Pioneer DV-350S speelt mijn DVD's niet af.

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Ik heb dus de Pioneer DV350S (silver) vorig jaar gekocht (als het goed is regiovrij, al heb ik dat nooit getest..)

Sinds een week heb ik ook de NEC ND-1300.

Nu dacht ik eens even lekker een backupje B) van een dvdtje te maken, heb dus de videobestanden kleiner gemaakt zodat alles netjes past. Daarna met Nero 6 gebrand op een DVD-R van Nashua (eerst firmware upgrade voor Nec 1300 gedaan).

Maar als ik nu zo'n gebrand DVDtje in mijn Pioneer DV-350 stop, dan krijg ik de melding: "can't play disc". :'(

Nu heb ik die film op verschillende manieren gecomprimeerd en opnieuw gebrand, maar steeds geeft m'n Pioneer die foutmelding (op de PC spelen ze overigens allemaal prima af).

Nu heb ik even allerlei forums (fora) doorgespit, het belangrijkste wat ik heb gevonden is dat Nashua DVD-R's wel vaker problemen opleverd. Nu heb ik dus een Philips DVD+R gekocht maar die geeft exact dezelfde fout.

Ook een vriend van me heeft 2 films voor me gebrand (allebei op Philips DVD+R); 1 films werkt perfect, de andere geeft weer die foutmelding.

Iemand een idee?!?!

Throw me a freakin' bone here

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Lijkt me vrij logisch...je DVD speler pakt geen DVD-r(w)'s...

...ik heb even de specs opgezocht:
This silver slimline DVD Video player offers superb high quality images and great sound

Separate audio and video signal processing

5.1 channel digital streaming audio output from Dolby Digital /DTS sources

Coaxial digital output and the new Zoom and Scroll function that allows you to zoom in on the images twice

Easy set up menu controlled by the Disc navigator which handles all discs

DVD , VCD, CD DA and MP3

CD R / RW Playback

DVD R / RW Playback: finalised discs for Video recorded in Video mode

Graphical User Interface
"finalised discs for Video recorded in Video mode " al heb ik geen idee wat ze daar nou precies mee bedoelen, het zal daar vast aan liggen.

"en dus de videobestanden kleiner gemaakt zodat alles netjes past." <--- waarschijnlijk ligt het daar aan :?

[ Voor 88% gewijzigd door Vlugge Japie op 31-07-2003 19:44 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm

Tja zoals Japie zegt...hij kan blijkbaar geen DVD-r aan. Misschien is er een biosupdate voor de DVD speler?

There is no place like ::1

• Vlugge Japie
er schiet me nog iets te binnen... zijn de DVD-r's wel afgesloten (dus geen muti-sessie), daar kan het ook aan liggen.

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

De Pioneer standalone DVD spelers kunnen zowel DVD+R/RW als DVD-R/RW aan maar hebben normaal gesproken minder problemen met DVD-R/RW. Bij DVD+R/RW heb je vaker last van artifacting, leesfouten en korte haperingen. Bij een 'goed' gebrande DVD-R/RW moeten er geen fouten optreden.
Ik denk dat er bij het branden van de DVD-R iets niet goed is gegaan? Speelt de DVD-R wel op je computer?

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Dat hij geen DVD-R aan kan is mogelijk, al heb ik op andere forums gelezen dat mensen met dezelfde pioneer 305S wel nashua dvd-r films kunnen afspelen.

Bovendien geeft mijn dvd-speler dezelfde foutmelding bij dat ene DVD+R schijfje.

Zowel bij afgesloten als bij multisession DVDs krijg ik dezelfde foutmelding..

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
BWzes03 schreef op 31 July 2003 @ 19:55:
De Pioneer standalone DVD spelers kunnen zowel DVD+R/RW als DVD-R/RW aan maar hebben normaal gesproken minder problemen met DVD-R/RW. Bij DVD+R/RW heb je vaker last van artifacting, leesfouten en korte haperingen. Bij een 'goed' gebrande DVD-R/RW moeten er geen fouten optreden.
Ik denk dat er bij het branden van de DVD-R iets niet goed is gegaan? Speelt de DVD-R wel op je computer?
Op de PC draaien ze allemaal perfect...

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Ik zal eens een DVDtje op 1 speed branden, misschien werkt het dan wel...

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

Rival24

I'll Be Back

Volgens deze website zou hij gewoon dvd+-r's moeten pakken. Probeer eens te branden met CopyToDvd ipv Nero, er zijn namelijk wel meer problemen met gebrande dvd's in nero.

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Rival24 schreef op 31 July 2003 @ 20:07:
Volgens deze website zou hij gewoon dvd+-r's moeten pakken. Probeer eens te branden met CopyToDvd ipv Nero, er zijn namelijk wel meer problemen met gebrande dvd's in nero.
Goede tip!

Heb net weer hetzelfde filmpje gebrand en het werkte allemaal (bijna) perfect in mijn Pioneer 350-S...alleen had ik geen geluid bij de film...en de film was nu ook niet af te spelen in de computer....

