'schaduwaccount' heb ik van hem geleerd via zijn uitspraken op het TMF lange tijd terug
<>
Otis kennende is hij bereid zijn schaduw account op te offeren voor de goede zaak zijn hart te luchten en iedereeen eens echt vertellen hoe hij over ze denkt.
<>
- Mijn vraag is eigenlijk of jullie wel willen dat ik het één en ander hard maak.
- Er is een substantieel verschil tussen het zien van een verband en het zoeken naar een verband. Ik wil graag geloven dat jij het zo ziet, maar ik zie dat niet onmiddelijk (ongetwijfeld omdat ik er niet op gelet heb, totdat jij het aankaarte). De argumenten die je aandraagt zijn imo wel dingen om even in je op te nemen, het klinkt allemaal zeer plausibel.

- Wat betreft het hardmaken, daar kan, wil en hoef ik geen opvolging aan te geven, dat is, zoals reeds eerder opgemerkt, een crew aangelegenheid.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zal alleen reageren op Wouter Tinus (eventueel andere crew-members) en wil iedereen vriendelijk doch dwingend verzoeken zich hier buiten te houden.
Wouter Tinus, IEMAND DIE CAPABEL GENOEG IS DEZE KWESTIE ALLEEN AF TE HANDELEN schreef op 03 August 2003 @ 14:00:
Dat twee mensen dezelfde mening / soort kennis hebben maakt ze niet één persoon. Qua ip-adressen, mod-acties, registratiedatums etc. is er geen enkel bewijs dat je verhaal klopt.
Dat weet ik. Ik hoop niet dat jij mijn niveau zo laag inschat dat je serieus denkt dat ik dat niet weet.

Nogmaals mijn vraag of jullie wel willen dat ik het hard maak.

Ik heb geen enkele zin hier te gaan bewijzen dat ppro = otis, wanneer men op voorhand het bewijs zal weerleggen omdat men het niet wil geloven. Het zal mij zeker een hele avond kosten om de benodigde reacties op te duikelen van jaren geleden, daar heb ik echt heel erg weinig zin in.

Flipz

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 15:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Flipz, een reden die ik nog niet genoemd heb waarom ik de ppro = Otis theorie niet geloof, is omdat ik zelf tijdens mijn lopende mailconversatie met Scali steeds meer overtuigd raak van de ppro = Scali theorie. Dus tenzij je er ppro = Scali = Otis van wil maken, denk ik dat je zelfs met een hele avond zoeken geen bewijs zult vinden voor je stelling.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor soort dingen je precies denkt te kunnen vinden, want het is natuurlijk niet zo dat we het niet zouden willen weten als het toch zo zou zijn. Het blijft een vrij ernstige beschuldiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 15:09:
/me zal alleen reageren op Wouter Tinus (eventueel andere crew-members) en wil iedereen vriendelijk doch dwingend verzoeken zich hier buiten te houden.

[...]
Fijn, eerst maak je een beschuldiging die je absoluut niet (zelfs niet probeert) hard te maken in de posts die er op volgen, en vervolgens moet iedereen z'n kop houden, waarna je lekker een sneer maakt naar anderen ivm het capabel zijn om bepaalde dingen af te handelen? Of iemand reageert kan hij in dit geval helemaal zelf bepalen.

Je moet eens ophouden met andere mensen jouw wil willen opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
* Teckna zal alleen reageren op Wouter Tinus (eventueel andere crew-members) en wil iedereen vriendelijk doch dwingend verzoeken zich hier buiten te houden.
behalve de topicstarter en kex, die overigens met een been al in het crewschap staat. zijn hier enkel reacties door crewleden gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scali kende ik niet. Ik heb uiteraard een paar de reacties van scali kort doorgenomen. Er zijn sterke overeenkomsten tussen scali en ppro, maar ik kon uit die reacties alleen vooralsnog niet 100% weerleggen dat ze niet dezelfde persoon zijn en wel collega's zijn. (beetje ingewikkelde zin, hoop dat het duidelijk is)

Collega's kunnen gelijkenissen qua interesse en mening hebben, alsmede overeenkomstige kennis. Het verbaast dat je vanuit een mailconversatie ondervindt dat ppro == scali. Dat had ik niet echt verwacht.

