Toon posts:

[Win2k server] DNS probleem, logboek raakt vol*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn DNS op een enkele 2000 server waarop ook AD is geinstalleerd, enige server in mijn netwerk met 2000 prof. werkstations

continue (om de minuut??) krijg ik de volgende melding in mijn logboek

DNS Server has updated its own host (A) records. In order to insure that its DS-integrated peer DNS servers are able to replicate with it, they have been updated with the new records through dynamic update.

waarom gebeurt dit zo vaak....

een uitleg wat ik ergens vond snap ik ook niet

Whenever any IP address on a DNS server, that is part of an Active Directory, changes, the DNS service updates the Active Directory Integrated DNS immediately and notifies (pushes) the change out to all the other AD Integrated DNS servers in the domain.

Er is ook een ISA server op geinstaleerd die als proxy dient voor verb. naar internet via een ISDN adapter..

ik snap het gewoon niet

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

OS in de titel gezet... zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

heb je meerdere dns servers? wordt deze server toevallig ook als rras bak gebruikt?
hoe is isa geinstalleerd? in proxy mode only hoop ik...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 17:36 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

euhm ja,ik heb volgens mij ook zoiets,het is niets ergs,en ik heb gewoon de logboek meldingen uitgezet :+ (alleen foutmeldingen intereseren mij) oftewel bij de logboek opties kan je kiezen welke soort meldingen je wil :) welke dus bij mij alleen op de rode en gele uitroeptekens staat (warning en fault ofzo)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat nou voor antwoord.... is geen oplossing voor het probleem. gevolg is nl. ook dat mijn isa server steeds staat uit te bellen en onderhand de lijn 24 uur p/d open houdt

Verwijderd

Topicstarter
1 dns server
isa server in proxy only mode??? hoe werkt dat
verder geen ras o.i.d.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

proxy mode betekend dat het jou gateway naar het internet is.. /offtopic: als je niet weet waar je mee bezig bent waarom gebruik je het dan? \offtopic.

staat jou Domain Controller wel naar zijn eigen lokale DNS server te verwijzen en heb je DNS forwarding wel aangezet. Een isa server belt niet uit dan heb je ook RRAS geinstallleerd.... een goed boek zou wonderen doen hier.

Verwijderd

arrghh firewall op een dc... ik denk dat je wel wat meer problemen hebt dan deze 2 errors...
of je hebt de fw zo ver open gezet dat je gaat afvragen wat het nut van een fw is...
edit: het zou me niets verbazen als isa wat tegenhoudt waardoor je de melding continu krijgt...
Whenever any IP address on a DNS server, that is part of an Active Directory, changes, the DNS service updates the Active Directory Integrated DNS immediately and notifies (pushes) the change out to all the other AD Integrated DNS servers in the domain.
dit zal wel komen door dhcp op je isdn kaart...
DNS Server has updated its own host (A) records. In order to insure that its DS-integrated peer DNS servers are able to replicate with it, they have been updated with the new records through dynamic update.
dit komt ook door een ip verandering, verder gewoon een melding dat evt andere ad dns servers het nieuwe ipnummer ook gepushed krijgen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 10:56 ]

Pagina: 1