Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 21:48:
Ik zat zelf zo naar een alcatel 525 te kijken, heeft iemand ervaringen met die telefoon?
ziet er leuk uit en is niet al te duur, bij kieskeurig heb ik gezien dat het geluid vergelijkbaar is met die van een samsung...
ik moet alleen nog een website vinden waar ik hem kan kopen, ik heb gezien dat hij zo'n 150 euri is, heeft iemand hem goedkoper gezien? want op de pricewatch staat het vaag...
Ik heb (al ruim een jaar) ervaring met de alcatel 512 , de voorganger van dit model. De verschillen zijn dat de 525 GPRS heeft en verwisselbare covers, dus ik denk dat het verschil niet zo heel groot is

.
Wat bij deze telefoon erg goed is, is de gevoeligheid voor het signaal. Hij pakt ondanks de ingebouwde antennen sneller signaal op dan andere telefoons (oa Siemens en SonyEricsson). Verder is de geluidskwaliteit dik in orde. Verder is er ook nog een handsfree functie aanwezig die soms handig kan zijn. Ook hiervan is de kwaliteit ruim voldoende.
Het menu van de telefoon werkt vrij eenvoudig. Als je op de ok toets druk kom je in het eerste menu terecht waarin je een keuze kan maken tussen diensten en het 'gewone' menu. Het gewone menu bestaat uit een lijst. Voor ieder menu-item staat een klein ikoontje zodat je snel kunt zien welk menu waar zit. De indeling is op zich vrij logisch, op de instellingen na. Je hebt het menu 'mijn voorkeuren' waarin al persoonlijke instellingen zoals logo's en beltonen kan instellen. En het menu 'instellingen' waar je de meer technische zaken kan instellen.
Het sms systeem op deze telefoon is NIET het bekende t9 , maar ezi tekst. Het werkt erg fijn, maar is even wennen. T9 zoekt woorden met het aantal letters wat je al hebt ingevoerd. Ezitekst zoekt ook woorden die langer zijn dan het aantal ingevoerde letters, wat in veel gevallen tijdsbesparend werkt! Je kan ook woorden toevoegen die het systeem niet herkend. Deze komen gewoon in het geheugen van 16kb terecht. Dus ruimte genoeg

.
Ten slotte de standby tijd, ik kan mijn telefoon +- een week standby houden bij regelmatig bellen en smsen. Dus het is ruim voldoende. De batterij is een li-polymeer en is erg ligt (net zoals de telefoon +- 75 gram)
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B