Vooralsnog ging ik ervan uit dat ppro == otis, en dat scali inderdaad een collega is van otis.

Als jij er inderdaad reeds vanovertuigd bent dat scali == ppro, wordt het tamelijk enstig ja.

Ik denk dat we nu moeten oppassen dat we niet alles tegelijk gaan bekijken. Dat jij verdenkingen hebt dat ppro == scali, dat zij zo, maar ik vind dat vooralsnog geen argument tegen dat ppro == otis. Ik zie wel overeenkomsten tussen ppro en scali maar die zijn niet zo sterk als dat deze zijn tussen otis en ppro.

Zoals ik al schreef, en jij denk ik ook wel weet, heb ik echt onnoemelijk veel met otis gediscussieerd. Toen ik de reacties van ppro aan het beoordelen was vroeg ik me af wie ppro was. Otis had ik al geruime tijd (maanden) niet meer zien reageren, bovendien gaat de gelijkenis echt jaren terug. Het duurde dus even voordat het kwartje viel. Een half uurtje later ofzo zag ik nog een paar reacties van hem, die mijn twijfel wegnamen. Toen wist ik het zeker. 'ppro kan maar 1 persoon zijn: otis'

In de SP gaf Dystophia al aan welke overeenkomsten er zijn tussen scali en ppro. Diezelfde overeenkomsten zijn er evenwel met Otis. Er zijn daarnaast nog een aantal andere overeenkomsten tussen ppro en otis. Deze zijn echt niet aan iemand anders toe te bedelen. Het kost tijd om ze op te zoeken maar ze zijn er wel. Ik hoop alleen niet dat het nog van 1999 ofzo is :/

Zoals ik hierboven heb ik de reacties van scali niet heel goed doorgelezen. Ik heb ook nooit beweerd dat scali == otis.

Zoals ik in mijn vorige posts twee post eerder schreef kan ik me evenwel herinneren dat otis het bestaan van zijn schaduwaccount noemde. Hij had er wel een. Als dat inderdaad scali blijkt te zijn is dat ernstig.

/me constateert dat dit een lange niet makkelijk te lezen post is en hoopt dat men het mij vergeeft

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Zemanova? ff een vraag....

misschien ruzie gehad met Otis? dat je hem een oor probeert aan te naaien?

Zover ik de crew hier ken kijken die echt na één melding wel ff de post history van users na.
En wat de uitslag van zo'n onderzoek is, wordt 99,9% van de gevallen niet 'openbaar' vermeldt.... Dus als je de uitslag van je beschuldigingen wilt weten, mail Otis ff...

edit:
dit draadje liep een beetje storm... dus mijn posting is eigenlijk al achterhaalt

[ Voor 14% gewijzigd door Duur! op 03-08-2003 18:12 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Scali is hierom gebanned: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=643298 . Otis zou zich volgens mij nooit verlagen tot zoiets. Dus laten we in ieder geval Scali = Otis uitsluiten. Mocht ppro echt Scali zijn, waar het imo wel zeer sterk op lijkt, dan kan ppro dus ook niet Otis zijn.

Otis heeft zijn (eigen) account gisteren trouwens nog gebruikt, en op zijn ip kan ik geen enkele andere user vinden. Als hij een schaduwaccount heeft dan heeft hij die in ieder geval niet recent gebruikt, of hij weet hem goed te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flipz, je maakt me heet met je verdachtmakingen. Denk je dat anderen nooit flink zoeken op 't net naar argumenten of denk je eerder dat het uit hun mouwen komt rollen? Ik ben benieuwd naar concrete aanwijzingen en feitelijke bewijzen, in de vorm van URL's. Als je een bewering maakt, moet je 'm ondersteunen. Dat had een aantal posts in dit topic overbodig gemaakt omdat men er dan concreter op in kan gaan. Komt de discussie ten goede.

