Toon posts:

[Demon DSL] Connectie Status?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DSL connectie gister voor het eerste gebruikt (was al een week daarvoor aangesloten, k was alleen op vakantie) maar nu brand het lampje enzo en ik kan gewoon internenetten alleen staat het 100Mbit lampje van de ZyLEX modem de hele tijd op oranje én vliegt internet er om de zoveel tijd even uit. Modem aan en uit en hij doet het weer, maar daar heb ik geen zin in! Nu heb ik niet de seriele kabel aangesloten op mijn computer, want daar is dat kabeltje toch echt te kort voor (moet zo'n 15 meter overbruggen) ... kan je daar ook verlenging voor krijgen? Ook erg belangrijk, zorgt dat ervoor dat mijn verbinding er niet steeds uitvliegt?

En om de topictitel nog even nader te verklaren. Als ik de computer opnieuw opstart (en internet werkt) ben ik online zonder ook maar iets te hoeven doen. Nadeel van dat gemak is echter wel dat ik geen status icoontje krijg waarbij ik kan zien hoe het gaat met de verbinding, en natuurlijk hoe ik de verbinding kan verbreken |:(

Elke ideeen om dit sleumerende probleem aan te pakken zijn welkom 8)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien de modem dichterbij zetten en wel dat kabeltje gebruiken, en dan de kabel aan de andere kant wat langer maken :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Naja kijk, dat modem dichterbij zetten, waarom zou dat nodig zijn? Er zit maar een kabel tussen het modem en de computer. En ik zou toch graag willen weten waarom die seriele kabel erin moet, ik hoef mijn ding namelijk niet te tweaken, hij moet het gewoon doen :)

Verwijderd

Configureer hem om naar een router, dat die de verbinding voor je in stad houd, nu doet je pc dat.

Klik hier voor een HOW-TO

Verwijderd

Topicstarter
Om hem te configureren naar router heb je waarschijnlijk toch die seriele kabel nodig of zie ik dat zo verkeerd want als ik een 'Telnet verbinding' (naar mijn eigen ip adres) krijg ik een fout te zien op poort 23. En als ik hem laat connecten naar 192.168.1.1 wat het normale adres is voor de ZyLEX kreeg ik me lang zal ze leven geen verbinding .. ik begrijp wat dingentjes niet met DSL :)

Verwijderd

Geef eens wat meer info please...

Welke demon abbo heb je? Waar woon je? heb je demon service vertelt? (lijkt me wel voordat je hier vraagt) en wat zeiden hun?

Ik heb ook demon adsl en ik heb helemaal geen seriele kabel ? :|

gewoon vanuit splitter @ telefoonlijn 1 telefoonkabel naar bridge\router en vanuit daar weer een utp kabel naar pc\switch...

ik snap niet waar jij die seriele kabel vandaan haalt...

En even over dat afstand probleem, bij mij is de lengte van de splitter naar modem ongeveer 15 meter, en van modem naar pc 40meter, en bij deed hij het perfect, alleen in het begin lag hij er soms uit, maar dat lag meer aan demon volgens mij.

Weet je misschien of de modem om een bepaalde hoeveel tijd eruit knalt?

En kan je ook ff logs posten van je modem?

(inlog: admin, pass 1234 )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 21:58:
Om hem te configureren naar router heb je waarschijnlijk toch die seriele kabel nodig of zie ik dat zo verkeerd want als ik een 'Telnet verbinding' (naar mijn eigen ip adres) krijg ik een fout te zien op poort 23. En als ik hem laat connecten naar 192.168.1.1 wat het normale adres is voor de ZyLEX kreeg ik me lang zal ze leven geen verbinding .. ik begrijp wat dingentjes niet met DSL :)
Klopt, mijn fout :) zal het ff uitgebreid voor je uitleggen.

Je kan gewoon met een UTP kabel je modem omzetten naar een router, het moet alleen een directe verbinding zijn tussen je pc en modem (dus geen switch ofzo er tussen, dat kan na het omzetten wel!)

Je zet in je pc je ip-instellingen zo:
IP: 192.168.1.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

DNS1: 192.168.1.1
DNS2: leeg
Vervolgens kan je via telnet connecten naar 192.168.1.1 op de standaard port (23). er wordt dan gevraagd om een password, dit is standaard: 1234

Je kan nu alles aanpassen zoals op die site staat vermeld :)

Zodra die naar de router-mode is omgeschakeld kan je alles weer op DHCP in je pc zetten... 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 23:37 ]

Verwijderd

ondersteunt dat ding ook echt 100mbit?

want volgens mij wordt er vaak in de handleiding van zo'n doe-het-zelf-pakket gezegd dat het spul op 10mbit moet staan

Verwijderd

Draait hier volledig op 100mbit, dus ja!

