Toon posts:

Sweex SW-23 Hotkeys probleem met Winamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus na het reinigen van mijn oude toetsenbord aan een nieuw toetsenbord toe ;) (na weer in elkaar zetten deed de Shift, Enter en Backspace het niet meer :( )

Ik heb toen een Sweex SW-23 gekocht omdat deze 21 hotkeys heeft, een polssteun bijgeleverd heeft en ook nog eens gunstig geprijst is >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/EA200010_pro_a.jpg

Maar nu heb ik een klein probleem met die Hotkeys:

Mijn standaard media player is dus Winamp en als ik op de Media toets druk start hij deze ook. Alleen in Winamp werken de stop, play, next, prev niet :(

Ik heb het programma van de bijgeleverde diskette geinstalleerd maar hiermee kon ik deze toetsen ook niet instellen :( Op de Sweex site zelf kon ik ook niks vinden.

Hoe krijg ik deze toetsen nou werkend onder Winamp?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 16:56 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 19:06
mhh ik heb hier een ibm tikplank met ook de stop, play, next, prev knoppen en ik ben ook opzoek naar een oplossing om deze in winamp te gebruiken.
btw deze knoppen zit op veel toetsenborden en worden alleemaal opdezelfde manier aangestuurd .

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Misschien dat drivers van andere fabrikanten ook werken? Ik bedoel ik heb zelf 2 PC's met op de ene een Logitech Cordless Desktop en op de andere een Microsoft Internet Keyboard Pro. De Logitech drivers werken ook prima met het Microsoft Keyboard.

Het is misschien het proberen waard. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13
Je kunt de Winamp Control Executables gebruiken, als je zelf een programma aan een toets kan hangen. Plaats deze executables in dezelfde map als Winamp. Ik had zelf de Safeway (is overgegaan in Sweex) SW-20 en daar kon je alleen door een paar verouderde drivers en wat registry hacks die programma's aan die toetsen hangen. Ik hoop dat jij dat niet hoeft te doen. Succes.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 23:39

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

ik heb voor mijn vriendin ook zo'n rambord gekocht, na heel wat gevloek, kan ik nu wel winamp bedienen maar bepaalde knoppen zoals stop (internet) bv weer niet.

Ik heb de drivers van logitech gebruikt en vooral de patch player.ini van logitech.
dus als iemand nog voor de laatste knoppen nog een oplossing weet.

offtopic:
ik wou dus een goed toetsenbord voor haar kopen maar ze vond deze zo mooi 8)7

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Verwijderd

Ik heb dat keyboard ook een tijdje gehad, werkte prima als je die MM knoppen maar niet gebruikte. Op de duur liet aan de bovenkant dat plastic randje los wat om de MM knoppen heen zit en iets daarna braken de pootjes van de polssteun af. Ik heb nu een ms natural mm en die typt ten eerste al een stuk fijner, maar heeft ook een plastic polssteun die aan de ramplank vastzit en die winamp dingen werken ook gewoon meteen :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mildpower schreef op 01 August 2003 @ 11:25:
offtopic:
ik wou dus een goed toetsenbord voor haar kopen maar ze vond deze zo mooi 8)7
offtopic:
Tja, ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Maar mooi en goed gaan imho prima samen -> Cordless Desktop Optical tobo. O+ :9~

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 01 August 2003 @ 17:37:
[...]

offtopic:
Tja, ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Maar mooi en goed gaan imho prima samen -> Cordless Desktop Optical tobo. O+ :9~
offtopic:
Ja, ik vind de Microsoft Bleutooth Desktop ook heel mooi en deze zal ook wel goed zijn maaar.... mooi, goed en fatsoenlijke prijs gaan niet zamen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op 01 August 2003 @ 07:45:
Je kunt de Winamp Control Executables gebruiken, als je zelf een programma aan een toets kan hangen. Plaats deze executables in dezelfde map als Winamp. Ik had zelf de Safeway (is overgegaan in Sweex) SW-20 en daar kon je alleen door een paar verouderde drivers en wat registry hacks die programma's aan die toetsen hangen. Ik hoop dat jij dat niet hoeft te doen. Succes.
Ik moet dat dus wel doen want anders doet hij nog niks... :(

Hoe kan ik dat instellen in het register dat dat bij die toetsen hoord? :?

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 19:06
is er al iemand dit dit probleem heeft opgelost aangezien het mij ook niet lukt :(

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

RM-X General purpose control !
all you need is a simple winamp plugin

"RM-X has several different sub-components for allowing you to control Winamp and your media via different hardware devices as well as other media applications running on your computer. A few of these devices include Keyboard Shortcuts & Multimedia Keyboards, Joystick, Gamepad & Wheels, as well as the RM-900, the RM-1000 (w), and the iR2000 iR remote controls."