...heb eerlijk gezegd geen idee waarom?!?

Ik ga het nu maar eens met een ander filmpje proberen...

• Vlugge Japie
rnmt schreef op 31 July 2003 @ 20:47:
[...]

...alleen had ik geen geluid bij de film...en de film was nu ook niet af te spelen in de computer....

...heb eerlijk gezegd geen idee waarom?!?
Daar heb ik al meer topics over gelezen.

Brak geluid bij DVD's afspelen

in die topic wordt verwezen naar de FAQ...

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Vlugge Japie schreef op 31 July 2003 @ 20:53:
[...]

Daar heb ik al meer topics over gelezen.

Brak geluid bij DVD's afspelen

in die topic wordt verwezen naar de FAQ...
Maar dat gaat meer over slecht geluid...ik heb hier helemaal geen geluid. En op de PC helemaal niks (geen beeld en geen geluid)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21

4POX

Everybody is wired

Als je de eerste DVD gaat testen met nero cdspeed.. Geeft die dan fouten aan.. Zoja dan is er iets fouts gegaan met het branden.

AKA Rinkel weblog

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
4POX schreef op 31 July 2003 @ 21:21:
Als je de eerste DVD gaat testen met nero cdspeed.. Geeft die dan fouten aan.. Zoja dan is er iets fouts gegaan met het branden.
Ik ben nu die DVD+R van die vriend aan het rippen met DVD Decrypter (film die niet afspeeld in Pioneer), maar hij al 10000+ foutmeldingen gegeven:

"Failed to read sector ...... - Logical Block Adress out of range"

Is dit een instelling van het programma die verkeerd staat of betekend dit dat die DVD gewoon niet goed gebrand is?!!? (DVD speelt overigens perfect af op PC)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

rnmt schreef op 31 juli 2003 @ 21:25:
[...]

Ik ben nu die DVD+R van die vriend aan het rippen met DVD Decrypter (film die niet afspeeld in Pioneer), maar hij al 10000+ foutmeldingen gegeven:

"Failed to read sector ...... - Logical Block Adress out of range"

Is dit een instelling van het programma die verkeerd staat of betekend dit dat die DVD gewoon niet goed gebrand is?!!? (DVD speelt overigens perfect af op PC)
Mmm...klinkt als zeer crappy media!

Kan je niet de BLER waarde van de media checken? ( een van de manieren om kwaliteit te bepalen )

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 31-07-2003 21:47 ]

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
swampy schreef op 31 juli 2003 @ 21:46:
[...]

Mmm...klinkt als zeer crappy media!

Kan je niet de BLER waarde van de media checken? ( een van de manieren om kwaliteit te bepalen )
Het gaat om een Philips DVD+R, zo crappie kan dat toch niet zijn?

Wat is de BLER waarde en hoe meet/check ik die?

Ben hem nu even met smartripper aan het rippen, dit proggie zegt dat er een bestand gelocked is...hopelijk is dat geen probleem...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

rnmt schreef op 31 July 2003 @ 21:50:
[...]

Het gaat om een Philips DVD+R, zo crappie kan dat toch niet zijn?
Helaas..het kan dus WEL! DVD productie is nu net zoals toen de cd branders werden ge-introduceerd....het duurt gewoon een tijdje om de techniek goed te doorgronden zodat je als fabrikant media kan maken die altijd werkt!

DVD media van vandaag de dag is nu in het stadium dat de eerste echte goede betrouwbare media uitkomen.....
Wat is de BLER waarde en hoe meet/check ik die?
http://www.discdupe.org/i/bler.htm

Bij plextor branders komt dus een programma dat ( als de drive het aankan ) de gebruiker toelaat zelf dus de kwaliteit van de media te checken.

Daartegen zijn dat soort tools van ook voor de NEC beschikbaar, maar de drive zelf moet het natuurlijk wel ondersteunen!
Ben hem nu even met smartripper aan het rippen, dit proggie zegt dat er een bestand gelocked is...hopelijk is dat geen probleem...
...heb daar de oplossing voor gevonden, start een programma waarmee je dvd's mee bekijkt en start de dvd...stop dan de dvd. DAN pas smartripper openen! Want dan DENKT de DVD dat hij de bestanden moet " unlocken" zodat ze bekeken kunnen worden...

:-)

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
Heb net even die DVD+R van Philips (van die vriend) geripped naar m'n HDD (zonder foutmelding) en daarna gebrand met CopytoDVD op een Nashua DVD-R...maar dan speelt hij hem ook niet af op mijn Pioneer spelertje...

Iemand nog een tip om die film werkend te krijgen of is de enige oplossing om hem opnieuw te laten branden door die vriend?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

rnmt schreef op 31 July 2003 @ 23:02:
Heb net even die DVD+R van Philips (van die vriend) geripped naar m'n HDD (zonder foutmelding) en daarna gebrand met CopytoDVD op een Nashua DVD-R...maar dan speelt hij hem ook niet af op mijn Pioneer spelertje...

