[WinXP/2K] Shift blijft 'hangen' in remote desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik maak vanaf mijn WinXP Professional werkstation regelmatig gebruik van Remote Desktop Connection (RDC, aka terminal services) om een windows 2000 server te beheren. Nu heb ik sinds kort een heel irritant probleem hiermee. Wanneer ik in RDC zit, lijkt het namelijk alsof deze denkt dat continu de shift toets is ingedrukt. Als ik bijv. mijn cursor op een stukje tekst (bijv. in notepad) zet en dan met de cursortoetsen de cursor verplaatst, wordt de tekst vanaf waar de cursor eerst stond geselecteerd (wat dus normaal gebeurd als je shift indrukt). Echter, als ik tekst typ, krijg ik wel gewoon kleine letters, dus in die zin is shift niet ingedrukt. Hij staat echter altijd op tekst selecteren en dat is enorm irritant.

Nu komt het vreemde: ik heb dit alleen als ik RDC op mijn eigen computer opstart als ik lokaal ingelogd onder mijn eigen account. En ik heb het ook als ik met RDC naar een andere computer dan die 2000 server connect. Als ik op mijn eigen pc onder een andere lokale user account inlog, werkt RDC wel goed. Er zit dus blijkbaar ergens in mijn lokale account op mijn pc iets scheef wat dit probleem veroorzaakt.

Waar o waar zou ik dit nu moeten zoeken?

Verwijderd

Ik heb soort gelijken problemen, maar dan met de control toets en onder win2k remotedesktop gebeuren.
Omdat ik ook multidesk gebruik (op de lokale pc, zodat ik een scherm voor de locale pc heb en een virual scherm voor de remotedesktop sessie) en ik dacht dat het door multidesk komt.
Zegmaar omdat ik in de remote sessie control in druk (om van desktop te switchen, dmv control alt pijltje) en switch naar de locale pc en daar de control loslaat. De remotedesktop weet dus niet dat de control weer is losgelaten (want dat window heeft geen focus meer en dus krijgt het geen events meer).

Misschien heb jij ook zoiets?

By the way, wat is jouw favoriete virtual desktop, multidesk, xdesk etc programma voor windows?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik gebruik niet zoiets, ik draai de remote desktop meestal gewoon in een window die kleiner is dan m'n lokale desktop. Ik denk ook niet dat het met switchen te maken heeft, want ik heb het altijd als ik onder mijn lokale account gebruik maak van remote desktop, al meteen vanaf het begin (dus bij het intypen van de username/wachtwoord in het inlogscherm van de remote computer al) en ook naar elke pc. Het is dus niet sessie afhankelijk of zo.

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-03 21:27

sds

Ik heb last van hetzelfde probleem, tekst die automatisch geselecteerd wordt bij het gewoon verplaatsen van de cursor. Ik connect van XP naar Server2003 met remote desktop. Hij heeft het lange tijd prima gedaan maar de laatste maand ofzo treedt dit probleem opeens op (elke sessie). Ook geen idee waar het door komt.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
sds schreef op 31 July 2003 @ 18:27:
Ik heb last van hetzelfde probleem, tekst die automatisch geselecteerd wordt bij het gewoon verplaatsen van de cursor. Ik connect van XP naar Server2003 met remote desktop. Hij heeft het lange tijd prima gedaan maar de laatste maand ofzo treedt dit probleem opeens op (elke sessie). Ook geen idee waar het door komt.
Hm, dat is dan wel heel toevallig, bij mij heeft het ook altijd goed gewerkt tot een week of twee geleden. Dan zal ik toch eens kijken of het niet met een update van XP te maken heeft die onlangs geïnstalleerd is.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Ik heb dit probleem dus ook, en het is nog niet opgelost, iemand een suggestie?

UPDATE:
Het bleek aan teamspeak te liggen, die heeft een paar shortcut keys ingesteld, en die gooien waarschijnlijk roet in het eten. Een tip: kijk dus of je ook van die programma's hebt draaien (aan de client kant!)

[ Voor 59% gewijzigd door AdLentis op 08-10-2003 12:14 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik heb geen teamspeak draaien (ik wist niet eens wat dat was, net ff ge-googled), dus dat zal 't bij mij niet zijn. Maar ik zal voor de zekerheid nog eens checken of 't ook gebeurt als er echt helemaal niets op de achtergrond aan progjes draait.
Pagina: 1