SMS-server opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Bij info over linux en SMS tegen, en vond deze SMS-server.

Vereiste is een GSM modem, bijvoorbeeld 1 van Falcon.

nou heb ik een paar vraagjes hierover.

1) Vallen deze 2 opties onder een GSM modem:
- Cheap-ass nokia met ingebouwde modem + serial cable
- PCMCIA kaart in je pc zoals die GRPS modem ding van vodafone.

2) Volgens de docs belt de smsd in op b.v. vodafone en vodafone stuurt het sms-je door. Betaal je dan ook dat hele "goedkope" tarief van 50 eurocent, of een ander bedrag?

3) Kan ik die smsd bak dan ook gebruiken om mee te sms'en vanaf mijn GSM.

4) Kan op deze manier ook mijn linux bak worden aangestuurd via sms?

Ja, ik heb de docs gelezen, en die site doorgeploegd, maar die is nogal onduidelijk, vandaar dat ik hier weer ga spammen >:)

Compromises are for the weak

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33

Sjonny

Fratser

1) eerste wel, 2e niet, want die wordt niet als serial aangeboden, maar weet niet zeker.
het werkt volgens mij gewoon met extended AT commands naar je telefoon. die smsd weet verder nix van jou provider oid. hij kan smsjes versturen en ontvangen. en als jij scriptjes achter een bepaald smsje hangt kan 4) vast ook wel.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
Er zijn ook proggies dat je met ISDN op de sms centrale inbelt en daar gewoon je sms kan dumpen. Gewoon eens in de zoveel tijd een bulk er doorheen gooien. Is iig goedkoper dan via een gsm zelf doen...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik weet nog dat je via je analoog kon inbellen op een smscentrale van kpn. maarja, laaaang geleden. was wel alleen je belkosten. (vast -> mobiel)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 19:30
Weet niet of 't handig is voor je, maar met sommige modellen Ericcson kan je je mobiel-modem direct via IRDA aansturen. Heb je niet eens een kabel nodig...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NaliXL schreef op 31 July 2003 @ 18:06:
Weet niet of 't handig is voor je, maar met sommige modellen Ericcson kan je je mobiel-modem direct via IRDA aansturen. Heb je niet eens een kabel nodig...
natuurlijk wel goedkoper (sms centrale is ook 06 nummer)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

KarreMania schreef op 31 July 2003 @ 18:05:
ik weet nog dat je via je analoog kon inbellen op een smscentrale van kpn. maarja, laaaang geleden. was wel alleen je belkosten. (vast -> mobiel)
volgens mij kan dat nog steeds, of het werkt voor mij omdat ik vanuit
een kpn gebouw in bel op dat nummer.

Skill is when luck becomes a habit.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Als het alleen maar bedoeld is om je telefoon via SMS aan te sturen kan je beter SMSTerm gebruiken: http://freshmeat.net/projects/smsterm/
Heb ik ook gebruikt, de SMSjes zijn gratis (itt smstools, waarbij je moet inbellen). Het werkt op alle door ICQ gesupporte netwerken (iig O2/Telfort werkt hier prima).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je kunt via KPN inderdaad nog steeds SMS-sen via hun "vaste-lijn" SMS centrales, de 0653141414 (heeft programma nodig of je moet het protocol kennen en zelf iets schrijven) en 0653151515 (terminal based, leuk om eens op in te bellen met telnet bijvoorbeeld, kun je zien wat er zoals mogelijk is, best intressant... Er zijn al enkele programma's die met dat 141414 nummer samen kunnen werken voor linux weet ik uit een grijs verleden, toen ik er zelf ook naar zocht... Zou helaas nu effe geen namen meer weten...

Als je btw een gewoon "goed" analoog modem neemt (welke die sub-lijnen, waarover ook nummerweergave werkt) kan lezen, kun je gewoon op je vaste lijn de sms-ontvangen en zo zelf een script schrijven dat bij sms-ontvangst via dat modem je pc aanstuurt, en als voordeel dat je dat dan meteen nummergebonden kunt maken, dat hij bijvoorbeeld alleen sms-jes van jou eigen mobiele nummer accepteerd als commando's

Verwijderd

Kippenijzer: Waar heb je die nummers vandaan? staat daar ook info over op de kpn site? weet je ook een naam van dat 1414... protocol?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zal hem effe opzoeken, mail me effe, geef ik je wel wat "meer info" :P

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
thx 4 the replies, wat ik dus begrijp uit de reacties, is dat als je wil sms'en vanaf een pc, 2 mogelijkheden hebt:

1) GSM eraanhangen, en die als modem gebruiken.
2) Met analoog modem inbellen op centrale, en zo sms'en

dit allebei tegen lokaal tarief, goedkoopste is om SMS'je te stacken.

Die ICQ shit heb ik ook wel és gebruikt, en MTN zooi, maar de helft wordt gereject door de Providers (kapitalisten), vandaar dat ik daar vanaf ben gestapt.

Als ik wil sms'en VIA de pc, kan ik daar 2 dingen mee doen:

- stacken, om vervolgens het telefoon netwerk op te sturen
- pc aansturen.

Klopt dit een beetje zo?

en kippenijzer, heb jij nog wat info over dat aansturen enzow, lijkt me wel l33t :)

Compromises are for the weak

Pagina: 1