Als iemand in de vorm van URL's nog concretere aanwijzingen wil voor mijn verbanden in plaats van 'zie search' wil ik er achter aan gaan. Ik heb daar tot dusver geen aanvragen voor gezien.

Wat ik niet vriendelijk vond was dit stukje:
Linux heeft een boel feature's en mogelijkheden die de meeste mensen niet weten

Ik krijg ook sterk de indruk dat de linux-mensen nogal oogkleppen ophebben, en niet goed op de hoogte zijn van wat er buiten het linux-wereldje gebeurt. Er zijn meer kernels dan linux, en dan bedoel ik niet alleen Windows (die kennen jullie wel informeel).Bron
Vind ik een flamebait/generalisatie, net zoals eerder. Zijn indruk wordt niet onderbouwt of beargumenteert. Geen bronnen naar onderzoeken ook. Het feit dat hij enkele keren niet in ging op argumenten maar met iets anders kwam vind ik ook jammer. Het boeit mij verder niet of hij weer gebanned wordt of niet. Ik wilde graag weten of mijn theorie in SP correct was. Ik wil ook graag met hem in discussie, maar dan wel op een fatsoenlijke manier; niet zoals eerder in het Xandros draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik wil niet lastig zijn :P Maar de mogelijkheid dat ppro helemaal geen cloontje is heb ik nog niet gezien :? Voor zover ik uit dit topic kan opmaken, is het toch nog helemaal niet zeker dat ppro een cloontje is :?

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

[OT!!!]
* botoo ... wil iedereen vriendelijk doch dwingend verzoeken zich hier buiten te houden.
Flipz, je gebrekkige communicatieve vaardigheden zijn mij inmiddels meer dan bekend en ik probeer daar dan ook doorheen te lezen, maar dergelijke uitspraken in een openbaar draadje zijn wmb een beetje overdreven en onnuttig.

Als jij het nodig vind om in het openbaar te reageren, dan moet je verwachten dat anderen ook iets toe te voegen hebben (of _menen_ dat ze iets toe te voegen hebben). Indien je het niet openbaar wilt houden, is mail een stuk beslotener, maar jij kiest voor een open beschuldiging, dus lijkt het mij niet meer dan fatsoenlijk gedrag om anderen ook aan het woord te laten. Of je daar op gaat reageren is geheel aan jou, maar van kreten die overkomen als een dwars klein kind "ik praat niet met jou . . ." voel ik mij uiterst ongemakkelijk en gekleineerd.
[/OT]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Tinus schreef:
Scali is hierom gebanned: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=643298 . Otis zou zich volgens mij nooit verlagen tot zoiets.
Die reactie heb ik ook gelezen. Daaruit concludeerde ik toen net als jij dat dat waarschijnlijk Otis niet is. Als het hem wel is, lijkt het mij dat hij zichzelf daar niet is. Zo ken ik otis namelijk ook niet. Wat wel overeenkomt is opvallend, en dat is dat zowel scali als otis een uitzonderlijke kennis hebben van de geschiedenis van linux en vooral minix.
Dus laten we in ieder geval Scali = Otis uitsluiten.
Ben ik met je eens. scali != otis lijkt me inderdaad momenteel de enige juiste aanname.
Otis heeft zijn (eigen) account gisteren trouwens nog gebruikt, en op zijn ip kan ik geen enkele andere user vinden. Als hij een schaduwaccount heeft dan heeft hij die in ieder geval niet recent gebruikt, of hij weet hem goed te verbergen.
als ppro == otis, en scali == "een collega van otis" --> dan is het ipadres van ppro en scali het ipadres van een bedrijf. otis kan bijvoorbeeld vanuit zijn huis surfen, of eventueel via een eigen proxy thuis / of proxy van een provider.

Otis is ruimschoots intelligent genoeg om technisch een schaduw account te verberen. Hij is echt niet zo dom om vanaf hetzelfde ipadress hier binnen te komen wandelen met meerdere accounts. :)

/me heeft het in onderstaande over otis en over ppro.
scali is offtopic.

