Toon posts:

W2K Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in W2K een probleem met het netwerk. Mijn computer ziet de andere pc's niet. Ook pingen helpt niet, want dan ziet ie ze ook niet. De andere computers in het netwerk kunnen mijn pc wel zien en er ook data vanaf halen.

Ik heb al 2 verschillende netwerkkaarten geprobeerd, een Realtek 8029 en een Realtek 8139. Beide kaarten geven hetzelfde probleem.

Als ik echter naar W98 ga werkt alles wel goed. Daar kan ik wel alle pc's in het netwerk zien (en pingen).
Ik heb ook al de netwerkzooi opnieuw geinstalleerd en de nieuwste drivers gedownload.

Wie weet de oplossign :?

Verwijderd

IS het een NT-domain?

Als dat het geval is dan moet jou W2000 systeem eerst aangemaakt worden op het domain. Dit kan je doen via servermanager, of via system properties>Network Identification>Properties. Je moet alleen wel domain admin rechten hebben.

Dat ze jou kunnen zien klopt wel, dat komt omdat het w2000 systeem als workgroup wordt gezien en deze wordt door de browser service van het domain opgenomen in Network Neighbourhood.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zelfde probleem hiero..'k kon ook de oplossing niet vinden ;( het heeft wel gewerkt maar op de een of andere manier nu niet meer.. 'k bezig met het herinstlleren van de win98 machine kijken of dat helpt (was toch gaar)

En ook mappen sharen over lan op een win2k bak lukt me ook nog niet... lukt wel maar blijft om passw vragen als je vanaf win98 erbij wil :(

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Heb hier ook al hetzelfde probleem...:(

Win2K ziet niets, ook niet met pingen ed.
Maar zodra ik vanaf een andere compu een ping verstuur naar de win2k-bak, kan win2k wel die andere computer zien:?. Trouwens, dit is maar voor even :( Na een tijdje 'vergeet' win2k de andere compu weer, en moet ik weer een ping sturen voordat ie hem weer herkent.

Dit is zeer lastig, want ik heb de bewuste andere computer als router staan (modem werkt niet onder win2k, maar ik heb een dual en die wil je toch gebruiken}:O). Nu ben ik tijdens het surfen 'ineens' de connectie kwijt :(

Ik denk dat het komt doordat win2k zelf steeds actief kijkt naar andere compu's. Andere win2k-machines ziet hij wel, omdat hij daar zo'n pakketje van binnen krijgt. Maar win9x etc. sturen niet zo'n pakketje terug, en daarom denkt win2k dat ze niet bestaan.
Het is zomaar een optie, hoeft niet waar te zijn. Maar een andere reden zou ik niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier werkt het nu wel. Ik heb alles van de netwerkzooi opnieuw geinstalleerd en een ander vast ip gegeven, namelijk 192.168.0.5. Toen deed het ineens wel weer.

Ik weet nie of dat DE oplossing is, maar het werkt wel weer gelukkig :)

Verwijderd

Ik heb geen problemen, nooit gehad met mijn W2000 systeem.
Ik draai in een NT-domain omgeving, DHCP staat aan, hebben jullie dit ook of gebruiken jullie fixed IP???????

Wat krijg je te zien als je ipconfig /all doet? Kloppen de settings(IP, Subnet, Def gateway, DNS etc.....)
C:\>ipconfig /all

Windows 2000 IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : yachtict
Primary DNS Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : esomar.nl

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : esomar.nl
Description . . . . . . . . . . . : Xircom CreditCard Ethernet 10/100 +
Modem 56
Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-A4-02-38-2E
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.67
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.22
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.30
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.22
Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.0.30
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Thursday, November 30, 2000 8:55:14
AM
Lease Expires . . . . . . . . . . : Sunday, December 03, 2000 8:55:14 AM

Het wilt ook wel eens helpen om eerst te releasen en dan renew.
Of nog een keer de machine aanmelden op het domain, raakt soms machine naam kwijt.

Verwijderd

Ik gebruik geen domain, en vaste ip-adressen. Ene compu draait met win2k, andere win95B en winroute om wat internet te leveren :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op woensdag 29 november 2000 13:22 schreef bjck het volgende:
En ook mappen sharen over lan op een win2k bak lukt me ook nog niet... lukt wel maar blijft om passw vragen als je vanaf win98 erbij wil :(
In W2K: Rechtermuisknop My Computer > manage > Local Users and groups > Guest account enable

Fertig.

Ik heb ook een vaag prob.

Comp a (W2k) Comp b (W98)
Ze kunnen elkaar wel pingen
a kan alleen b zien via "//bak-a's ip adres"
b kan a helemaal niet zien.

heeeel weird.
Maar ook hier is bak b rijp voor de Format dus...

Verwijderd

Topicstarter
Als je op beide bakken NETBUI installeert moet het werken. Zo heb ik het hier opgelost.
Pagina: 1