RAID behuizing met snelle connectie

Pagina: 1
Acties:

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-03 11:06

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Als ik 1 a 2 TB aan informatie op wil slaan in een RAID config heb ik daar 16-32 Harde schijven voor nodig, maar ik wil dan ook nog een hele bak bandbreedte naar die doos toe hebben.

Wat voor product moet ik dan aan denken? Zijn er goede lege behuizingen die bijvoobeeld met IDE uitgerust kunnen worden maar wel beschikken over Gbit Ethernet of 2 Gbit Fibre?

Verwijderd

waar is dit voor? prive of een bedrijf? wat is je budget? vaste data? upthime?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
check http://www.rackmountpro.com/

es, en supermicro zal ook wel van dat spul hebben

http://www.supermicro.com/Product_page/product-a.htm

specs

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik denk dat je als je dit betrouwbaar aan wilt pakken je naar (dure) SAN's toe moet..
http://www.promise.com/pr...?productId=109&familyId=6 kan je in principe ook gebruiken, maar ik kan zo snel niet vinden wat voor verbinding je daarop moet gebruiken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of kijk eens naar NAS dingen (network adressable storage oid).
dat zou wel een mogelijkheid zijn

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:14

4POX

Everybody is wired

http://www.promise.com/pr...?productId=109&familyId=6

IDE raid bakjes die je weer met SCSI verbind..

Geinige oplossing van Promise.. Je kunt namelijk met 16 IDE schijven een virtuele SCSI schijf maken. Als je dan 16 x 250 gigabyte IDE schijven gebruikt heb je een capaciteit van 3750 Gigabyte.. Een goeie SCSI controller kan 14 devices aan sturen. = 52500 Gigabyte..

Kun je weer even vooruit :P

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

4POX schreef op 31 July 2003 @ 18:10:
Geinige oplossing van Promise.. Je kunt namelijk met 16 IDE schijven een virtuele SCSI schijf maken. Als je dan 16 x 250 gigabyte IDE schijven gebruikt heb je een capaciteit van 3750 Gigabyte.. Een goeie SCSI controller kan 14 devices aan sturen. = 52500 Gigabyte..
Kost je alleen wel €45.000,= aan schijven B) En je kan dan bijna een full-time kracht inzetten om schijven te vervangen :P

TS: Je komt dan inderdaad wel terecht bij de duurdere oplossingen: FC :) Maar geef eens wat meer toelichting.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 18:16 ]

• delorean7
  • Laatst online: 20-03 11:06

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Nuja in wezen *moet* ik ook wel naar FC toe aangezien de vereiste throughput in sommige gevallen simpelweg niet of slecht haalbaar zal zijn met SCSI. Maar de Netapps en EMC^2 van deze wereld zijn echt wat prijs betreft zware overkill. Daarom ben ik op zoek naar een behuizing met waarschijnlijk dus FC voor IDE of SCSI schijven, om de een of andere reden verwacht ik alleen niet dat er goede oplossingen mogelijk zijn met IDE en FC als connectie.

Prove me wrong?

Verwijderd

Bij Harbour Systems zou je eens rond kunnen kijken.

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 16:43:
waar is dit voor? prive of een bedrijf? wat is je budget? vaste data? upthime?
ehm wat maakt het uit of het prive of voor een bedrijf is??

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mister_X schreef op 01 August 2003 @ 16:18:
[...]

ehm wat maakt het uit of het prive of voor een bedrijf is??
budget misschien?
Er is een groot verschil tussen *de goedkoopste* en *de beste voor in een producite omgeving* oplossing...

FC is erg mooi hiervoor, maar in principe zou je met SCSI-raid, 64-bit, 66 mhz, of zelfs 133 mhz, en een paar gbit lankaarten ook al ver komen. (2 x een zware scsi raidcontroller, 2x veel diskjes, 1 highend workstation mobo + een spare, 2x een voeding (+ 2 spare), 2 x 1 Gbit ethernet kaarten (en dan niet de goedkoopste.. en die ook weer spare).
Ik vergeet nog wat meuk maar dit is het idee van de HW die je nodig hebt voor een productieomgeving (CPU's vergeten, mem, videokaart (omg..))

In een productieomgeving zou ik daar niet verantwoordelijk voor willen zijn..

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Ik zou gaan voor FC. Ik heb nl zelf een FC gebouwd en dat draait als een tierelier.
Op ebay kun je controllers en vaak complete systemen vinden. Harde schijven zijn daar ook best goedkoop: 18 Gb Seagate Barracuda (10K rpm) voor rond $10 is geen uitzondering.
Kijk ook even op http://www.cinonic.com voor meer info om een budgetsysteem te maken :)

We have just one world, but we live in different ones...

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 18:19
Als je echt een grote pijp naar een paar terabyte wilt hebben kom je sowieso uit bij HP "Black Fibre" Eva 3000 apparatuur inclusief Melio-FS van Sanbolic maar da's ook maar 2 Gbit ongetruncked. Zal voor thuisgebruik (wegzetten van MP3's en beetje video-editen) wel wat weinig zijn :P

Als je privé poen over hebt en je wilt wat leuks, kijk dan op de site van Starline naar die kant en klare kastjes waar je alleen nog maar schijven in hoeft te klappen.

We hebben het hier echter niet meer over een "RAID behuizing met snelle connectie" maar in het geval van de HP Eva 3000/E7000 NAS-Head/Compaq MSA1000 apparatuur over een oplossing waarmee je dusdanig schaalbaar een storageomgeving kunt opzetten dat je er als verkoper gewoon kippevel van krijgt als je het na oplevering ziet staan.

[ Voor 17% gewijzigd door HaveBlue op 01-08-2003 22:58 ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
3ware 7500-8 met 8 ide disks van 300Gb in Raid-5?

3ware heeft ook een sata versie, dan kan je de kabel-bos wat beperken. Met sata moet het wel lukken om de disks in een extern kabinet te hangen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.rackmountpro.com/prodimages/4u4012.jpg
4U Rackmount w/550W Power Supply
No.of 5.25" Drives (External) 1 X 5.25" Drive Bays
No. of 3.5" Drives (External ) 12 X 1" height Hot-Swappable Trays
No. of 3.5" Drives (Internal ) 1 X 3.5" HDD Bay ( For Operation System )

$969.00

12 x MAXTOR DiamondMax Plus 9 120GB 8.7Ms 7200RPM Ultra ATA 133 with 8MB Cache a 111,-; 1332,-

3ware Escalade 7500-12 (12x ATA133, XOR, PCI64/33, OEM) a 705 euro

samen is dat ongeveer 3080 euro.. :7 reken daar nog geheugen, cpu, harddisk, mobo en evt fibre lan kaart of scsi controller bij.. heb je wel mooi 1368 gigabytes, ruim 1.3 terabyte opslag (114 gb per hd) in raid 0.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:20

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je het relatief goedkoop wilt doen kun je een SCSI to IDE storage subsysteem aanschaffen waarmee je naar gelang het type systeem maximaal 16 IDE harde schijven in RAID 5 kunt zetten. Fibre Channel is leuk maar als de storage direct aan een server komt te hangen heb je dat helemaal niet nodig. Ultra320 SCSI heeft meer bandbreedte dan 2Gbit FC.
Pagina: 1