De specifieke kennis van otis is de reden dat ik denk dat het ppro is. Aangevuld met een aantal extreme ideen daarover. Die kennis is zo specifiek dat er waarschijnlijk geen 2 personen bestaan die die kennis hebben, en er ook nog eens een keer precies die mening over hebben.

onderstaande is globaale de kennis en mening van *Otis* die ik mij uit hoofde herinner:

linux kernel, en dat deze monolitic is

nt kernel, en dat deze een micro kernel is

de mening dat de linux kernel achterlijk, verouderd, obsoleet, en een waardeloos stuk stront is (pardon my french)

andy tauwenbaum (ontwikkelaar van minix)

minix en de geschiedenis daarvan

linus torvalds en de discussie daarvan met andy tauwenbaum, en daarvan ook details kennen

uitgebreiden technische kennis van de nt kernel, (scheduling, dynamische scheduler etc)

de uitspraken dat Windows zeer modulair is, dus je kunt er allerlei kernel modules in hangen, en ervan maken wat je wil.

Otis is ervan overtuigd dat de linux kernel een fundamenteel foutieve keuze is om ooit het hart van de samenleving te vormen. Daarom heeft hij met mij diverse aanvaringen en discussies gehad. Hij heeft uitgebreid beargumenteerd waarom dat zo is. (ik ging daar tegenin met uitgebreide argumenten vanuit de marktwerking)

de uitspraak dat moderne kernels niet monolieten zoals linux zijn.

de uitspraak dat men behoort te streven naar zo weinig (!!) mogelijk features in de kernel

een ruimschootse kennis van 3d en open gl (toen ik zag dat ppro hierop reageerde wist is zeker dat ppro == otis)

otis heeft het opmerkelijke idee dat de opensource community "vindt" dat otis persoonlijk de broncode van zijn applicaties moet openbaren. Daarvan heeft hij mij letterlijk beschuldigd.

otis heeft technische inzicht als weinigen maar mist vanuit mijn optiek bekeken een bepaald overzicht

hij heeft een bepaalde voorstelling van opensourceprojecten die nogal neganief is mbt support, documentatie, helpdesk etc.

Otis heeft me ooit ook al eens uitgebreid uitgelegd dat sourcecode niet belangrijk is maar een goede documentatie van de applicatie wel.

hij vind opensource aanhangers maar onverstandig (om het zo maar te noemen)

hij heeft een uitgebreide kennis van .NET

hij heeft uitgebreide kennis van NTFS

ik kan hier nog wel nader op ingaan maar vind dit wel genoeg voor 1 reactie.

Ik heb dus nog niet gezocht naar reacties

Otis is een opvallende persoonlijkheid. Ik heb erg veel met hem gediscussieerd, ken hem daardoor goed, ik ken z'n paradigma, en concludeer uit de wijze van reageren van ppro dat ppro == otis.

Dus Wouter :|

Als je zoiets hebt van: "Ik wil het niet weten" of "Ik hoef het niet te weten, want ik ga er toch niets mee doen", moet je het ook zeggen.

Ik zei daarstraks al dat ik erg weinig zin heb hier tijd in te steken. Bovendien word ik hier ook niet populairder van zoals je ziet. :/

Als je meer info wilt hebben hoor ik het wel. Ik heb nu dus nog niet gezocht en uit m'n hoofd opgeratelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is blij dat men op zijn verzoek in is gegaan en terughoudend is met reageren
Duur:
misschien ruzie gehad met Otis? dat je hem een oor probeert aan te naaien?
Nee nooit ruzie gehad, wel meningsverschillen. Ik respecteer evenwel zijn mening en hij de mijne denk ik ook wel.
Zover ik de crew hier ken kijken die echt na één melding wel ff de post history van users na.
duizenden reacties? dat lijkt me sterk
dystopia
Flipz, je maakt me heet met je verdachtmakingen.
Dat betreur ik. Toevoeging: het verbaast me dat jij dat vindt gezien je sp

sv3n
Maar de mogelijkheid dat ppro helemaal geen cloontje is heb ik nog niet gezien
Ppro reageert op de dag van registratie fanatiek zoals maar weinig mensen zullen doen, en met een hoeveelheid FP-reactie-ervarig-en-inzicht die maar weinig mensen hebben. Hij weet precies wat hij nog wel, en wat hij niet mag zeggen.

