De specifieke kennis van otis is de reden dat ik denk dat het ppro is. Aangevuld met een aantal extreme ideen daarover. Die kennis is zo specifiek dat er waarschijnlijk geen 2 personen bestaan die die kennis hebben, en er ook nog eens een keer precies die mening over hebben.
onderstaande is globaale de kennis en mening van *Otis* die ik mij uit hoofde herinner:
Dat beide personen deze kennis hebben is inderdaad opvallend. Er zijn weinig mensen die actief op Tweakers.net reageren die echt technische kennis hebben van Microsoft-zaken zoals de NT-kernel, NTFS en .NET. Echter, de voorbeelden die je hier geeft zijn niet bepaald staatsgeheimen. Dat Linux van Minix afstamt is binnen tweakerland denk ik redelijk algemeen bekend. De discussie die Andy Tauwenbaum en Linus Torvalds voerden toen Linux nog in de kinderschoenen stond, over monolithic versus microkernel, is voor mensen die serieus geïnteresseerd zijn in operating systemen zelfs min of meer verplichte literatuur. Ik heb 'm zelf laatst ook deels gelezen, en ik hoefde er echt niet lang naar te zoeken. Informatie over NT en .NET kan gewoon bij Microsoft vandaan gehaald worden. Hun website bevat vele gigabytes aan die-hard technische informatie, en er zijn tientallen boeken uitgegeven, die programmeurs die met Windows werken uit (professionele) interesse kunnen lezen.
Dan de 3d / OpenGL-kennis. Iedere programmeur zal op een gegeven moment aan een spelletje of iets dergelijks gaan werken. OpenGL is daarvoor een vrij logische keuze. Naar ik begrepen heb is het een relatief eenvoudige API waarmee snel resultaten kunnen worden geboekt, en waar veel documentatie voor en voorbeelden over te vinden zijn. Kortom: leuk. De wat oudere generatie is opgegroeid in een tijd waarin DirectX een grote zooi was, en dat was dus een stuk minder aantrekkelijk. Het wordt nu inderdaad wel iets toevalliger, maar het is zeker niet onrealistisch dat een programmeur die in-depth kennis heeft over Windows, ook op een gegeven moment iets met OpenGL gedaan heeft.
Dan de mening. Het is duidelijk dat zowel Otis als ppro tot op zekere hoogte positief staan tegenover de technologie van Microsoft. In tegenstelling tot veel andere mensen, die Microsoft gebruiken omdat het een monopolie heeft, of gewoon niet beter weten. Misschien dat het voor jou moeilijk te bevatten is dat iemand die beide kanten heeft verkend, kennis heeft van OS-architecturen, etc., uiteindelijk toch voor Microsoft kiest. Ik geef zelf ook toe dat ik het op Tweakers.net niet vaak zie gebeuren

. In het bedrijfsleven komt het volgens mij echter veel vaker voor dat programmeurs die keuze bewust make. Bewust kiezen om hun source gesloten te houden, terwijl ze de voordelen van open source kennen. Bewust kiezen voor Microsoft, terwijl ze de voordelen van Linux kennen. Nu gruwel jij hier persoonlijk natuurlijk behoorlijk van, maar dat wil niet meteen zeggen dat als je twee van dat soort mensen tegenkomt, het meteen dezelfde persoon moet zijn

.
Otis is een opvallende persoonlijkheid. Ik heb erg veel met hem gediscussieerd, ken hem daardoor goed, ik ken z'n paradigma, en concludeer uit de wijze van reageren van ppro dat ppro == otis.
Ik heb ook de nodige discussies gehad en gezien van/met Otis, en hij is inderdaad volhardend, soms op het botte af. Maar, je moet toegeven dat dat een eigenschap is die jij ook deelt

. Ik zelf trouwens ook, en ik kan wel meer Tweakers opnoemen die in een discussie niet altijd even tactisch blijven als ze het niet met elkaar eens zijn.
Als je zoiets hebt van: "Ik wil het niet weten" of "Ik hoef het niet te weten, want ik ga er toch niets mee doen", moet je het ook zeggen. Ik zei daarstraks al dat ik erg weinig zin heb hier tijd in te steken. Bovendien word ik hier ook niet populairder van zoals je ziet.
Als je meer info wilt hebben hoor ik het wel. Ik heb nu dus nog niet gezocht en uit m'n hoofd opgeratelt.
Ik denk persoonlijk dat je het beter kunt laten rusten. Mocht je het ei van Columbus vinden waardoor je echt zegt van "nu is het onomstotelijk!" dan hoor ik het graag van je, maar het heeft geen zin om allerlei indirect bewijs aan te dragen. Je maakt er jezelf inderdaad niet populairder mee, en veel zin heeft het niet, want ppro is voorlopig nog steeds gebanned en reageert niet op de mail die hem is gestuurd. Scali daarentegen kent de inhoud van dat mailtje, en heeft me de laatste drie dagen al 11 keer gemaild over een unban... Dat is natuurlijk niet onomstotelijk, maar doet wel sterk vermoeden dat het dezelfde persoon is, zeker gezien het overeenkomende ip dat exclusief door die twee accounts is gebruikt. De kans dat het alsnog Otis blijkt te zijn acht ik daarom heel erg klein

.
[
Voor 20% gewijzigd door
Wouter Tinus op 03-08-2003 23:32
]