Vodafone Prepaid SMS-en lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:22

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn kaart maar eens opgewaardeerd, en meteen ook 7.50 belvoorraad daarvan aangeschaft. Maar ik kan niet sms-en, elke keer krijg ik de melding, "bericht afgewezen" (Panasonic GD87). Het servicecenter is goed ingesteld (+31654088100). Ik heb me opnieuw aangemeld op het netwerk. Maar niks blijkt dus te helpen. Ik heb ook al met de helpdesk aan de lijn gehangen.
Waarom vraag ik het hier? Omdat ik eigenlijk ook wel eens wil weten of "we" hier sneller een oplossing weten te vinden dan bij vodafone zelf. :P

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Het probleem ligt duidelijk bij de systemen van Vodafoon (en alle andere providers met prepaid).
Het netwerk zelf houd niet bij hoeveel beltegoed er is. Dat doet een ander speciaal systeem. Dit systeem zit dus aan het netwerk gekoppeld.
In het netwerk wordt onder jouw nummer min-of-meer aangegeven dat het een prepaid nummer betreft. Dit houd in dat het netwerk de opdracht krijgt om bij elke handeling welke met jouw mobiel uitvoerd moet worden, in dat speciale systeem gaat kijken (of die handeling uitgevoerd mag worden: bellen, gebeld worden, sms-en, etc. etc.).
Het systeem houd dus jouw beltegoed bij en als jij niet genoeg beltegoed hebt, geeft dit systeem aan het netwerk door dat je bijv. niet mag bellen.
Sommige van dit soort systemen zetten ook wel eens bepaalde functies aan/uit in het netwerk.
Bijvoorbeeld de functie sms-en. Op het moment dat jij weer genoeg beltegoed hebt, geeft dit systeem automatisch aan het netwerk door om de functie "sms-en" weer aan te zetten.
Soms is het zo druk in dat systeem en op het netwerk, dat er een vertraging zit in het goed aanzetten van alle functies. Ondanks dat je genoeg beltegoed hebt!
Zo'n vertraging kan in uitzonderlijke gevallen wel een paar uur duren.

Kortom:
Jij waardeert je beltegoed op. Jij gaat er vanuit dat je genoeg beltegoed hebt om alles weer te kunnen. Echter, het netwerk en het speciale systeem hebben het vrij druk. Jouw beltegoed wordt "opgeslagen" in een buffer. Zodra het systeem de kans krijgt, wordt alles recht gezet en kan jij weer sms-en (en natuurlijk ook bellen).
Helaas is het vaak niet anders en ik verwacht ook niet dat je HIER sneller een oplossing te horen krijgt. Hoewel je kan altijd nog wel even proberen eerst voicemail te bellen en daarna proberen te sms-en. Dit versnelt meestal de activatie van de sms service functie. Misschien helpt het en heb je nu inderdaad sneller een oplossing ;)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

OMX2000 schreef op 31 July 2003 @ 16:10:
Ik heb vandaag mijn kaart maar eens opgewaardeerd, en meteen ook 7.50 belvoorraad daarvan aangeschaft. Maar ik kan niet sms-en, elke keer krijg ik de melding, "bericht afgewezen" (Panasonic GD87). Het servicecenter is goed ingesteld (+31654088100). Ik heb me opnieuw aangemeld op het netwerk. Maar niks blijkt dus te helpen. Ik heb ook al met de helpdesk aan de lijn gehangen.
Waarom vraag ik het hier? Omdat ik eigenlijk ook wel eens wil weten of "we" hier sneller een oplossing weten te vinden dan bij vodafone zelf. :P
Service Center nummer: +316540881000

Dus een extra 0 (nul)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
Ginz schreef op 31 juli 2003 @ 16:58:
[...]

Service Center nummer: +316540881000

Dus een extra 0 (nul)
lijkt me sterk, 11 nummerss??

-

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

AseranO schreef op 01 August 2003 @ 15:10:
[...]
lijkt me sterk, 11 nummerss??
En toch is het zo :+

Er is opzich geen technische reden om nummers 10 cijfers lang te maken, er zijn ook legio 0800/0900/0906-nummers die uit meer of minder dan 10 cijfers bestaan.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

m'n tante had het ook met een gewoon abo en toen moest ze dat nummer oplezen van die helpdesk medewerker en toen bleek er een 0 te weinig te staan
daarna werkte het direct

• OMX2000
  • Laatst online: 20:22

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Het werkte bij mij uiteindelijk ook aan het einde van de dag. Ik heb ook de extra nul gebruikt, of dat het was is maar de vraag. Want het had niet direct effect.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1