Er zijn maar weinigen die dat uberhaupt zo goed kunnen.

EDIT
reactie op zowel Beaves als Rm-rf:
Dat wist ik al.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 21:58:
Ik zei daarstraks al dat ik erg weinig zin heb hier tijd in te steken. Bovendien word ik hier ook niet populairder van zoals je ziet. :/
Lees deze reactie dan nog maar eens, dan weet je waarom.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

sorry, Zemanova, maar die Tannenbaum/Torvalds discussie (onder de titel 'Linux is obsolete') is gewoon een open nieuwsgroup-discussie geweest die je terug kan vinden op usenet; Tannenbaum is ontwikkelaar van Minix, en was zijdelings ook betrokken bij de ontwikkeling van de NT-kernel (en meld hierover ook zaken in de 'linux is obsolete'-discussie).
Tannenbaum was overigens hoogleraar in amsterdam, en te verwachten valt dat veel nederlandse IT'ers bij hem college gevolgd hebben.
Ik vind de kennis over minix die tentoongespreid wordt door mensen als Otis, ppro of Scali zeker niet diepgaand, eerder basaal en gebaseerd op 'bekende' statements, ze gebruiken zelfs de standaard termen.

Die hele discussie is hoogstaande en spannende techno-literatuur; op en over het randje van flamebaits en persoonlijke trolls ('Be thankful you are not my student. You would not get a high grade for such a design :-) ') maar een toonbeeld van een clash van beeldbepalende personen in het daaropvolgende decenium.

Dat mensen op Tnet hierop terugverwijzen is geen reden voor paranoide gevoelens, deze discussie was en is gewoon een belangrijk ijkpunt, waarvan ik ook hoop dat veel mensen hem gelezen hebben (overigens is voor mij Torvalds de winnaar van die discussie, ondanks dat Tannenbaum technocratisch gelijk lijkt te hebben, heeft Torvalds het gelijk van de practicus, die het niet van doen is een wetenschappelijk vooruitstrevend systeem te maken, maar iemand die gewoon behoefte heeft aan goeddraaiend systeem en geen angst heeft voor het uitwerken van verouderde ideeen, als de nieuwe ideeen een te grote overhead hebben (linus' verwijzing naar GNU/Hurd))

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De specifieke kennis van otis is de reden dat ik denk dat het ppro is. Aangevuld met een aantal extreme ideen daarover. Die kennis is zo specifiek dat er waarschijnlijk geen 2 personen bestaan die die kennis hebben, en er ook nog eens een keer precies die mening over hebben.

onderstaande is globaale de kennis en mening van *Otis* die ik mij uit hoofde herinner:
Dat beide personen deze kennis hebben is inderdaad opvallend. Er zijn weinig mensen die actief op Tweakers.net reageren die echt technische kennis hebben van Microsoft-zaken zoals de NT-kernel, NTFS en .NET. Echter, de voorbeelden die je hier geeft zijn niet bepaald staatsgeheimen. Dat Linux van Minix afstamt is binnen tweakerland denk ik redelijk algemeen bekend. De discussie die Andy Tauwenbaum en Linus Torvalds voerden toen Linux nog in de kinderschoenen stond, over monolithic versus microkernel, is voor mensen die serieus geïnteresseerd zijn in operating systemen zelfs min of meer verplichte literatuur. Ik heb 'm zelf laatst ook deels gelezen, en ik hoefde er echt niet lang naar te zoeken. Informatie over NT en .NET kan gewoon bij Microsoft vandaan gehaald worden. Hun website bevat vele gigabytes aan die-hard technische informatie, en er zijn tientallen boeken uitgegeven, die programmeurs die met Windows werken uit (professionele) interesse kunnen lezen.

