Toon posts:

hoe zie ik welke cdrom model ik heb ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken in de systeemconfigratie maar daar staat alleen atapi cdrom en
ik heb heb er uitgeschroeft maar daar staat niets van een model nummer op.
Nu dacht meschien is er wel een programma die de bios uit kan lezen zodat ik het model nummer weet? Ik zou alleen niet weten waar ik op moet zoeken.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

In het POST scherm staat soms wel eens allerlei informatie over de je cd-spelers :)

Kijk daar maar eens :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

slaay

Natuurbeleven.com

SiSoft Sandra misschien?

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
In het post scherm staat alleen cdrom meer niet.

Verwijderd

www.aida.hu www.aida32.hu

maar waarom zou je zoiets willen weten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 16:24 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 22:46

EXX

EXtended eXchange

AIDA32 draaien.

edit:
Net te laat :P

[ Voor 23% gewijzigd door EXX op 31-07-2003 16:25 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 21:45
alexandervisser schreef op 31 July 2003 @ 16:18:
In het POST scherm staat soms wel eens allerlei informatie over de je cd-spelers :)

Kijk daar maar eens :)
Fout, van de post zie je helemaal niks :)
Is alleen en snelle check of alles erin zit (mem/cpu/etc) en werkt ;)
[Power on self test]

Na de post moet je ff op de "pase/Break" toest drukken.
Moet je wel goed timen :)

Als daar dus ook alleen CD-ROM staat ben ik benieuwd of een progje in windows meer info vindt.

[ Voor 24% gewijzigd door Weezer-DC op 31-07-2003 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
verder op in het postscherm staat ook alleen atapi cdrom.
maar met de tip van gunhead kwam ik verder. IK weet al iets meer het is een cyberdrive. Nu
alleen het model nummer nog

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Weezer-DC schreef op 31 July 2003 @ 16:24:
[...]

Fout, van de post zie je helemaal niks :)
Is alleen en snelle check of alles erin zit (mem/cpu/etc) en werkt ;)
[Power on self test]

Na de post moet je ff op de "pase/Break" toest drukken.
Moet je wel goed timen :)

Als daar dus ook alleen CD-ROM staat ben ik benieuwd of een progje in windows meer info vindt.
Als je je IDE's devices op auto hebt staan komt die CDD er toch echt te staan ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

als nu gewoon de code of dergelijke uit het bios in google in tikt kom je denk ik wel verder.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 21:45
alexandervisser schreef op 31 July 2003 @ 16:40:
Als je je IDE's devices op auto hebt staan komt die CDD er toch echt te staan ;)
Als je ze op auto hebt staan komt er precies het zelfde als als je het vastlegt,
wat je toch al beter niet kan doen met cd drive's,
is oorsprongkelijk ook gemaakt voor hd's B)

Die AIDA32 is echt een super tool zeg, die ga ik vaak kunnen gebruiken bij probleem pc's _/-\o_
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 16:41:
als nu gewoon de code of dergelijke uit het bios in google in tikt kom je denk ik wel verder.
"In het post scherm staat alleen cdrom meer niet."

I rest my case...

[ Voor 25% gewijzigd door Weezer-DC op 31-07-2003 16:44 ]

Verwijderd

Onder Windows:
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberdrive.com/images/w2k_dm.gif

The HardWay:
Schroef kast open, draai 4 schroeven van CDROM speler los. Kijk op sticker.
Staat het daar niet op: draai de andere 4 schroeven eruit en haal de kap eraf en kijk op de print.

Bios, Aida, SciSoft Sandra etc geven alleen info over wat er qua firmware in de drive staat. Als de fabrikant al zo vaag is met het niet plaatsen van stickers kun je er vaak donder op zeggen dat er dan ook een vage benaming in de firmware staat...

Ik zie toch echt een sticker op de CyberDrive's zitten: Afbeeldingslocatie: http://www.yesky.com/20010731/jackdone16x.jpg
Bovendien zijn er nog andere kentekenen, zoals het frontpaneel en de CDSpeed benchmark karakteristieken.

Overigens staat er niet altijd "model nr." bij het modelnummer. Elk cijfer/lettertje op een sticker is een aanwijzing.
is oorsprongkelijk ook gemaakt voor hd's
Voor legacy 40polig IDE/ATA klopt dat inderdaad. Echter vanaf 80 polig IDE/ATA is er wat betreft cableselect en master/slave positionering juist 1 lijn getrokken die voor ALLE devices geldt. Als het niet zou werken dan zou dat moeten liggen aan de chipset, kabel of IDE/ATA device die niet voldoet aan de specs.

Overigens kan ik mij niet voorstellen waarom je precies wilt weten welke CDROM speler je hebt. Firmware-updates voor CDROM's stellen meestal weinig voor. Als het nu om DVDspelers regiovrijmaken gaat kun je dat ook softwarematig en Recorders updaten heeft oha pas zin als je brandproblemen hebt...

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 06:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 17:34:
Schroef kast open, draai 4 schroeven van CDROM speler los. Kijk op sticker.
Lees ff z'n start-posting door, dat heeft hij al gedaan |:(
Pagina: 1