Werkt met alle toetsenborden en je kan je toetsen zelf instellen.
No need for any driver :P

get it here : http://darkain.skin-zone.net/RMX/index.shtml

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 19:35 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:24
Ha dank hier was ik ook op zoek naar, ik heb een SW23 :) niet zo'n duur bordje voor mij er gaat namelijk toch altijd koffie over heen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Eskimootje op 02-08-2003 19:41 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13
Ik heb ooit een keertje een documentje gemaakt, met waarin ik heb laten zien hoe die hack werkt. Ik heb alleen de registersleutels niet meer, maar ik heb er een keer in een ander topic iets over gepost. Ik had aan Skunkah gevraagd of hij er een programma voor wilde schrijven, maar dat heb ik nog nooit gezien. ff Kijken of ik dat topic weer kan vinden. Ik weet ook niet of er nog verschil zit in de drivers voor de SW-20 of SW-23, die eerste kan ik wel beschikbaar stellen.
Standaard:
-----------------------------------------------
(Standaard) (geen waarde ingesteld)
Command Type "3"
Label "Home" (=naam in OSD)
Predefined Description "Internet Explorer" (=voorinstelling, standaard)
Remote Code "0706"

Voor programma:
Command Type "1"
File "c:\program files\winamp\winamp.exe"
Label "winamp"

Voor website:
Command Type "2"
File "http://www.altavista.com"
Label ""
Gevonden:
Japie_17 schreef op 23 May 2002 @ 21:08:
Ik heb nog een voorstel wat redelijk specifiek is.

Ik heb een Safeway SW-20 moederbord met multimediatoetsen, maar het configuratietooltje wat erbij is geleverd is nutteloos. Nu heb ik ontdekt dat de functies van de multimediatoetsen door middel van het register aan te passen is. In de sleutel H_KEY_LOCAL_MACHINE\Software\KME\KM-9xxx\Buttons staan mappen voor elk van de toetsen (behalve Power, Sleep en Wake Up) waarmee hun functies geconfigureerd worden.

[afbeelding]
Hier zie je onder andere de registereditor, met aan de linkerkant de naam van de knop en aan de rechterkant een voorbeeld van de inhoud van een sleutel.

• Elke sleutel heeft een Remote Code, welke niet aangepast hoeft te worden.

• Daarna volgt het 'Commando Type'. Dit zorgt ervoor dat er een programma wordt gestart ("1"), een website wordt geopend ("2") of de standaard/ default instelling gebruikt wordt ("3").

• Als bij command Type "1" of "2" staat dan moet er een waarde "File" staan met respectievelijk een bestandsnaam en pad of een website.

• De waarde "Label" staat voor de naam die wordt weergegeven door de On Screen Display, zou ook aangepast mogen worden.

Tot slot is er in het plaatje een venster van het huidige configuratietooltje opgenomen, voor de volledigheid.

Ik hoop dat je zoiets zou willen maken voor mij :).
Als er op de onderkant van het toetsenbord is staat in de trant van xx-yyyy QC OK (onder de streepjescode), waarbij xx KM, KD, KU, KR, KF, KL of KX is, dan werkt de driver die ik beschikbaar stel. Hij is te downloaden. Hij is voor Windows 9x gemaakt, maar werkt denk ik ook met met andere OS'sen. Ik kan echter niets garanderen.

[ Voor 56% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-08-2003 21:23 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 19:19

bloasfist

Slot-A Crew

Ik had het het liefste zonder plugins opgelost, maar de drivers die Japie_17 beschikbaar had (bedankt voor de moeite) werkten niet onder win2k (ook niet na verwijzingen naar niet bestaande dirs te hebben veranderd (windows-winnt enzo)).
Dus toen toch maar de rmx plugin voor winamp gedowned, en op die manier de toetsen toegewezen. En dat werkt perfect (en is eigenlijk ook nog veel sneller ook ;)).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik weet dat deze post een beetje laat is, maar ik had laatst ook een Sweex multimedia toetsenbord gekocht (gewoon omdat ik een nieuwe nodig had en deze goedkoop was).
Maar na eindeloos proberen om een oplossing te vinden om de toetsen werkend te krijgen onder Winamp had ik toch maar opgegeven, totdat ik per toeval de plugin voor Winamp 2/5 tegenkwam waar de MM-toetsen worden ondersteundn voor een logitech toetsenbord.
Deze werkte dus ook voor de Sweex-23.
Dus voor mensen die ook wanhopig naar een oplossing zoeken, dit is de link naar de plugin :) [Logitech keyboard plugin voor Winamp 2/5]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

MaTriCX schreef op 20 februari 2004 @ 15:13:
Ik weet dat deze post een beetje laat is, maar ik had laatst ook een Sweex multimedia toetsenbord gekocht (gewoon omdat ik een nieuwe nodig had en deze goedkoop was).
Maar na eindeloos proberen om een oplossing te vinden om de toetsen werkend te krijgen onder Winamp had ik toch maar opgegeven, totdat ik per toeval de plugin voor Winamp 2/5 tegenkwam waar de MM-toetsen worden ondersteundn voor een logitech toetsenbord.
Deze werkte dus ook voor de Sweex-23.
Dus voor mensen die ook wanhopig naar een oplossing zoeken, dit is de link naar de plugin :) [Logitech keyboard plugin voor Winamp 2/5]
Mjah.. je noemt daar de Logitech plugin.. maar volgens mij zit er in Winamp 5 Full ook al een plugin voor Global shortcuts, en daar vallen ook gewoon de multimedia keys onder :)

Signature

Verwijderd

ik zal ook maar even op de oude discussie reageren:
winamp 5 heeft een zogenaamde instellingen tab "global hotkeys"
beetje vaag dat niemand op dat idee is gekomen :?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Beetje vaag dat jij de post boven je niet leest, iig het volgende gedeelte:
maar volgens mij zit er in Winamp 5 Full ook al een plugin voor Global shortcuts, en daar vallen ook gewoon de multimedia keys onder :)
En om daar nou een 3 maanden oud topic voor te kicken, is ook een beetje zinloos. ;)

Signature

Pagina: 1