Dan de 3d / OpenGL-kennis. Iedere programmeur zal op een gegeven moment aan een spelletje of iets dergelijks gaan werken. OpenGL is daarvoor een vrij logische keuze. Naar ik begrepen heb is het een relatief eenvoudige API waarmee snel resultaten kunnen worden geboekt, en waar veel documentatie voor en voorbeelden over te vinden zijn. Kortom: leuk. De wat oudere generatie is opgegroeid in een tijd waarin DirectX een grote zooi was, en dat was dus een stuk minder aantrekkelijk. Het wordt nu inderdaad wel iets toevalliger, maar het is zeker niet onrealistisch dat een programmeur die in-depth kennis heeft over Windows, ook op een gegeven moment iets met OpenGL gedaan heeft.

Dan de mening. Het is duidelijk dat zowel Otis als ppro tot op zekere hoogte positief staan tegenover de technologie van Microsoft. In tegenstelling tot veel andere mensen, die Microsoft gebruiken omdat het een monopolie heeft, of gewoon niet beter weten. Misschien dat het voor jou moeilijk te bevatten is dat iemand die beide kanten heeft verkend, kennis heeft van OS-architecturen, etc., uiteindelijk toch voor Microsoft kiest. Ik geef zelf ook toe dat ik het op Tweakers.net niet vaak zie gebeuren ;). In het bedrijfsleven komt het volgens mij echter veel vaker voor dat programmeurs die keuze bewust make. Bewust kiezen om hun source gesloten te houden, terwijl ze de voordelen van open source kennen. Bewust kiezen voor Microsoft, terwijl ze de voordelen van Linux kennen. Nu gruwel jij hier persoonlijk natuurlijk behoorlijk van, maar dat wil niet meteen zeggen dat als je twee van dat soort mensen tegenkomt, het meteen dezelfde persoon moet zijn :).
Otis is een opvallende persoonlijkheid. Ik heb erg veel met hem gediscussieerd, ken hem daardoor goed, ik ken z'n paradigma, en concludeer uit de wijze van reageren van ppro dat ppro == otis.
Ik heb ook de nodige discussies gehad en gezien van/met Otis, en hij is inderdaad volhardend, soms op het botte af. Maar, je moet toegeven dat dat een eigenschap is die jij ook deelt :). Ik zelf trouwens ook, en ik kan wel meer Tweakers opnoemen die in een discussie niet altijd even tactisch blijven als ze het niet met elkaar eens zijn.
Als je zoiets hebt van: "Ik wil het niet weten" of "Ik hoef het niet te weten, want ik ga er toch niets mee doen", moet je het ook zeggen. Ik zei daarstraks al dat ik erg weinig zin heb hier tijd in te steken. Bovendien word ik hier ook niet populairder van zoals je ziet. :/

Als je meer info wilt hebben hoor ik het wel. Ik heb nu dus nog niet gezocht en uit m'n hoofd opgeratelt.
Ik denk persoonlijk dat je het beter kunt laten rusten. Mocht je het ei van Columbus vinden waardoor je echt zegt van "nu is het onomstotelijk!" dan hoor ik het graag van je, maar het heeft geen zin om allerlei indirect bewijs aan te dragen. Je maakt er jezelf inderdaad niet populairder mee, en veel zin heeft het niet, want ppro is voorlopig nog steeds gebanned en reageert niet op de mail die hem is gestuurd. Scali daarentegen kent de inhoud van dat mailtje, en heeft me de laatste drie dagen al 11 keer gemaild over een unban... Dat is natuurlijk niet onomstotelijk, maar doet wel sterk vermoeden dat het dezelfde persoon is, zeker gezien het overeenkomende ip dat exclusief door die twee accounts is gebruikt. De kans dat het alsnog Otis blijkt te zijn acht ik daarom heel erg klein :).

