Toon posts:

Welke software om foto's van de camera af te halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt vrij criptisch, maar welke software gebruiken jullie?
Ik heb een CASIO QV4000 en daar zit fotoloader v2 bij.
Dit programma vind ik niet fijn werken, omdat het de foto's in verschillende formaten opslaat (previews) en het lastig is foto's te verwijderen. Wel is het fijn dat er voor elke datum dat er foto's zijn gemaakt, een map aangemaakt wordt.

Welke software raden jullie aan? en waarom?

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
wat ik aanraad is een cardreadertje, eentje voor alleen dat soort geheugen kost tegenwoordig ook maar €15 ongeveer.
je krijgt dan een extra stationsletter en kan het zo van dat kaartje afhalen.. lekker simpel en snel.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja idd, een cardreadertje is veruit het makkelijkst en ook vrij goedkoop.

Ik weet verder niet precies hoe die cam werkt, maar wellicht gebruikt ie twain-drivers om foto's te kopieren. Misschien dat er wel universele twain programmaatjes zijn ofzo die wat makkelijker werken :? Maar daar heb ik verder geen verstand van, misschien dat je er met google eventueel wat meer over kunt vinden.

Verwijderd

Oh hallo daar ;), ik heb ook CASIO QV4000. Ik gebruik geen software van CASIO, maar gewoon via USB en de OS ziet hem als extra HDD en daarvandaan pleur ik van de CF naar m'n HDD. Dus gewoon Knip en Plak :) en dan bekijk ik hem gewoon op m'n PC, wat me niet bevalt dan gooi ik gewoon weg.

P.S. Je zegt niet erbij welk OS je gebruikt! Onder W2k en Windows XP herkent ie als gewone tijdelijke HDD, mits je de drivers gebruikt van CASIO.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je deze cam aansluit onder XP krijg ik er gewoon een removable schijf bij (ibm microdrive.)
Ik heb wat software lopen die dit detecteerd en dan alle aanwezige foto's moved naar harde schijf. Dit is eigenlijk ook precies wat ik wil. Alleen wil ik het via een programma dat niet automatisch previews e.d. aanmaakt.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
dat "preview" kan je uitzetten door de mapweergave van die map niet op "miniaturen" te zetten maar op een van die andere, bij voorkeur naar "lijst"...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
omg was dat alles....... :X zit ik me daar helemaal moeilijk te doen over twain drivers enzo :P

Verwijderd

Topicstarter
The Conman schreef op 31 juli 2003 @ 23:37:
dat "preview" kan je uitzetten door de mapweergave van die map niet op "miniaturen" te zetten maar op een van die andere, bij voorkeur naar "lijst"...
Dat zijn windows instellingen waar jij het over hebt.
Ik heb het over fysieke copieen van de foto's
Pagina: 1