Iemand nog een tip om die film werkend te krijgen of is de enige oplossing om hem opnieuw te laten branden door die vriend?
Zoals je zelf al aangaf, rippen gaf al problemen!

Als je source materiaal al zo slecht van kwaliteit is...wat denk je dan nog te kunnen redden?

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
swampy schreef op 31 July 2003 @ 23:10:
[...]

Zoals je zelf al aangaf, rippen gaf al problemen!

Als je source materiaal al zo slecht van kwaliteit is...wat denk je dan nog te kunnen redden?
Rippen ging met smartripper uiteindelijk zonder problemen en zonder foutmeldingen...ik twijfel daarom of het bronmateriaal nou goed of slecht is..

Verwijderd

dit zelfde probleem had ook een keer een klant van mij.

Ik heb contact opgenomen met pioneer, en het probleem zat hem in het volgende;

de dvd moet in .udf formaat gebrand worden (zegt mij niet veel, ik ben geen dvd-fikker)

volgens de klant werkte het...

de nieuwe pioneer spelers doen het wel weer goed in alle -r formaten

btw: dat pioneer spelers geen -r aankunnen is onwaarschijnlijk, ze zijn min of meer de vader van -r

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 23:20:
dit zelfde probleem had ook een keer een klant van mij.

Ik heb contact opgenomen met pioneer, en het probleem zat hem in het volgende;

de dvd moet in .udf formaat gebrand worden (zegt mij niet veel, ik ben geen dvd-fikker)

volgens de klant werkte het...

de nieuwe pioneer spelers doen het wel weer goed in alle -r formaten

btw: dat pioneer spelers geen -r aankunnen is onwaarschijnlijk, ze zijn min of meer de vader van -r
UDF...he...ach ja..misschien is dat het wel!

Trouwens voor de mensen met DVD burners onder ons....er zijn twee verschillende soorten DVD media ( naast natuurlijk de DVD-RW, DVD+RW, DVD-ram ) een is voor data...en een is voor... video-authoring!

Het kan zijn dat je pioneer geen data dvd's afleest, hoewel ze gebrand worden als DVD-video...ziet de pioneer ze dan als DATA-DVD.

Tja...aint lyfe weird!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21

4POX

Everybody is wired

ALs ik een dvd maak doe ik dat met nero express. Ik kies in de wizard voor dvd-video en sleept daarna de files erheen die dvdshrink voor mij heeft gemaakt.. 30 minuten pauze en genieten maar.

AKA Rinkel weblog

• rnmt

rnmt

Dr EvIL

Topicstarter
4POX schreef op 31 July 2003 @ 23:57:
ALs ik een dvd maak doe ik dat met nero express. Ik kies in de wizard voor dvd-video en sleept daarna de files erheen die dvdshrink voor mij heeft gemaakt.. 30 minuten pauze en genieten maar.
Gebruik jij ook de Pioneer 350 ?

Verwijderd

Hallo mede GoT-ers,

Net nieuw hier dus vergeef mij eventuele foutjes.
Ben zelf fanatiek audio/video editor, maar heb nog steeds wat probleempjes.
Vooral met mijn Pioneer DV350k.

Ik brand een project, geauthored met Ulead DVD Movie Factory op een DVD+RW in de NEC1300 met NERO 6 en deze wordt goed gelezen door de 350.

Gebruik ik nu Roxio DVD Builder om mijn project te branden, dan ziet de 350 de DVD NIET :?
Zelfs als ik met Roxio eerst een ISO maak en deze brand met NERO, zelfde verhaal.

Any ideas ?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 12:39:
Hallo mede GoT-ers,

Net nieuw hier dus vergeef mij eventuele foutjes.
Ben zelf fanatiek audio/video editor, maar heb nog steeds wat probleempjes.
Vooral met mijn Pioneer DV350k.

Ik brand een project, geauthored met Ulead DVD Movie Factory op een DVD+RW in de NEC1300 met NERO 6 en deze wordt goed gelezen door de 350.

Gebruik ik nu Roxio DVD Builder om mijn project te branden, dan ziet de 350 de DVD NIET :?
Zelfs als ik met Roxio eerst een ISO maak en deze brand met NERO, zelfde verhaal.

Any ideas ?
Lijkt me duidelijk...het probleem ligt bij Roxio.....kijk effe op de site of ze geen update hebben :-)

Verwijderd

swampy schreef op 06 augustus 2003 @ 13:03:
[...]

Lijkt me duidelijk...het probleem ligt bij Roxio.....kijk effe op de site of ze geen update hebben :-)
Reeds gedaan, maar geen verschil. |:(

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 13:12:
[...]

Reeds gedaan, maar geen verschil. |:(
Mijdt roxio dan gewoon voor een tijdje....zo simpel is het!

Verwijderd

swampy schreef op 06 August 2003 @ 13:26:
[...]

Mijdt roxio dan gewoon voor een tijdje....zo simpel is het!
Had ik al gedaan, maar wilde even weten of iemand en oplossing had.... _/-\o_
Pagina: 1