Verwijderd

jah draait op 100mbit

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, nou mensen ik was even niet thuis geweest en lees nu even jullie berichtjes. Hij is inmiddels lekker bezig met uppen en downen ... ik heb de installatie even een beetje veranderd hier thuis. De splitter hangt nog steeds wel bij de telefoonlijn (nu de telefoonlijn boven maar es gepakt :) ) en ik heb een of andere heel lange telefoondraad zo naar mijn kamer lopen waar ook de modem staat zodat ik hem goed in de gaten kan houden :P

Nu kon ik dus mooi mijn seriele kabel erinpluggen alleen een Telnet sessie openen? How to? Ik kan ook niet inloggen op dat ding of wat dan ook, en die boekjes zijn ook zo fijn, praten ze over een dynamisch ip adres, ja dat heeft demon niet :(

Nog meer info:

Wonende te Castricum, 1024/512 abbo, niet de demon jongens gebeld, eerst eens even zien wat jullie ervan konden vertellen, misschien was het wel een known-issue.

Owja, dat 100Mbit lampje brand oranje, en als ie data verstuurd knippertie oranje.

Met de nieuwe opstelling is hij er nog nooit uitgevlogen trouwens :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2003 @ 21:45:

Nu kon ik dus mooi mijn seriele kabel erinpluggen alleen een Telnet sessie openen? How to? Ik kan ook niet inloggen op dat ding of wat dan ook, en die boekjes zijn ook zo fijn, praten ze over een dynamisch ip adres, ja dat heeft demon niet :(
Je moet gewoon inloggen op het ip van je modem, dat is dus het lokale ip van je "netwerk" zo ver als ik dat weet is dat 192.168.1.1

Ben nu niet thuis dus kan niet met 100% zeker heid zeggen.

dus probeer gewoon: telnet 192.168.1.1

login: admin
pass: 1234

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dit gebeurt er als ik een Telnet sessie open, ik doe iets fout ... gegarandeerd :D

Klik

Verwijderd

start - run

en voer in: telnet

of vanuit dos box alleen "telnet" invoeren, <enter>

type eenmaal in telnet:

open 192.168.1.1

(Bij telnet geen username nodig)

=edit=

vanuit DOS box werkt "telnet 192.168.1.1" <enter> ook bij mij (dus zoals op image... :?)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2003 @ 23:42:
start - run

en voer in: telnet

of vanuit dos box alleen "telnet" invoeren, <enter>

type eenmaal in telnet:

open 192.168.1.1

(Bij telnet geen username nodig)

=edit=

vanuit DOS box werkt "telnet 192.168.1.1" <enter> ook bij mij (dus zoals op image... :?)
Werkt bij mij niet, zelfde error als die eerste ... :'( iemand hetzelfde probleem dat alsie eenmaal aan het downen en uppen is dat het 100Mbit lampje aan het knipperen is? En dattie zowieso oranje is?

Verwijderd

Hoe heb je hem nu aangesloten? Gewoon met UTP toch?

zit er geen switch o.i.d. tussen de UTP kabel (dus een directe kabel van modem-pc)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, via de meegeleverde UTP kabel, directe verbinding dus, ik heb hem nu op 10half modus gezet, en nu brandt het 10Mbit lampje groen en tijdens het uppen en downen knippertie groen.

Al deze wijzigingen zorgen er nog steeds niet voor dat ik met mijn modem kan communiceren en dat ik langer dan een paar uur connected blijf :(

Verwijderd

Zet hem gewoon op 100Mbit. Dat het lampje dan orange (knippert) klopt, is bij mij ook zo.

Kan je wel via http://192.168.1.1 in het modem komen (User= admin Pass=1234) ?

En je hebt dus dat statische ip ingesteld in je pc (192.168.1.2 of 1.92.168.1.33 ofzo)

Wat krijg je trouwens als je ping naar je modem? Stuk of 50 keer, kijken of je verlies krijgt.

In dos box:

ping -n 50 192.168.1.1

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
WoSp, je kan rustig gaan slapen, het probleem is opgelost. Ik ben dom geweest ... gewoon het boekje niet gesnapt en het jullie onnodig moeilijk gemaakt :D
Bedankt voor alle hulp btw!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 23:51:
WoSp, je kan rustig gaan slapen, het probleem is opgelost. Ik ben dom geweest ... gewoon het boekje niet gesnapt en het jullie onnodig moeilijk gemaakt :D
Bedankt voor alle hulp btw!
Ik kon anders ook we slapen hoor ;)
Maar in iedergeval goed dat het opgelost is... _/-\o_
Pagina: 1