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter Tinus op 03-08-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 03 August 2003 @ 23:18:
Misschien dat het voor jou moeilijk te bevatten is dat iemand die beide kanten heeft verkend, kennis heeft van OS-architecturen, etc., uiteindelijk toch voor Microsoft kiest. Ik geef zelf ook toe dat ik het op Tweakers.net niet vaak zie gebeuren ;).
In het geheel niet moeilijk te bevatten als je je bedenkt dat mensen verschillen. Ik laat het evenwel zo overkomen in FP-discussies. Het heeft nu eenmaal weinig zin het standpunt van een ander te verdedigen.
Ik heb ook de nodige discussies gehad en gezien van/met Otis, en hij is inderdaad volhardend, soms op het botte af. Maar, je moet toegeven dat dat een eigenschap is die jij ook deelt :)
ik noem dat een goede eigenschap waarmee men zichzelf makkelijk in de nesten werkt.
Ik denk persoonlijk dat je het beter kunt laten rusten.
Bij deze.
Mocht je het ei van Columbus vinden waardoor je echt zegt van "nu is het onomstotelijk!" dan hoor ik het graag van je, maar het heeft geen zin om allerlei indirect bewijs aan te dragen.
"Onomstotelijk bewijs" zou echt aan de hand van taalgebruik moeten gebeuren en kleine feitjes en mening. Het zinnetje "Zo weinig mogelijk kernel features" bijvoorbeeld bevat een taalfout. Dergelijke fouten zijn persoonseigen. Dat kan alleen als je reactie naast elkaar legt.

Onomstotelijk bewijs zal dus van mijn kant uitblijven. Ik zoek er niet naar.

Ik wil je nog wel wijzen opdat in de e-mail headers ook een IP adres staat. Ik weet niet of je die al gecontroleerd hebt. Alsmede zou je kunnen nagaan bij welk bedrijf de betrokken personen werken. Dat is tamelijk eenvoudig na te gaan en daarmee is onomstotelijk zowel schuld als onschuld te bewijzen. Je mag me wel mailen als je wilt weten hoe of wat. Over eventuele bevindingen van jouw kant ben ik uiteraard nieuwschierig, dat hoef ik je niet uit te leggen.
Je maakt er jezelf inderdaad niet populairder mee
ach ja.....
ik vraag me af of het uberhaupt nog erger kan :/

het was misschien verstandiger geweest dit per mail te doen
ik vind dat echter vaak zo geheimzinnig gedoe en ben liever open naar de buitenwereld

Het grote geluk voor mij is dat iedereen de massa in ieder geval dom is, en snel vergeet. :P
inside joke
De kans dat het alsnog Otis blijkt te zijn acht ik daarom heel erg klein .
Ik hoop dat je gelijk hebt.

tot ziens in hopelijk een topic met een vriendelijker karakter

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 01:29 . Reden: typcursus nodig of slaaptekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Mailheaders heb ik uiteraard ook gecontroleerd, die komen ook overeen met het gebruikte ip. Verder heeft RobinVR in de database lopen neuzen en bepaald dat Scali noch ppro ooit een reactie van Otis heeft gemodereerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

KexDaFlex schreef op 03 August 2003 @ 13:57:
[...]
Ik deel deze mening. Otis is een verdomde botte boer soms, daar kan D2k nog wat van leren bij wijze van spreken. Maar hij is voor mij gevoel altijd erg eerlijk en niet geneigd om zich ergens achter te verschuilen.
van wie kan ik wat leren?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

D2k schreef op 04 augustus 2003 @ 21:02:
[...]

van wie kan ik wat leren?
offtopic:
Van vriendje Otis! :) De "bij wijze van spreken" stond er overigens niet voor niets. Je naam werd er slechts bijgehaald vanwege het botte bijl handelsmerk. Overigens met alle respect uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

KexDaFlex schreef op 04 August 2003 @ 21:19:
[...]

offtopic:
Van vriendje Otis! :) De "bij wijze van spreken" stond er overigens niet voor niets. Je naam werd er slechts bijgehaald vanwege het botte bijl handelsmerk. Overigens met alle respect uiteraard.
offtopic:
ok ;)
kon me al niet herinneren wat ik jou misdaan had ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1