[HP Deskjet 600] probleem

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik heb 'n HP Deskjet 600C met 'n probleem.

M'n zwarte inkt was leeg, en ik heb die vervangen door een cartouche van 'n ander (goedkoper) merk. Alles werkte perfect. Toen die cartouche leeg was, jheb ik ze terug vervangen door een nieuwe HP cartouche.
Vanaf dit moment zegt de printer dat de inkt cartouche "bad" is.

Ik heb met 'n tweede HP cartouche geprobeerd, en daarvan zegt hij ook dat ze '"bad" is.
Ik heb de _lege_ compatible niet-HP cartouche er terug ingestoken, en daarmee werkt het wel (krijg wel een boodschap dat ze leeg is enzo)

Is het mogelijk dat de overschakeling van HP cartoucne naar niet HP cartouche en terug naar een originele HP cartouche problemen veroorzaakt? Wordt het 'merk' van zo'n cartouche ergens in de printer boijgehouden? Kan ik een 'master' reset doen van m'n HP printer, dat die deze info allemaal "vergeet" ?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
je kunt proberen (als je dat nog niet hebt gedaan) om even de stroom van je printer af te halen (tijdje eraf laten) en er weer op te zetten. De printkop van zo'n inktpotje zit vol met electronica. het zou kunnen dat t el-cheapo-merk ergens iets in je printer heeft gesloopt waardoor ie geen orginele potjes meer herkent..... maar t lijkt mij serieus niet goed iig. Succes ermee

iRacing Profiel

Verwijderd

welk merk was die cartridge eigenlijk?

ps: cartouche is toch frans?

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ja, ik zit op mijn werk, en het is allemaal Français hier .. sorry :)

Het merk weet ik zo niet vanbuiten...

Maar m',n vraag is eigelijk of dat zo'n printer niet kan gereset worden?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Ik heb hier ook een DJ600, maar nog nooit last gehad van dit probleem (ondanks vele cartridge wisselingen).
Maak de contacten eens schoon van de cartridgehouder.