Geheugen probleem Aopen Aeolus Ti4200

Pagina: 1
Acties:

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 12:45
Ik heb een Aopen Aeolus Ti4200 64 mb maar bij spellen zoals GTA 3, Collin mc Rea 3 wil het spel niet starten.

Als ik kijk bij de setup van het spel Mafia. Dan geeft hij aan dat er 0 mb aan VRAM is. Doe ik dit bij het configure programma van Medal of honer AA dan geeft hij aan dat de videocard memory range 16 mb is. Nogal vaag dus. Daardoor kan ik sommige spellen gewoon niet spelen.

Heb al de nieuwste drivers gedownload, geinstalleerd. Maar nog geen verandering. Dit probleem heeft zich altijd al voorgedaan. Alleen nu ben ik 't echt zat.

Hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.. :)

Verwijderd

Kijk eens in je bios hoe de AGP rate daar staat, verder specs van mobo enzo? Al getest met een andere GPU? Bios update van mobo en GPU?

• Shadowzon
Mobo : Aopen Ax-45 Plus
Processor : P4 2,5
GPU : Aopen Aeolus Ti4200

AGPrate staat op 4x

Heb al vanalles geprobeerd, nieuwe drivers geinstalleerd maar niets helpt. Met een andere Videocard werkt wel goed.

Hopelijk hebben jullie hier wat meer aan?

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Wat geeft windows aan bij de eigenschappen van de videokaart? Daar wel 64mb?

• Shadowzon
Yep, daar geeftie wel 64 mb aan....

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Doet de kaart in een ander systeem het wel goed?

-> Probeer eens je mobo te flashen

[ Voor 29% gewijzigd door DasHMauL op 01-08-2003 16:42 ]

• Shadowzon
Yep daar werktie wel goed. Daarom zijn jullie m'n laatste redding, voordat ik Format C: doe in de hoop dat 't dan wel werkt.. ;-)

Verwijderd

Het kan ook zijn dat die 16 mb het ram geheugen is die de videokaart reserveert. Dus probeer ook het probleem ergens anders te zoeken.

• Shadowzon
Dat den ik niet. Krijg Collin mcRea nog niet eens opgestart.. Your memorycard does not meet the minimum requirement for this game. evenzo voor GTA 3 en Mafia...

Heb net ff gedowngrade naar Directx 8.0 wat standaard bij XP zit. (Had eerst 9.0)
Maar dit mocht ook niet baten..

Mobo flashen heeft ook geen zin, er is 1 update beschikbaar maar deze fixt maar 2 dingen. En geen van beide hebben te maken met iets van een videocard probleem of wat dan ook.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39
Waarschijnlijk is 't probleem gewoon de drivers. Ik heb ook wel eens gehad bij een videokaart dat niks wilde werken omdat alle games dachten dat de kaart niks kon terwijl het in windows leek alsof alles goed was geinstalleerd.

• Shadowzon
maar ja, welke drivers moet ik pakken dan.. Heb de nieuwste drivers van Aopen geprobeerd en de nieuwste detanators.. werken allemaal niet.. :( Heb de kaart getest op m'n P3-500 (WinXp Prof) met dezelfde drivers. En daar werktie wel gewoon goed..

Verwijderd

probeer is de harde schijf uit je p3-500 bak te verwisselen met die uit je p4-2500 bak
Dan kunnen we zien of het een soft- of hardware matig probleem is
Pagina: 1