Toon posts:

Brak geluid bij DVD's afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Heb sinds kort een Lite-on DVD speler. Werkt allemaal prima, afgezien van het geluid bij films. Komt op zich prima door, maar het 'hisst' enorm - alle sis-achtige klanken in het geluid zijn enorm versterkt en krakerig. Uiteraard gebeurt dit alleen met DVD's, andere digitale klankjes (CD-audio, .wav, MP3 etc.) klinkt allemaal prima. Ik heb het met elke DVD. Aangezien ook het DVD geluid gewoon digitaal gelezen wordt verbaast het mij nogal dat het alleen met DVD's is, het lijkt me dat de data immers goed gelezen kan worden (data DVD/CD-rom werkt probleemloos en krijg verder ook geen foutmeldingen).
Heb het probleem met verschillende geluidskaarten (SB16-varianten), nieuwste drivers etc. niet kunnen oplossen. Ook verschillende DVD-players hadden het euvel allemaal, en het tweaken van alle audio-instellingen in bijv. Powerdvd lost ook niets op.

Waar heb ik nog niet aan gedacht?

Groeten!

:r

Verwijderd

SB16 varianten? 2-kanaals dus? Kan je dvd speler software die DD en DTS streams downmixen naar 2 kanalen of denkt ie er meerdere aan te sturen?

PS: Die :r als afsluiting van je topic is nou niet echt een goede motivator voor mensen om eens fijn na te gaan denken over wat jij verprutst kan hebben...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12 15:39

megaleo

Special member

Dit al eens gelezen? AV FAQ; Veelgestelde vragen
FAQ's lezen is best wel nuttig en kan leuk zijn. ;)